Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
vasile07
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 18 Iun 2017, 13:56

Seat Leon 1P Fr 170 hp

18 Iun 2017, 18:58

Buna tuturor! Am tot rasfoit forum-ul in lung si-n lat dar nu prea am gasit informatia care ma intereseaza asa ca o sa incerc asa.
Vreau sa achizitionez un Leon Fr de 170 de cai. Imi place mult modelul, iar la ce masa are cred ca e foarte sprintena. Am 25 de ani, cred ca m-as putea distra putin cu ea. Cred ca 170 de cai stock sunt arhisuficienti si...i-ar sta bine cu Lambo Door ;). Nu caut o masina pentru curse, caut o masina cat mai fiabila, care sa o pot intretine, cu care sa n-am emotii in depasiri si uneori, sa ma bucur de toata sportivitatea masinii. Am tot citit despre problemele cu injectoare, chiulase, PD, CR. M-a bagat in ceata, gen "ia-ti aia, dar n-o lua ca ai'lalta e mai buna, dar tot cu probleme". M-am descurajat putin. Rog toti posesorii de masini din semnatura sa vina cu argumente pro si contra, cu cateva consumuri reale, orice sugestie si/sau recomandare. Ar fi de apreciat sugestii gen "fereste-te de..." sau "cauta in special..."
Stiu ca as putea caut un jurnal de bord, dar asta inseamna "problemele" unei masini, iar eu incerc sa aflu cat mai multe.
Va multumesc anticipat!
 
Lyck82
Mesaje: 35
Membru din: 25 Mai 2016, 16:30

Re: Seat Leon 1P Fr 170 hp

18 Iun 2017, 23:18

Eu ca si posesor de Fr de mai bine de un an de zile pot zice ca e o masina super faina sportiva cu un consum decent raportat la performantele ei(pe autostrada la 130km/h 6,5-6,8 in oras depinde de cat e de aglomerat ajungi undeva la 7,5 8l/100km) totul depinde de ce fel de stil de condus ai.Referitor la "probleme" aici e o loterie ca la orice masina sh (eu am avut "norocul"de a investi in ea aproape 2000 eur in:discuri si palcute de frana fata spate,cuzineti biele+palier,pompa ulei,supapa egr,rulmenti fata spate,maneta stergatoare si alte mici reparatii care nu-mi mai vin in minte acum).Este o masina care nu e ieftina la intretinere (la fiecare schimb de ulei ii dau aditiv pt ulei si la fiecare plin de motorina aditiv pt injectoare,turbo si supapa egr) dar odata ce ai "pus-o la punct" nu mai ai nici un stres si o sa ramai placut surprins de ea.
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1P Fr 170 hp

19 Iun 2017, 09:54

Modelele de 170 cp au avut ca si probleme de fabricatie injectoarele, care s-au schimbat gratis la reprezentanta ; mai departe...tine de cum iti este norocul si cat de bine o verifici in momentul achizitiei ; ca orice diesel SH, ar fi ok sa o verifici pe tester sa vezi valorile la injectoare + turbina, EGR, sa fii atent la zgomote de ambreiaj / volanta, pt ca sunt destul de costisitoare, nivel antigel + ulei, zgomote la cutie in frana de motor, etc ; ca si consum, este destul de decent ; extraurban poti avea consum si de 5 la mers legal ( 100-110 afara , 70-80 localitatile ) dar si 7 la mers constant 140-160 pe autostrada ; urban..depinde din ce oras esti si la ce ore circuli ; dar sta intre 8-10 ; acum, daca ii dai blana mereu si franezi la semafor, normal ca iti va urca si consumul ; ideea e ca e destul de rezonabila la consum pt puterea ei, nu ai de ce sa iti faci griji ; masina iti poate face probleme ( cum ti-a spus colegul mai sus ) , sau nu ; important este sa pui raul in fata si sa ai niste banuti pregatiti in caz de nevoie, pt ca totusi, au ~ 10 ani si cine stie cate sute de mii de km..cu toate ca sunt destul de fiabile si durabile..orice masina e un consumabil asa ca repet, incearca sa o verifici cat mai bine in momentul achizitiei, sau de ce nu, sa cauti una de pe forum cu istoric :)
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
vasile07
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 18 Iun 2017, 13:56

Re: Seat Leon 1P Fr 170 hp

20 Iun 2017, 09:32

Va multumesc pentru interes. Mai am o intrebare: din ce cauza se duce 1.turbina, Dpf( doar daca mergi subturat sau mai sunt si altele?),2.volanta, 3.chiulasa, si 4.egr? Banuiesc ca astea ar fi cele mai costisitoare.
Si daca vreti sa aruncati o privire aici...o parere mi-ar fi de ajutor. Multumesc!
https://www.olx.ro/oferta/seat-leon-fr- ... 8GJwz.html
 
BogdanTC
Mesaje: 95
Membru din: 08 Mar 2016, 18:40
Localitate: Bucuresti, Sector 5

Re: Seat Leon 1P Fr 170 hp

20 Iun 2017, 09:53

Din club , de ce nu cauti? Am vazut ca Manu a postat ca vinde 1p-ul : viewtopic.php?f=95&t=23574
Si te poate ajuta cu mai multe informatii decat un strain. Daca esti din bucuresti, poti sa o testezi sa vezi ce si cum. Vad ca cea din anunt e de maramures, iar daca este cea 2.0 BMN si nu are injectoarele schimbate pana la varsta asta, nu e prea bine, in ideea ca ele au venit stock cu injectoare piezoelectrice si au fost probleme destul de serioase cu ele.
Iar cat despre cum se poate duce o turbina sunt destul de multe motive, cea mai importanta fiind neexploatarea ei corespunzatoare si aici includ si reviziile masinii. Aici depinde de fostul proprietar/i .
Seat Leon 1p 2006 2.0 TDI BKD
 
vasile07
Subiect Autor
Mesaje: 3
Membru din: 18 Iun 2017, 13:56

Re: Seat Leon 1P Fr 170 hp

20 Iun 2017, 10:03

Sunt din Maraures, stabilit la Cluj-Napoca. Ar fi o varianta...o sa iau legatura cu Manu. Multumesc!
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon 1P Fr 170 hp

20 Iun 2017, 12:47

A lui Manu este 2.0 tdi 140 cp, in caz ca te intereseaza strict FR.
Toate cele enumerate de tine sunt niste consumabile ; este ca si cum ai intreba de ce se duce un cauciuc ; pt ca se uzeaza ; acum, depinde daca sunt uzate prematur sau nu ; intrebarea corecta nu este de ce se duc ( pt ca tocmai ti-am raspuns ), ci daca sunt duse sau nu :)) asta ca sa iei in calcul investitia de dupa cumparare si sa negociezi pretul, sau sa stii la ce sa te astepti ; DPF-ul se infunda de obicei la mersul subturat prin oras, si daca nu il lasi sa isi faca regenerarile ; deci daca o iei preponderent pt oras, tine cont, ca vei avea si un consum mai maricel si probabil probleme, mai ales ca ele deja au cateva sute de mii ; dar nu costa o avere anulare dpf + egr si resoftare, in jur de 3-400, si cu ocazia asta poate ii faci si un soft stage 1 si o duci pe la ~ 190+ cp ; turbina..tot la fel, daca s-a mers subturat, sau daca s-a dat forja masinii si s-a oprit motorul imediat dupa aceea, sau daca o calci brusc ( pedala pana la fund ) atunci cand este subturata ; lucrurile astea nu ai de unde sa le cunosti...de aceea trebuie sa o testezi inainte ; chiulasa nu se duce, a fost problema generala la 2.0 TDI BKD de 140 cp daca nu ma insel ; sau se duce daca forjezi masina foarte tare si iti fierbe lichidul de racire sau ramai fara.

Cat despre aruncatul privirilor...toate masinile arata bine in poza :) trebuie sa stii cam ce intrebari sa pui vanzatorului ca sa excluzi un posibil drum aiurea..
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori