volvol scrie:Bogdan90 scrie:Motorul oricum este mic si scoate foarte multi cai pentru dimensiunile lui.
Doar la aceasta afirmatie vreau sa mai completez ceva. Daca ar fi un motor aspirat, as inclina si eu sa cred asta, insa aici vorbim despre un motor turbo. Chiar acesta este rolul turbinei, sa recupereze o parte din energia care se pierde in timpul functionarii motorului (sa ofere un randament mai bun la aceiasi cilindree). Mai toti marii producatori de masini au acuma in oferta lor motoare turbo pe benzina de dimensiuni mai mici (1.4 sau 1.6). Nu vorbesc de grupul VAG in special, mai sunt Fiat + Alfa Romeo, Opel, Renault, Peugeot, altii care nu imi vin acuma in minte. Pe viitor vor fi si mai multi producatori care vor aborda aceiasi strategie pentru consum mai mic si norme de poluare mai bune.
Aici depinde, eu unul nu vad motoarele mici si turbo ca un viitor.
Scuza-ma, dar am mers cu cateva 1.4 TSI-uri, inclusiv cu al prietenei mele si vreau sa spun ca nu are un consum tocmai ECONOMIC... adica ajunge sa consume cam cat imi ia mie un motor de 2.0 Aspirat ceea ce nu mi se pare ok.
In alta ordine de idei, e gresit sa afirmi ca toti fabricantii vor trece pe motoare mici si turbo. Vezi de exemplu japonezii: nu au si nici nu a de gand sa puna motoare turbo pe motoarelor lor si totusi ajung sa scoata puteri asemanatoare si la un consum mult mai ok decat la cele germane (un Type R va consuma intotdeauna mai putin ca un FR 2.0 TSI orice mi-ai spune).
Ca fiabilitate sunt multi care sustin ca japonezii ar domina lumea auto cu masinile lor... acum nu stiu ce sa mai zic, oricum diferentele sunt mici.