Salut,
De ceva vreme am martorul check engine aprins in bord. Initial, la scanarea cu VAG-COM a reiesit ca am missfire pe cilindrul doi. Simptomele erau urmatoarele: La turatii mici, in speciala in treptele 1 si 2, cand motorul era rece ori cald (dar nu se mersese foarte mult cu el), masina smuncea puternic, iar pentru a stopa asta, trebuia sa iau piciorul de pe acceleratie si sa o apas din nou. O perioada am mers cu masina asa din lipsa de fonduri. Ca urmare, am schimbat bobina de inductie de pe cilindrul 2 si toate cele 4 bujii. Dupa aceasta operatie, i-am rugat pe cei de la service-ul unde am facut schimbul, sa-mi stearga si eroare din bord. Surpriza a fost ca la scanare, eroarea numai era aceeasi, si martorul check engine, aparea de la Sonda Lambda 2, sonda care am schimbat-o anul trecut in octombrie cu una noua FAE. Nu mi-am notat codul erorii, dar stiu ca scria ceva cu error O2 Oxygen Sensor, signal intermitent si O2 Oxygen Sensor, short to plus. De la service-ul unde am schimbat sonda anul trecut mi s-a comunicat ca s-ar putea ca sonda sa nu fie de vina, si ca ECU sa fie cauza. Din lipsa de timp, de data asta....am amanat inca o saptamana solutionarea. Astazi am fost iarasi la service pentru a le comunica celor din service ca vreau sa imi schimbe pe garantie sonda lambda pentru ma asigura eu ca nu e sonda de vina, ci ECU. Dar iarasi surpriza.....la scanare, pe langa cele doua erori mentionate mai sus de la Lambda 2, a aparut si eroare la supapa EGR, supapa care a fost deasemenea schimbata anul trecut in octombrie odata cu Sonda Lambda 2. Cei de la service mi-au zis, ca imi pot schimba cele doua piese pe garantie, dar in cazul in care se dovedeste ca cele doua piese nu sunt problema, va trebui sa le platesc, fapt care clar ca nu imi convine. Ca urmare am programat masina in service la electrician pentru saptamana viitoare.
Intrebarea mea este: Care sunt sansele ca ECU sa fie de vina pentru cele doua erori ? Am cheltuit destui bani pe diferite piese la masina, fara sa se rezolve eroarea, si n-as mai vrea sa cheltui inca aproximativ 300 de lei pentru investigatii la ECU fara sa am vreo siguranta ca de acolo provine cauza erorilor.
Multumesc,