Discutand de problema nr 1:
incepem asa: la mine exact aceeasi problema o am, numai ca urca pana in 140 km/h. Am pus tester-ul, o sa incerc sa urc si pozele cu erorile, dar...am vorbit cu un prieten mecanic ce a avut exact aceeasi problema la un motor de 1,9 pe passat. Se gripeaza geometria, iar vacumul nu mai poate sa-si faca treaba. Ce-a facut el: a demontat, a degripat-o cu spray degripant si a curatat-o. Dupa montare ceva timp parea sa mearga totul ok. La 2-3 luni dupa un drum de Timisoara, a picat iar, de data asta cu "aglomerare" de fum alb.
Concluzie: s-a gripat iar geometria si i s-a rupt si axul de la turbina. Acea inlocuire a geometriei cu una sh reface temporar functionarea turbinei. Cat timp nu merge la parametri optimi, adica estedeschisa in afara parametrilor optimi acea clapeta, mai mult sau mai putin, gazele arse forteaza in axul turbinei si apare uzura, aici tinand cont si de cat de tare este fortata - prin schimbarea vitezelor la acceleratii mari, sau simti presiune constanta mare pe furtunul de legatura dintre intercooler si EGR, mai jos explic cum se verifica.
Rezolvare: reparata turbina la un service specializat, undeva in jur de 200 E costa la noi, Metrotehnica parca, cu garantie de 1 an daca zic bine.
cum poti sa aproximezi mai bine daca este si axul, sau doar geometria? scoti furtunul de face legatura de la turbina la intercooler si bagi degetul in turbina, ar trebui sa ajungi la axul de admisie. Incerci sa vezi daca se misca. Daca nu, sunt sanse foarte mari sa ai iar geometria blocata.Se schimba, dar cel mai bine cu una noua, si, de asemenea, se verifica daca ai mecanic acolo care zici ca ti-a schimbat-o, jocul in ax, eventual trebuiesc schimbate si bucsile si segmentii, poate si axul, paletii, s.a.
Eu am demontat una zilele trecute, stiu ce are in ea.
Ca si alta experienta: am pus tester-ul pe masina mea, din semnatura. Se accelereaza pana in 5000 ture pe loc, dar in sarcina cu piciorul pe acceleratie la podea, abia creste. Trece de 4000 de ture dar nu creste viteza asa cum ar trebui, iar in viteza a 5-a la 140km/h, 3000 ture, avand motor de 1,9 110 cp, nu mai urca. Am pus mana pe furtunul de intra de la intercooler la EGR, care din cate am inteles la relanti ar trebui sa fie moale, era moale. Dar cand am accelerat la 5000 ture, in loc sa se umfle si sa fie "beton" in termeni populari, se putea apasa cu mana, existand doar putina presiune in el.
Daca am gresit undeva rog sa ma corectati