Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Martor EPC

05 Oct 2018, 15:33

Salut, imi cer scuze daca s-au mai repetat aceste probleme, insa la mine este putin mai ciudat.

Detalii masina:
- An 2003
- 1.4 Benzina 16v
- Cod motor BBY (55kw)

Descriere:
Martorul EPC si cu Check-Engine-ul se aprindeau, le stergeam, se aprindeau iar, pana am schimbat clapeta de acceleratie, apoi mi se aprindea doar EPC-ul, am schimbat calculatorul masinii, la fel se aprinde EPC-ul si sta ceva mai turata aproximativ 900-1100 de ture.. Nu ma lasa sa o accelerez, atunci cand este in viteza, insa pe liber o pot duce pana in 7000.

Pentru a evita anumite comentarii:
- Clapet nou schimbat (+ adaptare perfecta)
- Calculator schimbat
- Sonda lamda buna
- EPC-ul sta pornit deoarece, banuiesc ca mi s-a aprins de peste 5 ori (daca sterg eroarea cu OBD-ul, dupa un timp mi se aprinde iar)
- Pe liber ma lasa sa o turez cat vreau
- In viteza imi moare

M-am gandit la:
- EGR ca trebuie adaptat
- Am inteles ca este ceva in legatura cu senzorul de la pedala de ambreaj, daca imi puteti spune mai multe detalii aici..

Astept comentariile voastre poate ati avut sau stiti pe cineva care a mai avut aceasta problema, multumesc anticipat !
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Martor EPC

05 Oct 2018, 16:22

scanarea ce erori iti da? pune aici log-ul si vedem.
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Re: Martor EPC

05 Oct 2018, 23:09

Bamse scrie:
scanarea ce erori iti da? pune aici log-ul si vedem.

17950 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187)
P1542 - 35-00 - Implausible Signal

Aceasta eroare mi-o dadea si inainte sa schimb clapeta, dupa ce am schimbat-o la fel aceeasi eroare... Electricianul a masurat pinii etc. si primea prea putin +, am schimbat calculatorul motor, 1 zi a mers perfect masina, iar acum aceeasi eroare.. Am cautat pe net o gramada de lucruri insa nu inteleg de la ce poate fi...
 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Re: Martor EPC

25 Oct 2018, 23:13

Am schimbat clapeta iar, cu una originala si a mers perfect pana acum cand iar aceleasi erori... chiar nu mai stiu ce sa-i fac. Clapeta se adapteaza foarte bine e totul ok la ea.... Oare sunt sanse sa fie senzorul de presiune ?
 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Re: Martor EPC

14 Dec 2018, 15:02

Inca nu am rezolvat problema... am fost la o gramada de service-uri.. daca are cineva macar cea mai mica idee sau sugestie.. ?
Intre timp.. am mai cumparat 2 clapete originale VW, se intampla la fel, check engine cu epc aprins si imi taie acceleratia... Aceeasi eroare ca cea de mai sus.. Au fost verificate toate firele care intra in calculatorul motor (ECU)... nu s-a gasit nicio problema..
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor EPC

14 Dec 2018, 15:34

Nu clapetele sunt problema si nici ECU, dupa cum cred ca ai realizat in cele din urma, desi le-ai tot schimbat aceleasi simptome ai. Mai cauta in fire, degeaba le suni daca nu tragi de fire in acelasi timp. Plus ca ai mai intalnit cablaj ros si apa intrata care dadea erori nenumarate. Switchul ambreiajului si cel de frana se vad in blocurile de masura cu VCDS-ul.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Martor EPC

14 Dec 2018, 15:39

De acord cu maestrul Dani.. cel mai probabil e de la fire. Verifica sa nu fie rupte, sa nu aiba izolatia deteriorată și sa se atingă între ele.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Re: Martor EPC

14 Dec 2018, 15:44

dany19940 scrie:
Nu clapetele sunt problema si nici ECU, dupa cum cred ca ai realizat in cele din urma, desi le-ai tot schimbat aceleasi simptome ai. Mai cauta in fire, degeaba le suni daca nu tragi de fire in acelasi timp. Plus ca ai mai intalnit cablaj ros si apa intrata care dadea erori nenumarate. Switchul ambreiajului si cel de frana se vad in blocurile de masura cu VCDS-ul.

Multumesc mult de raspuns, tocmai ieri am scos-o din service de la un electrician foarte bun din Constanta, i-a verificat tot cablajul ce are legatura cu clapeta, pedala de acceleratie si ECU...
PS: Bineinteles ca tragea de fire in timp ce verifica.. am stat langa el toata ziua cat a lucrat..

Nu este o eroare permanenta, asta e cel mai frustrant lucru.. Ultima data ma tinuse 2 saptamani fara sa am nicio problema, am crezut ca s-a rezolvat.. si deodata iar.. aceleasi erori...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor EPC

14 Dec 2018, 16:44

Salut,

Curata foarte bine mufa care intra in conectorul de pe clapeta, sa nu fie nici un pin oxidat ori cu mizerie intrata intre pini, in spatele mufei pe unde ies firele.
Daca nu se pot curata pinii cel mai bine schimbi mufa, se gasesc de cumparat si mufe si pinii aferenti cu fir crimpuit, tai mufa veche si cositoresti noile fire apoi le protejezi cu termoretractant sa nu ia apa si la final le matisezi cu banda adeziva auto, ii diferita de banda izolatoare uzuala. :)
Decupleaza a doua sonda de oxigen, cea de sub masina si vezi ce se intampla, daca mai intra in limitare.
Daca una din sonde consuma prea mult la incalzire este posibil sa intre in limitare sursa din ECU, care alimenteaza si sondele si clapeta.
Este o supozitie, asta daca electricianul a masurat o tensiune mai mica pe alimentarea clapetei. Pe pinul 2 este masa si 6 +5v
Verifica sa ai pe pinul 30 din ecu +12V continuu, pin 31 masa si pe pinul 15 +12v Comutabil prin releu
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor EPC

14 Dec 2018, 18:40

Ca sa verifice tot cablajul ar fi trebuit sa dezizoleze tot toronul de fire dintre motor si ECU, si nu cred ca a facut asta. Multe probleme la masinile din grup le-am gasit intro zona unde ai zice ca nu se poate intampla nimic - cablajul ce trece pe sub baterie intra intrun canalet de plastic ce merge pe lonjeron pana langa firewall si urca pe oala telescopului pana unde intra inspre ECU. In zona de curbura unde incepe sa urce am gasit cablaj rontait de la frecare/vibratii, nu de la soareci. Combinat cu ceva umezeala...apareau rateuri, EGR-ul nu raspundea, ba nu vedea diversi senzori, etc. Deci dezvelirea cablajului nu a facuto electricianul la care ai fost. ECU are surse de curent pentru grupuri de senzori de obicei, nu pentru fiecare senzor in parte. Daca un senzor e cu capul sau cablajul lui e, atunci ar fi afectati si senzorii de pe aceeasi bara. Nu stiu specific situatia la ECU de pe masina ta, ar fi si culmea. De pe schema electrica nu poti realiza conceptia interna a ECU. Poti vedea doar daca sunt mai multi senzori pe aceeasi bara. Sunt multe de filozofat, dar fara masina in fata vorbim discutii sterile.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Re: Martor EPC

15 Dec 2018, 01:11

BALTAZAR2003 scrie:
Salut,

Curata foarte bine mufa care intra in conectorul de pe clapeta, sa nu fie nici un pin oxidat ori cu mizerie intrata intre pini, in spatele mufei pe unde ies firele.
Daca nu se pot curata pinii cel mai bine schimbi mufa, se gasesc de cumparat si mufe si pinii aferenti cu fir crimpuit, tai mufa veche si cositoresti noile fire apoi le protejezi cu termoretractant sa nu ia apa si la final le matisezi cu banda adeziva auto, ii diferita de banda izolatoare uzuala. :)
Decupleaza a doua sonda de oxigen, cea de sub masina si vezi ce se intampla, daca mai intra in limitare.
Daca una din sonde consuma prea mult la incalzire este posibil sa intre in limitare sursa din ECU, care alimenteaza si sondele si clapeta.
Este o supozitie, asta daca electricianul a masurat o tensiune mai mica pe alimentarea clapetei. Pe pinul 2 este masa si 6 +5v
Verifica sa ai pe pinul 30 din ecu +12V continuu, pin 31 masa si pe pinul 15 +12v Comutabil prin releu

Mufa a fost curata iar pinii sunt ok. Au fost facute toate testele ce se puteau face pe VAGCOM si este ok cu sondele... Iar ceea ce ai spus tu a facut printre primele dati cand am dus masina la unul dintre service-uri..

dany19940 scrie:
Ca sa verifice tot cablajul ar fi trebuit sa dezizoleze tot toronul de fire dintre motor si ECU, si nu cred ca a facut asta. Multe probleme la masinile din grup le-am gasit intro zona unde ai zice ca nu se poate intampla nimic - cablajul ce trece pe sub baterie intra intrun canalet de plastic ce merge pe lonjeron pana langa firewall si urca pe oala telescopului pana unde intra inspre ECU. In zona de curbura unde incepe sa urce am gasit cablaj rontait de la frecare/vibratii, nu de la soareci. Combinat cu ceva umezeala...apareau rateuri, EGR-ul nu raspundea, ba nu vedea diversi senzori, etc. Deci dezvelirea cablajului nu a facuto electricianul la care ai fost. ECU are surse de curent pentru grupuri de senzori de obicei, nu pentru fiecare senzor in parte. Daca un senzor e cu capul sau cablajul lui e, atunci ar fi afectati si senzorii de pe aceeasi bara. Nu stiu specific situatia la ECU de pe masina ta, ar fi si culmea. De pe schema electrica nu poti realiza conceptia interna a ECU. Poti vedea doar daca sunt mai multi senzori pe aceeasi bara. Sunt multe de filozofat, dar fara masina in fata vorbim discutii sterile.

Ba da a facut tot ceea ce ai spus tu mai sus, am problema aceasta la masina de peste 2 luni... S-au verificat foarte multe lucruri, iar cablajul a fost desfacut complet (inclusiv si cele de sub baterie) si nu s-a gasit nimic inneregula..

Alte idei... ?
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor EPC

15 Dec 2018, 06:57

Nu mai da "quote" cand scrii un post. Scrie direct la "quick reply".
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Martor EPC

15 Dec 2018, 13:28

Clar!
Este posedata!
Trebuie un sobor de preotese blonde sa o exorcizeze!
:D :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martor EPC

15 Dec 2018, 18:25

Daca ai tot schimbat componente si nu te-a ajutat cu nimic, numai cablajul ramane, desi zici ca a fost verificat bine. Alta logica nu este. Daca o vreme a functionat bine cu componentele noi si apoi iar s-au stricat (sau deteriorat ca sa arunce erori), le-ai inlocuit iar, iar a mers, iar au aparut erorile...ce ramane oare comun in tot ansamblul asta? Ia uite ce spune netul despre eroarea ce apare: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 542/005442
Imagine.Imagine
Uite portiunea din schema electrica cu clapeta de acceleratie si a doua poza cu valorile rezistentelor celor 2 senzori din pedala de acceleratie.
Din prima se vede ca sursa de tensiune pentru cei 2 senzori de pozitie din clapeta e comuna, deci nu se poate ca unul sa dea eroare si al doilea nu daca tensiunea e corecta. Deci sursa erorii e mai departe de aici, adica clapeta sau cablajul de intoarcere al semnalului la ECU. Deci aici ai de cautat.

PS: Vad ca pozele au aparut invers - prima cu pedala si a doua cu clapeta.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Sebastian95
Subiect Autor
Mesaje: 15
Membru din: 28 Sep 2018, 11:59

Re: Martor EPC

19 Dec 2018, 02:10

Repet, tot cablajul a fost desfacut "fir cu fir", nu exista nicio problema pe traseu.. Electricianului i-a mai venit o idee, cu o bobina, am comandat-o si sa vedem cum se comporta..

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori