Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
enjustice
Subiect Autor
Mesaje: 53
Membru din: 20 Apr 2015, 20:08
Localitate: Bucuresti

Ambreiaj sau altceva? Simptomologie ciudată.

27 Oct 2018, 12:31

Salutare tuturor, as avea si eu nevoie de niste sfaturi sau idei legat de o problemă cu care mă confrunt. Înainte să încep, vreau să vă spun că mașina a fost văzută de 4 mecanici, iar eu personal am scanat internetul și o grămadă de forumuri/manuale în căutare de idei. Așadar, încep prin a descrie problema inițială, operațiuni efectuate și problema actuală.

Prob. principală: În timp ce mergeam cu mașina, am simțit că mă lasă ambreiajul, în sensul în care pedala a inceput să tremure la apăsare, iar mașina intra f greu în treapta 1 si greuț în restul. Odată ajuns în parcare, am constatat că sunt probleme mari la intrarea in marșarier și anume cârâia îngrozitor când încercam să bag in marșarier și trebuia să împing puternic maneta. Am lăsat mașina in parcare și nu am mai mers cu ea deloc până la vizita la mecanic. Când a început să intre greu in viteză eram aproape de casă, circa 2km, deci de forțat 'pe problemă' nu e cazul.

Vizita la mecanic: Aici începe circul, am ajuns la service, s-a uitat mecanicul la ea, i-am explicat simptomele, a încercat și el să bage in viteze/marșarier și verdictul a fost că 'n-ai ambreiaj deloc, trebuie schimbat'. Am zis ok, posibil, am mașina de ceva timp și în unele viteze la debraierea ambreiajului se auzea acel 'clank' specific rulmentului de presiune deci personal credeam ca e rulmentul. Cumpărat kit complet Sachs, schimbă mecanicul kitul și mă sună că mașina face la fel nu intră in marsarie si greu in viteze, bașca pedala acum e f moale si cursa ambreiajului e ff jos, trebuie schimbată si pompa de ambreiaj zice el. Cumpăr și pompa de ambreiaj, o schimba mecanicul, nicio schimbare, cheamă și alti 3 mecanici să îsi dea cu părerea, nimic constructiv. Următorea idee care ii vine este cilindrul de la pedală, în clipa asta am refuzat să mai cumpăr ceva piese la ghici și am luat mașina de la el.
Când am ajuns acasă mă uit la ambreiajul vechi, care în afară de 2 dinți de la diafragmă îndoiți nu are nimic (puteau fi îndreptați in 10 secunde). Pompa veche la fel, nicio problemă cred că și pe asta am schimbat-o degeaba.

Problema actuală: Mașina se află acum în parcare, după kit de ambreiaj schimbat, aerisit, pompa ambreiaj schimbata, ulei cutie viteze schimbat problemele ei se manifestă în felul următor: pedala ambreiaj este ff moale și prinde jos de tot, la 2 cm de podea. In marsarier cârâie la fel de îngrozitor când incerc sa cuplez. In viteza 1 intra f greu, in restul treptelor intra ok.dacă motorul e oprit intră usor în trepte si relativ usor în marșarier. Concluzia ar fi că problema inițială încă există, cârâie rău la marșarier, intră f greu in treapta 1 și greu în restul treptelor, iar în plus ambreiajul cu pedala moale si care prinde jos. Dacă ii dau 2-3 pedale se mai întărește. Ambreiajul nu miroase a incins, am urcat bordura cu el.

Dacă ați avut răbdare și ați citit până la final, v-aș ruga să îmi dați niște sfaturi, de unde ar putea fi problema. Am citit pe net mai multe idei, timonerie, sincroane, ce mă aș vrea să identific prima oară, dacă e de la ambreiaj (montare defectuoasă, cilindru sau alte probleme) sau ar fi din altă parte dar trebuie să am o oarece idee care ar putea fi problema, altfel mecanicii doar mă pun să cumpăr piese și unde stau piesele si manopera sunt ff scumpe.

Stimă și mulțumesc anticipat.
Imagine.Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori