M-am gandit sa fac un tutorial pentru cei ce vor sa-si monteze spalatoare de faruri pe masinile lor. Nu voi descrie totalitatea operatiilor incepand cu demontarea barii, ci voi scrie cam ce aveti nevoie de pe masina donatoare, montarea pieselor fiind destul de usoara.
Deci aveti nevoie de:
- vasul de lichid de spalare de 5,5 litri, cu pompa de inalta presiune pe el (e cea dinspre farul dreapta).
- spalatoarele de faruri
- instalatia de furtune aferenta intre pompa si spritiere
- capacele spalatoarelor
- din interiorul masinii, de pe panoul cu relee - releul combinat pentru stergatoarele de parbriz, luneta si spalatoare faruri ( e releul dublu ca marime dinspre coloana volanului, din randul de jos. Pe al meu scrie 389 mare), nu am luat si codul lui.
- luati si mufa care se cupleaza pe pompa de inalta presiune
Dupa ce montati toate astea pe masina dvs. (luati pompa pentru stropit parbrizul de pe vasul vechi de 3 litri), veti avea de gaurit bara fata in dreptul spalatoarelor, ca sa puteti pune capacele de pe bara. Aici va dovediti insusirile de meserias, intrucat gaurile nu sunt marcate pe interiorul barii. Sunt niste decupaje, dar sunt enorm de mari, depasind cu mult dimensiunile capacelor. Sau faceti ca mine, cereti cuiva sa va faca niste sabloane pe exterior si decupati dupa ele.
Acum urmeaza partea cu modificarea instalatiei electrice:
1. Duceti un fir de la pinul 11 al T/17( comutatorul de lumini) la pinul 9 al T18a (soclul in care intra releul combinat de stergatoare parbriz, spalatoare de faruri)
2. Duceti un fir de la o sursa de tensiune prin contact (corect ar fi siguranta 33 din panoul de sigurante - la mine era gol, dar e bun orice al punct similar) la pinul 15 al soclului T18a. Puteti pune un soclu de siguranta separat, atasat de suportul releelor (asa am facut eu).
3. Duceti un fir de la pinul 6 al soclului T18a prin cutia de jonctiune de sub stergatoare, prin tubulatula de cabluri, pana la pompa pentru spalatoarele de parbriz, care este pompa pozitionata spre farul din dreapta. Cea din spatele vasului de lichid este pompa pentru parbriz. La mufa pompei, firul maro este masa. Celalalt este firul"cald", ce tocmai l-ati adus din pinul 6 al releului combinat.
Cel mai greu este sa desfaceti soclul releului combinat.Trebuie sa eliberati blocul roz, cel care blocheaza pinii in partea neagra a soclului. Cel mai usor ar fi sa faceti rost de un alt soclu de la dezmembrari, cu tot cu ceva fire, pe care sa exersati eliberarea si scoaterea pinilor. Totodata puteti folosi pinii scosi la masina dvs. Sau cumparati de la dealer fire de reparatie cu tot pinii potriviti..daca stiti codul lor.
Totodata, puteti insera in soclul de pe masina si pini pentru un eventual viitor senzor de ploaie. Pinii respectivi sunt la pozitiile 10 si 14.
Daca mai aveti nevoie de ceva sfaturi sau indicatii...pretioase, va stau la dispozitie.