Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

07 Apr 2014, 10:26

Mi-am adus aminte de o chestie:
In pelerinajele mele de vazut si testat masini (inainte sa o cumpar pe asta mica) am testat si un seat leon 1, 1.4 16 v.
E, la un moment dat, cu motorul pornit, am desfacut busonul de la ulei ( ma invatase pe mine un mecanic destept ca se aude mai bine acolo motorul :shock: ) si efectul a fost aprinderea imediata in bord a martorului "check engine", fara vreo modificare in comportamentul motorului (rontaia linistit in continuare)..E normala chestia sau nu?? Ca la xantia am desfacut de nenumarate ori busonul si nu s-a intamplat nimic prin bord..:/

P.S. :La asta mica n-am curajul sa fac asta pana nu-mi explica cineva aici cum sta treaba.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 10:53

Eu la aia mica cum o ai tu, am desfacut de mai multe ori fara sa se aprinda checkul ; aveam o problema cu tacanitul :yh in afara de o mica fluctiatie de relanti cand desfaci busonul nu s-a intamplat nimic ; oricum, a fost tare lacatusul care te-a invatat sa desfaci busonul sa asculti mai bine motorul...ma mir ca nu ti-a zis dupa ce dai tare in masina sa vezi ce poate, sa desfaci si capacul de la vasul de la expansiune si in acelasi timp sa pui urechea acolo sa vezi cum se aude, ca poate are problema cu ciuloasa, cine stie :yh :yh :yh :yh

p.s : incearca sa scrii in romana sa inteleaga tot poporul :hi
p.s 2 : nu cred ca are de ce sa se aprinda checkul, dar mai asteapta si alte pareri :shock:
Ultima oară modificat 07 Apr 2014, 10:58 de către bgd_b92, modificat 1 dată în total.
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 10:57

in cazul leonului vazut de tine motorul avea o problema, a fost coincidenta ca s-a aprins martorul odata cu deschiderea busonului.
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 11:11

1.aia cu vasul de expansiune e tare, in conditiile in care sa fi fost si apa la 90 grade.
2. de ce sa scriu in romana?? Aria se numeste "tips and tricks", nu " sfaturi si trucuri" :yh
3. ce problema sa fi avut motorul ca mergea frumos foc (chiar daca mi-a spus la inceput "calc-o sa vezi ce se duce", in conditiile in care afara erau1-2 grade si motorul complet rece) ??? Scapa presiune din baie tocmai sus in tacheti sau cum ???
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 12:03

pai daca nu ai facut o scanare nu ai de unde sa stii ce eroare era. pot sa iti dau exemplul clasic cu eroare intermitenta la sonda lambda, nu are absolut nicio legatura cu ce ai facut tu. cand aveam problema asta la 1.6 aspirat se aprindea martorul si se stingea in mers fara sa fac ceva anume...
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 12:40

Putea fi orice problema de natura electrica care sa fi aparut intamplator in acel moment...cum a zis si gamer, coincidenta, si fara o scanare nu ai cum sa sti ce putea fi ; sper sa nu te macine toata viata intrebarea asta :yh :yh
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 14:26

Ma macina pe dinauntru si mi-e teama ca o sa raman ca monstrul ala din man in black...doar pielea (mi-e mai teama ca voi ramane si fara investitiile si economiile adipoase acumulate cu sudoarea fruntii sub piele). :yh :yh :yh :yh :yh
M-am mai informat si pe alte forumuri si am citit ca ar fi o eroare venita de la nu stiu ce senzor de presiune ( ca o fi presiune ulei, aer, gaze..nu stiu) aflat undeva prin capacul culbutorilor (ala de acopera chiuloasa, sper ca m-am exprimat corect)..e posibil ???
Nu vrea nimeni sa desfaca busonul de la ulei cu motorul pornit, sa ma lamureasca si pe mine odata pentru totdeauna ?? :D :shock:
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Give me a tip

07 Apr 2014, 15:18

la motorul meu nu mi-a aparut nicio eroare cand am desfacut busonul cu motorul pornit, deci poti sa fii linistit pentru totdeauna. de asemenea, eu nu am niciun fel de senzor de presiune nicaieri in chiuloasa/capac culbutori. nu stiu cum arata in interior 1.4 dar nu cred ca exista asa ceva... senzorii de presiune sunt pe tubulaturi (MAP/MAF in functie de motor), in chiuloasa ar trebui sa ai senzor pentru pozitia axei cu came si cam atat (care de fapt nici el nu e in interiorul chiuloasei). dar poate vine cineva si ne explica cum sta treaba la motorul asta si imi da peste ochi cu parerile mele :)
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

07 Apr 2014, 17:09

Bre, dar ma macina mai mult decat macina porumb moara lui assan pe vremuri... :bounce: :bounce:
Iote ce am gasit pe la straini :
http://www.briskoda.net/forums/topic/21 ... 16v-fabia/

Ma gandesc la apropiatul moment cand voi schimba uleiul iarasi, si mi-e sa nu desfaca pentru completare in timp ce e motorul pornit si sa-mi apara pomul de craciun in bord....

P.S. : Recomandati o spalare cu Liqui Molly engine cleaner inainte de a pune noul ulei ( tot LM) ???
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

07 Apr 2014, 18:47

Stai chill..nu are ce sa se aprinda si de ce ; dute acum la masina, porneste-o, desfa capacul si daca se aprinde platesc eu diagnoza ; poti pune un engine flush sau cum ii zice in motor inainte sa il schimbi
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

08 Apr 2014, 05:29

neah, de ce sa ma risc??!?! Las sa desfaca busonul cu motorul pornit aia la service cand vor completa uleiul....sa nu plateasca nimeni diagnoza, daca Doamne fereste e sa fie :yh :D
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
ct96lov
Mesaje: 48
Membru din: 29 Mar 2009, 15:18
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

08 Apr 2014, 21:03

Seat ibiza 1,4 bby 2003 daca deschid busonul la ulei cu motorul in mers se aprinde EPK- ul . Pun apoi de 3 ori contactul si se stinge
Update : SEAT CORDOBA 2003 1,4 BBY

SEAT IBIZA 2004 1.4 16V BBY
 
Avatar utilizator
bluestyle
Mesaje: 510
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

08 Apr 2014, 21:22

La fosta ibiza am desfacut busonul in timp ce functiona motorul, moment in care s-a aprins checkul iar turatia motorului fluctua f urat se inneca... nu raspundea la acceleratie. Am pus busonul la loc si am repornit motorul sa isi revina.

Trimis de pe al meu GT-I9300
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

09 Apr 2014, 09:41

Saru'mana..dau o bere !!!! :cheers
Deci, intra la categoria " asa fface toate dom'le" .
Probabil ca da peste cap ceva senzori care citesc ceva presiuni prin zona, nu???
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
bluesrk
Mesaje: 2
Membru din: 12 Iun 2017, 19:02

Re: Give me a tip - desfacut buson ulei cu motor pornit

12 Iun 2017, 19:55

bluestyle scrie:
La fosta ibiza am desfacut busonul in timp ce functiona motorul, moment in care s-a aprins checkul iar turatia motorului fluctua f urat se inneca... nu raspundea la acceleratie. Am pus busonul la loc si am repornit motorul sa isi revina.

Trimis de pe al meu GT-I9300


subscriu si eu la cele spuse de tine. si eu am aceeasi problema la 1,4 16v BBY :roll:

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori