Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Moland
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 29 Oct 2012, 21:43

Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

30 Oct 2012, 00:49

Am vazut o comparatie intre Ibiza si Stilo (nu cunosc Stilo, dar cunosc Punto) si m-am aprins un pic... eu am condus un Punto timp de 7 ani, aproape 300 km / saptamana in oras... am achizitionat de curand un Ibiza, mai degraba pentru ca am perceput un raport pret-finantare de moment mai bun decat la alti producatori... daca as fi avut suficienti bani, nu as mai fi umblat de la dealer la dealer si probabil ca mi-as fi luat tot Punto sau poate Bravo... dintr-un simplu motiv: Punto al meu chiar si-a facut toti banii, considerand ca nu exista inca masina perfecta in aceasta clasa... astept sa vad cum o sa comentez si despre Ibiza dupa 7 ani de utilizare zilnica...

Ce pot sa va spun despre Punto Clasic 1.3 Multijet 75 cp (2005) vs. Ibiza New 1.4 benzina 85 cp (2012):
- pret masina noua: aproximativ la fel in general (momentan Grande Punto este mai scump cu dotari mai putine)
- consum mediu la 100.000 km: 6,4 l/100km in oras 90% din deplasari (în primii 50.000 km nu am depasit 4,7 l/100 km in oras, nici macar vara cu aerul conditionat pornit) - Punto 1.3 bate Ibiza 1.4 la consum
- motor: Punto - nici o problema cu motorul diesel pana la 100.000 km (pana in 100.000 trebuie schimbata distributia pentru ca altfel este de foarte rau - distributie pe lant) / Ibiza - voi vedea
- manevrabilitate: Punto mai bun decat Ibiza (cine a condus Fiat stie despre functia City si ce inseamna ea)
- vizibilitate: Punto mult mai slab decat Ibiza
- dotari standard versiune: Punto mai slab / mai putine dotari standard decat la Ibiza, dar strictul necesar (servo dublu asistata, airbags, electrice fata, mp3, aer, proiectoare, cpu de bord, centralizata)
- spatiu: Punto mai mic decat Ibiza si portbagaj și spate (dar totusi suficient pentru o familie de 3) in fata sunt similare ca spatiu
- zgomot interior: Punto este mai zgomotos, dar eu vorbesc despre Punto diesel vs. Ibiza benzina
- design interior si exterior: Ibiza New bate Punto Clasic de departe la aceste capitole (dar nu cunosc suficient Grande Punto)
- bord: Punto mai prietenos/ergonomic decat Ibiza, comenzile Punto par mai la indemana (la o prima vedere) si are mai multe zone de depozitare
- probleme de fabricatie Punto: (1) schimbator de viteze cu cabluri de timonerie - la terminarea garantiei, schimbatorul de viteze incepe sa inghete iarna si este nevoie de 15-20 min de stat pe loc pana se incalzeste pentru a putea porni de pe loc (problema poate fi rezolvata costisitor) / (2) sistemul electric - se ard becurile foarte des / (3) suspensii/imbinari - dupa vreo 50.000 km, incep sa scartie imbinarile si trebuie schimbate amortizoarele - vb. despre suspensii sport (3) becurile - a schimba de unul singur un bec la Punto este ca si cum ai încerca sa demontezi un tanc cu o scobitoare
- probleme specific romanesti: (1) Service Reprezentanta (sper sa nu fie la fel si la Seat) - service-urile Autoitalia din Romania sunt execrabile ca raport servicii/pret - calitatea este oarecum ok, pentru ca daca ti se strica scrumiera, ei iti inlocuiesc toata masina, pentru ca ei nu schimba piese, ci ansambluri intregi... adica decat sa schimbe un surub de 2 lei ei nu schimba decat intregul ansamblu stergatoare de 1000 lei fara manopera... si asta chiar daca masina este in garantie si tie ti s-a rupt stergatorul aiurea... (2) preturile sunt excesiv de mari la orice (ex: un bec schimbat: 150 RON / revizie: 600-900 RON / discuri: 1500-2000 RON / distributie: 20.000 RON / caseta de directie: 12.000 RON / stergator spate schimbat - 200 RON, plus ca la orice reparatie, ei baga pe nota de plata inclusiv servetele, lavete si paharul din plastic cu magnet in care au tinut cheia masinii pe timpul reparatiei, ceea ce mi se pare un jeg) - problemele acestea dispar daca reparati masina la un service normal (ex: distributie reprezentanta 20.000 RON / distributie service normal 2.500 RON) (3) angajatii de service-urile reprezentantelor mint clientii in legatura cu problemele masinii, pentru a face multi bani (ex: 15.000 km mi-au spus ca daca nu schimb urgent discurile imi sar rotile si ”mor” / 25.000 km mi-au spus (aceeasi persoana) dupa un test de rampa ca aceleasi discuri, pe care nu le schimbasem deoarece nu am avut bani, sunt in perfecta stare de functionare si ca ma mai tin inca 10.000 km lejer)
- un enorm minus la Ibiza: nu are mufa USB din fabrica

Una peste alta, nu cred ca exista masini perfecte la clasa aceasta, iar Punto al meu si-a facut banii... nu este vina producatorului ca service-urile Autoitalia din Romania sunt gestionate de jeguri romanesti hulpave... sper ca si noua mea Ibiza sa isi faca banii in timp, si sper ca service-urile Seat sunt mai oneste decat Autoitalia... mai discutam despre acest vs. peste 7 ani
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

30 Oct 2012, 16:53

ok, place comparatia ta, dar o singura intrebare si nu inteleg de ce ai fi pus in discutie problema asta...
cum poti compara diesel-ul cu benzina? Daca iti luai 1.2 tdi atunci ai fi avut consum ca la punto, dar sa compari 1.3 multijet diesel de la fiat care oricum se stie ca este foarte zgarcit cu combustibilul cu benzinarele de la VW care se cam stie de asemenea ca sunt destul de gurmande.

Acuma, pt o mufa USB ai fi vrut sa mergi in continuare cu Punto-ul? Problemele pe care le-ai insirat tu, nu o sa le ai in veci la ibiza. comenzile ti se par mai ok la punto, pt ca te-ai obisnuit, mai scrie despre acest lucru dupa ce mergi vreo cateva luni doar cu ibiza si te vei obisnui cu ale ei comenzi.

Am scris aici pt ca am vandut masinile astea, si chiar ceva asemanator ca si dotari si tinuta de drum, antifonare ,sistem audio, suspensii, manevrabilitate........nu ai sa gasesti. Poate doar Polo :D.
Si acuma seriosi sa fim, funtia city ...intra-devar foarte ok, dar nu poti sa imi spui ca directia la ibiza este grea, sa o vezi ce frumos se va simti la drumuri lungi!

Drumuri drepte cu ibiza ta, si bine ai venit la noi pe forum
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

30 Oct 2012, 16:56

Bine ai venit in Cs si lasa Fiatul deoparte, nu se compara cu grupul VAG... :drive
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6761
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

30 Oct 2012, 17:09

Ibiza nu am condus decat la test drive,insa cu polo 9n3 am facut cativa km buni.
In oras chiar nu ai treaba,nu ii trebuie nicio functie city.La drum intins ai handicapul oricarei masini cu cilindree mica,dar asta nu inseamna ca nu poti merge decent pe A2.Cu o ibiza cupra sau un polo gti,lucrurile se cam schimba :glasses
Pana acum nu stiu de vreun caz similar la un VAG cu ce ai patit tu la punto.Faza cu becurile e si buba la masinile frantuzesti.Nu e un capat de lume ca se mai ard,dar nici sa devina o problema cotidiana.Tine totusi de siguranta
Buburuzele grupului sunt simple,fiabile si robuste,iar prezenta lor pe strada in numar mare iti poate confirma acest aspect.
La capitolul intretinere,ma limitez in a afirma ca e modica.
Un amic cu un grade punto plateste ~1100lei pt o revizie(ulei si filtre).Mi-a zis ca manopera este exagerata.
-SEAT LEON 5F Xperience 2.0tdi 184cp
-EX-SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator
 
Moland
Subiect Autor
Mesaje: 7
Membru din: 29 Oct 2012, 21:43

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

30 Oct 2012, 21:17

TIBI scrie:
La capitolul intretinere,ma limitez in a afirma ca e modica.
Un amic cu un grade punto plateste ~1100lei pt o revizie(ulei si filtre).Mi-a zis ca manopera este exagerata.


Manopera la Autoitalia este vreo 90 RON/ora... eu am fost odata cu masina ca mi se arsese o bujie incandescenta, pe care au schimbat-o în 5 minute, dar apoi un fraier de mecanic s-a tot frecat cu un tester sau ceva de genul asta in jurul masinii (in mod evident nu stia ce sa faca cu testerul respectiv) si a venit un individ dupa vreo ora si ceva si a apasat un buton, iar apoi mi-au predat masina cu 2 ore de manopera... :) ce nu au realizat ei a fost ca eu am fost cu ochii pe ei tot timpul asta, deoarece au niste spatii de asteptare amplasate undeva deasupra service-ului... daca amicul tau isi duce masina dimineata la revizie si o ia seara, aia ii umfla aiurea nota de plata la manopera... Autoitalia sunt cei mai mari jepcari la service... nu ca firma, ci ca oameni...

Acum ca tot mi-am adus aminte :)... odata am avut masina in service vreo 2 saptamani cu un accident... am reparat-o pe asigurari si cand m-am dus sa o iau, am vazut ca lipsea un capacel de la lacasul ala unde insurubam surubul de tractare (capacul fusese pe masina cand am dus-o in service)... adica aveam o gaurica in bara de protectie... si i-am zis aluia ca imi lipsea... si el s-a dus mai incolo si aluat capacelul de la alta masina din service si mi l-a pus mie la masina si a zis ca este ok... wtf?

Ideea de ”modic” difera de la persoana la persoana, de la venit la venit... chiar sunt curios sa imi spuneti si mie la ce sume sa ma astept la revizii la reprezentantele Seat... presupun ca preturile difera de la oras la oras... pe mine ma intereseaza in Bucuresti si imprejurimi...
 
sandman
Mesaje: 1331
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

30 Oct 2012, 22:35

salutari si bine ai venit in club. probabil ca reviziile te vor costa in jur de 5-600ron. ulei si filtre. trebuie sa suni sa ceri o oferta de pret de la fiecare service(o sa vezi ca difera mult), dar trebuie sa intrebi si ce iti face in banii astia.
Skoda Superb Facelift 1.5TSI 150 CP DSG 2019
ex :Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
TIBI
Mesaje: 6761
Membru din: 10 Mai 2008, 13:15
Localitate: Ploiesti

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

02 Noi 2012, 08:50

Cum spui tu am facut si eu,am cerut o oferta de pret pt revizia la polo 1.4tdi (ulei+filtre).Mi s-a zis 500 maxim 600lei,iar la final cand sa platesc aveam 1030lei. Asta se intampla la cardinal motors Ploiesti.
-SEAT LEON 5F Xperience 2.0tdi 184cp
-EX-SEAT LEON_2.0tdi BKD 140cp+

huse piele schimbator

 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

02 Dec 2012, 19:39

Nu vreau sa fiu rautacios...dar cred ca daca iti placea asa mult punto precum il lauzi tu nu ti-ai fi luat o masina din grupul vag :x Hai sa iti spun si eu cate ceva...am avut fiat panda din 2008, cu 48 000 km reali...intretinuta etc...am ramas fara servo de doua ori ! incepuse sa palpaie becurile in bord..la airbag..check engine...etc. Am schimbat doua randuri de amortizoare pe spate in 10.000 km, si credema ca o menajam maxim ! Primul set a fost Bilstein, al doilea a fost ALKO originale italia ! Despre directie...da...este cea mai proasta la fiat ! masina parca este teleghidata ; este prea usor de manevrat si iti creeaza o impresie foarte falsa de siguranta ; despre butonul servo city, este facut pe principiul bateriilor reincarcabile ; cu cat il ti activat mai mult, cu atat mai repede iti pica caseta de directie, mai exact acel motoras electric ; mai cumperi o caseta , mai mergi iar cateva zeci de mii de km, si tot asa. Puntea spate este de tot rasul la fiaturi ! Ca sa schimbi bucsile de la puntea spate, care costa 80 lei amandoua, trebuie sa dai toata puntea jos, ceea ce implica o manopera in servis de aproximativ 400 ron. Si cum una din multele parti slabe ale acestor masini este bucsaraia, distractia este maxima. De interiorul execrabil ala cestor masinute si zgomotul trenului de rulare nu are rost sa ma leg...nu degeaba sunt livrate cu cd-player si un sistem audio bunicel, tocmai ca sa acopere aceste zgomote. Motorasul de 1.3 de la Fiat este plin de bube...nu are rost sa le enumar..cine este interesat sa-si achizitioneze asa motoras economic si deloc fiabil, se intereseaza pe forumuri ; acest motor de 1.3 a facut de ras toata gama Opel...dar na....sti cum se zice...ti-ai luat Fiat, ti-ai luat boala de ficat...mai am la munca si un doblo 1.9 120 cp diesel...masina intretinuta, folosita atat la drumuri lungi cat si in oras, mers corespunzator cu ea, mentionez urmatoarele probleme : turbina picata, probleme la injectoare, debitmetru, egr, plus ca toate becurile imi stau aprinse in bord. dar na, atmosfera de sarbatori cu beculetele astea. chestia marfa este ca odata ce s-au aprins, mai greu sa le stingi :wink: de regula se rezolva schimband calculator, care este ieftin...aprox 1000 euro. Toate aceste probleme se regasesc in special la PUNTO, STILO ( care este plin de bube ), GRANDE PUNTO, si intr-o masura mai mica la panda si doblo. Pana si revistele de publicitate incerc sa fie subtile cand vorbesc despre fiat si alfa romeo...dar nu prea ai cum...toti mentioneaza problemele cu "martorii din bord" si directia...

Imi cer scuze daca unele fraze nu sunt scrise cu coerenta...dar cand aud de fiat nu prea mai pot sa gandesc limpede...


Oricum, eu cred ca tu ai mers pe acelasi principiu ca si mine :
NU-I MASINA CA FIATUL, ALTADATA NU-TI IEI ALTUL ;)
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Ibiza 1.4 benzina vs. Punto 1.3 motorina

02 Dec 2012, 19:58

In completare :

Numai ca este o diferenta...tu iti lauzi vechea masina si plina de probleme in timp ce conduci o bijuterie de masina...USB-ul ti se pare tie problema asa de mare la aceasta masina???? esti ca romanasul care conduce logan dar plange dupa dacia 1300....



Sa fac si un mic rezumat la ceea ce am spus :

Probleme FIAT :
- directie
- martori aprinsi in bord fara rost, in special AIRBAG !!!! totusi...vorbim de siguranta in caz de accident
- probleme la pornire
- bucsaraie foarte prost conceputa si fiabilitate 0 !
- instalatie electrica
- ambreiaj ! un kit de ambreiaj il schimbi la 40.000-60.000 km, asta daca o menajezi
- alternator !!! este foarte prost amplasat, intra apa foarte repede in el. Se rezolva cu aprox 1000 lei
- sondele lambda
- macaralele de la geamuri
- ETC
Cum am promis, de motor nu ma leg...cu toate ca e plin de bube...la un singur search pe google se gasesc instant...sunt fara numar

Puncte forte FIAT :
-motorasul de 1.2 este unul fiabil, cu un consum destul de mic atat in oras cat si afara.
-nu trebuie sa iti faci griji ca ti se va strica vreodata ! asa este din fabrica...

Probleme SEAT :
- eu nu prea stiu sa aibe probleme specifice...singura problema din cate am auzit eu a fost la catalizator, la un singur lot, dar au fost rechemate in servis.

Puncte forte SEAT:
Nu are rost sa comentez...toata lumea cunoaste grupul VAG...

Daca cineva nu este de acord cu ceea ce am spus eu sau crede ca aberez, rog sa viziteze clubul fiat.ro


p.s2 : te asteptam cu mare drag la intalniri, sa vezi si diferentele intre un leon cu 10-12 ani vechime si 200.000 km care mergea ceas, sau un ibiza cu 7-8 ani vechime si majoritatea pieselor originale pe ia, in comparatie cu un fiat stilo sau punto care dupa 5 ani sunt bune de casat
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator