Jurnal de vacanta
Am fost cu leutul pe traseul
Bucuresti-Ruse-Veliko Tarnovo-Edirne-Istambul-Antalya-Kemer
cu intoarcere pe la
Pamukkale-Izmir-Bandirma-Biga-Edirne-Targovishte(BG)-Ruse-Bucuresti.
total 3300km, 6% consum mediu la pompa.
Inainte sa plec in vacanta am vrut sa iau cauciucuri noi pentru ca astea de pe masina erau spre finalul vietii.
Insa fiind fixat pe un anumit model (Hankook Ventus evo2 k120) nu am gasit decat un singur distribuitor in romania sa mi le aduca in timp util, dar chiar si aia au avut probleme cu livrarea. Asa ca pana la urma am anulat comanda si am plecat asa.
La dus am mers regulamentar pe tot traseul si am scos consum 5.7% pe autostrazile din turcia, mers cu 120-130km/h.
La intors insa am avut parte numai de peripetii
Cu 100km inainte de hotel, la 25 de km de Bundirma am facut pana pe spate dreapta. Nu s-a aprins senzorul in bord la timp asa ca pana am simtit in volan ca ceva era in neregula cauciucul s-a facut deja praf, iar masina nu are roata de rezerva.. doar kit de reparat pene.
Era 11 noaptea si am reusit sa trag masina in fata unui restaurant in mijlocul pustietatii.
Cum aia nu stiau engleza iar noi nu stiam turca am folosit toata experienta capatata la jocul 'mima' si am reusit sa le cer sa-mi cheme o platforma care sa ne duca la un service pana la cel mai apropiat oras. Ajunsi acolo am lasat masina la service si ne-am cazat la un hotel. Apoi, dimineata am cumparat o anvelopa de la service ca sa ne continuam drumul.
Cum mi s-a parut ca o roata era putin slaba pe fata le-am cerut sa faca presiunea la roti cat ma duc inauntru sa platesc roata.
Am plecat mai departe si dupa 45km, pe un drum cu lucrari, desi circulam cu 50 nu am vazut o treapta in asfalt si am reusit sa patesc aceeasi poveste ca mai inainte cu roata de pe dreapta fata..dar de data asta s-a aprins si martorul.
Noroc ca eram langa o benzinarie si ca patonul de acolo vorbea 2 cuvinte engleza.
Am injurat, am verificat rotile si toate frigeau ca naiba. Verific presiunea la roti.. Toate aveau 3.0 in loc de 2.4 cat era normal.
Ori ala la service a vrut sa-mi faca un rau ori toata viata lui a lucrat doar cu dube.
Am reusit sa chemam alta platforma, am mers in alt oras de aproape unde am schimbat toate 3 rotile vechi de pe masina.
Am facut atata mima cat pentru un an intreg. Turcii nu stiu engleza..
Partea naspa (cea mai nesemnificativa din ele) e ca turcii aveau doar anvelope low cost.
Deci acum am echipate 3 Evergreen si 1 Semperit
Partea buna (ca sa ma consolez si eu cu ceva) e ca daca la dus nu stiam nimic despre negocierile turcesti, la intors nevoia m-a invatat.. Am negociat tot ce s-a putut.
Acum am vazut ca in romania anvelopele sunt mai scumpe cam cu 50ron/roata fata de ce am cumparat eu acolo.
In rest:
- pe partea mecanica nu au fost probleme, ulei am completat eu cu 50ml doar ca sa fie..
- Motorina premium la turci e la fel de scumpa, dar slaba calitativ. In sarcina scotea masina fum ca locomotiva.
- turcii au niste drumuri extrem de bune cu peisaje superbe.. Ce la noi se cheama autostrada, la ei e drum national.
- sa traversezi bulgaria noaptea nu e periculos din cauza hotilor, ci din cauza drumurilor de rahat si a nesfarsitelor serpentine. Mai adaugi peste astea si o ploaie torentiala si te tarai ca melcul.
- nu pleca la drum lung daca ai orice fel de gand de indoiala in privinta masinii.