10 Aug 2012, 14:37
Nu am avut 1.8t , dar am avut vreo 2 ani 2.0t si va zic cu mana pe inima motoarele turbo benzina papa o gramada de bani daca vrei mai multa putere decat ofera fabricantul.
Turbo benzina modificat nu e mai deloc fiabil...orice modificare o sa ceara alta modificare sau pentru cine are banii le face pe toate odata ...dar ca exemplu la 1,8 t sa ajungi aproape de 300cp iti trebuie un turbo mai potent aprox1000E , o evacuare pe 67mm +downpipe +catalizator sport (sau direct fara dar reduci din viata turbinei) daca le faci calitativ te ajunge si 1000E, ambreaj care sa tine puterea aprox 2000ron , bujii mai reci aprox 100E , admisie aprox 300E ,intercooler + tubulatura +bov aprox 500E, soft care se face custom dupa toate modificarile astea si e cam 300-400E in functie de ce cunostiinte ai...aici nu mai pun in calcul manopera alte furtunase reglari alte piese care nu fac fata puterii ....
La diesel am cateva exemple care cu 200cp la roata d-au fum la multe turbo benzina de 250+cp....
Plusuri la benzina turbo sunt : -ture mari
-sunetul evacuarii si bovul
Plusuri la diesel:- cuplu
-fiabilitate
-consum
Minusuri la diesel :-zgomot de tractoras
-fum
-plaja mica de turatii
-relativ mai scump la intretinere
Sincer as prefera benzina pentru alergat...dar sa mai am alta pentru oras
Bmw e92 335D
Ex :Ibiza 1,9 tdi cupra 2??cp