Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

05 Aug 2018, 11:37

Servus ! Am un Seat Ibiza din 2005, 1,4, benzină, 55 Kw, 75 Cp. Pe 01.08.2018 dimineaţa am pus contactul şi mi-au rămas aprinşi martorul de ABS şi cel de la frâna de mână intermitent. Am pornit motorul, am primit şi avertizarea sonoră, a rămas aprins martorul de la motor, s-a aprins şi cel cu volanul cu semnul exclamării. Am plecat la drum, eram în Constanţa şi trebuia să ajung la Vaslui, singura problemă pe care o simţeam atunci era o oarecare rezistenţă a volanului, la curbe. La o intersecţie semaforizată, la verde m-am grăbit şi mi-a murit motorul. Am refăcut contactul...s-au stins toţi martorii, am pornit motorul, s-a stins şi martorul de la motor şi am plecat spre casă.Nici o problemă pe drum înafară de faptul că mi-a crescut consumul de benzină. Plecasem din Constanţa cu rezervorul jumătate şi nu ajunsesem la Tecuci şi mai aveam un sfert aproape. În mod normal, cu plinul făcut, ajung la Constanţa şi retur şi mai rămâne benzină pentru încă o săptămână prin Vaslui. Am opril la un Peco, am băgat benzină de încă 100 lei. Maşina a pornit fără martori sau probleme. Am ajuns la Vaslui. A doua zi dimineaţă toţi martorii din data de 01.08. erau aprinşi. Am ajuns unde aveam treabă, am oprit, am pornit, aceiaşi martori persistau, am ajuns acasă şi am oprit. Am sunat la mecanic şi mi-a spus să merg la el.
Am pornit motorul şi a rămas aprins doar martorul de la motor. Ajuns la mecanic, a spus că dacă nu am martorii aprinşi nu poate face nimic. Mi-a şters doar martorul de la motor.
A doua zi dimineaţă, pe 03.08. am pornit motorul, au rămas toţi martorii din 01.08. aprinşi şi m-am înfiinţat la mecanic. Acesta mi-a spus că nu poate comunica cu modulul de direcţie şi modulul ABS.
M-a trimis la un service care are diagnoză profesională. Acolo mi-a şters erorile toate, a spus ceva de nişte fluctuaţii de tensiune. Am plecat de acolo fără martori aprinşi dar aceştia au reapărut în mers după aprox. 1,5 Km. Am revenit la diagnoza profesională dar mi-a spus că nu poate comunica cu modulul ABS şi nu poate şterge nici una din erori. Momentan circul doar prin oraş, cu rezistenţă a volanului, fără vitezometru, doar după ureche, cu avertizări sonore la fiecare curbă, se aprinde uneori şi un led galben la indicatorul de benzină.
S-a lovit cineva de o asemenea problemă...!!!???

Imagine


Imagine
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

05 Aug 2018, 15:47

Era bine daca salvai erorile aparute si le postai aici. Asa...doar preotesele lui Baltazar pot raspunde. Posibil sa fie o lipsa de comunicare intre module prin CAN-bus.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

05 Aug 2018, 16:13

Servus ! Vă referiţi la erorile apărute pe aparatul cu care s-a făcut diagnoza...!!!???
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

05 Aug 2018, 19:33

Exact!
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

07 Aug 2018, 14:37

Servus ! Astea sunt erorile. Sper să mă puteţi ajuta cu un sfat sau părere.
Unitate ABS - nu se poate intra
Comandă motor - Lipsă semnal de la ABS
Electronică centrală - Aparatul de comandă ABS, componentă blocată sau fără tensiune
CAN - unitate de comandă ABS, componentă blocată sau fără tensiune
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

07 Aug 2018, 14:42

Verifica daca ai sigurantele de pe baterie bune. Si cele 3 normale, si cele de tabla prinse cu piulite. Ori nu e alimentata cu tensiune unitatea ABS, ori s-a ars.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

07 Aug 2018, 16:17

Toate siguranţele sunt OK ! Sunt 5 normale la baterie. Şi siguranţele pt. ABS din tabloul din stânga volanului sunt OK ! Unitatea ABS am schimbat-o anul trecut (sh). Atunci îmi apărea martorul ABS care putea fi şters dar apărea după 10-20 m de mers. Aş putea măsura tensiunea de alimentare a pompei direct pe cupla care intră în pompa ABS ? Ştiţi pe care pini şi ce valoare trebuie să aibă ?

 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

07 Aug 2018, 16:39

Am pornit motorul cu conectorul scos din pompa ABS. Martorii aprinşi sunt aceiaşi.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

07 Aug 2018, 18:28

Nu stiu pinii, ar trebui sa fie fire mai groase decat celelalte. Adica masa sigur e maro, plusul pentru pompa de retur e fir la fel de gros cu cel de masa si posibil rosu cu ceva linie pe el de alta culoare. Si ar trebui sa mai fie un fie de alimentare, dar mai subtire, la fel cu toate celelalte ca grosime. Tot rosu cu ceva linie. Tensiunea pe asta subtire ar trebui sa fie prin contact, cel gros e cu tensiune permanenta. Valoarea - peste 12 V, logic.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

07 Aug 2018, 18:52

Mulţumesc tare mult. Voi încerca să măsor mâine.
 
rocco44
Subiect Autor
Mesaje: 8
Membru din: 05 Aug 2018, 10:46

Re: Martori: ABS, Motor, Frână de mână intermitent şi Volan aprinşi

13 Aug 2018, 16:36

Am rezolvat prin înlocuirea pompei ABS. Tensiunile din cupla pompei erau corecte. Am conectat pompa nouă, fără a o demonta pe cea veche şi erorile au dispărut. Mulţumesc de sfaturi.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori