Presupunand ca randamentul amplificatorului ar fi de 100% (caz ideal), consumul din baterie ar fi de 500:14 (motor pornit) = 35 A. Adauga consumul asta la cel folosit la incarcarea bateriei si la ceilalti consumatori si ajungi la vreo 50 A. Mai ai si farurile aprinse, mai pune vreo 10 A. Nu stiu ce alternator ai, dar banuiesc ca de 70 sau 90 A. Deci vezi singur cam care-i consumul in procente din ce poate da alternatorul. Insa curentul maxim e generat la o turatie de minim 1500 rpm, cu un consum adecvat de benzina. Asta in cazul ideal de la inceput. In randamentul real al unui amplificator e mult mai mic. Deci...adauga cat vrei la consumul de mai sus si ajungi la cifra reala. Dupa cum ai descris tu, la relanti, chiar si nefolosind la maxim amplificatorul, vei avea un consum de curent destul de maricel. E normal sa-ti palpaie becurile in bord sau oriunde alt loc. Mai ai si servodirectie electrica, care poate lua si aia cam 50 A...Cam asta-i ideea. Condensatorul mai taie putin din varfurile de consum si nu vei avea palpaiala, dar consumul tot mare ramane. Cu cat e mai mare, cu atat e mai bine teoretic, are de unde trage mai mult curent instantaneu. Bateria de cat o ai? Si ea ar fi bine sa fie cat de mare iti permite spatiul pentru ea (desi asta nu e criteriul dupa care te iei cand cumperi o baterie, ci curentul cel poate da aceasta...si fondurile pe care le ai
). Deci ideea e ca si consumul de benzina va fi afectat.