kosssmin scrie:Te-ai uitat si pe
asta? Scrie destul de clar acolo ce anume se schimba si cand.
Ca o clarificare, la 40000 km nu exista revizie. Exista la fiecare 15000 km sau 1 an. Intervale care se masoara de la ultima revizie, care vine intai. Presupun ca fie ai facut revizia anterioara la 25000 km, fie acum se face anul, la 40000 km.
Si ca un exemplu, in mod normal filtrul de polen se schimba fie la fiecare 60.000 km, fie la fiecare 2 ani. Cum tu nu ai facut inca numarul de kilometri, varianta aia cade. Ramane sa te gandesti cat a trecut de la ultima schimbare de filtru (daca ai facut-o vreodata). Cand se fac doi ani, il schimbi.
Citeste atent topicul ala, acolo ai tot ce ai de schimbat si cand.
Ca un mic update legat de revizii si chestii de genu' asta. Povestea mea o tzar mai complicata, mi-am luat un Leon anul trecut in august din Romania, intre timp m-am mutat in Berlin si acum m-am dus la reprezentanta aici sa imi fac revizia de 1 an. Mi-au facut revizia, no problems, dar oarecum surprins am aflat de la ei ca la noile modele de Seat (din ultimii 2 ani; la masinile VW treaba e mai veche), revizia se face o data la 2 ani, respectiv 2 ani sau ~30.000km (care vine prima), pentru ca sunt modele Longlife. Zicea tipu' ca setarea de 15.000km din bordul masinii mele se poate sa fi fost facuta din gresala asa, si ca de fapt ar fi trebuit sa ma duc doar la anu'.
However, am sapat putin pe subiectul asta longlife si chestia din cate am inteles sta in felul urmator: toata ideea asta de longlife e legata aproape exclusiv (dar nu numai) de tipul uleiului si de filtrele de ulei. Daca pui ulei longlife in masina (e mai scump uleiul, si modelul masinii trebuie sa suporte tipu lasta de ulei pentru ca arhitectura motorului e si ea diferita) si filtre longlife, nu trebuie sa iti faci revizia decat o data la 2 ani (daca masina e noua, iti faci prima revizie dupa 3 ani de la cumparare, iar apoi din 2 in 2).
Mergand mai departe, m-am intrebat de ce, cand mi-am luat masina nu mi-a zis nimeni nimic despre asa ceva, in Romania. Apoi, discutand cu un amic care e mai la zi cu informatii de genul asta, zicea ca in Romania nu se foloseste odata pentru ca uleiul e mai scump, si apoi, zicea ca in Romania oricum, la cat praf e in aer nu rezista filtrele 2 ani neschimbate, indiferent. In plus, masinile longlife sunt facute pentru tari cu multi km de autostrada, ceea ce in Romania nu e cazul.
En fin, mi-am facut revizia, mi-au pus ulei si filtre longlife si mai trebuie sa ma duc dupa ~30.000km la revizie (masina inca nu ma atentioneaza ca bordul nu s-a actualizat). Pe de o parte vroiam sa impartasesc cu voi chestia asta, si pe de alta parte sa va intreb daca aveti informatii mai multe despre longlife-ul asta, de ce in Romania nu se foloseste, cum s-ar putea totusi profita de el, etc. Discutia e deschisa, poate deschidem si un topic diferit daca sunt amatori.
Cheers!