Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Vlad_TNS
Subiect Autor
Mesaje: 1229
Membru din: 22 Noi 2008, 21:38
Localitate: Bucuresti

Directie buclucasa :))

24 Ian 2009, 02:17

De cand mi-am montat jantele de 16 si cauciucurile 215/40/R16.Masina la franari bruste si la demaraje puternice(in limita motorului meu de 1.2) directia o ia razna.se duce stanga dreapta stanga dreapta.trebuie sa tin bine volanul.Acum o sa ziceti ca e o problema la directie dar acum urmeaza cireasa de pe tort.Inainte sa am Ibiza asta mai aveam una identica fara facelift.Si jantele mele de 16 le-am luat de pe aia veche si le-am pus pe asta noua.Aia veche nu facea asa cand avea jantele stock.de cand i le-am pus tot aceasi chestie cu directia....stanga dreapta.Masina noua mergea perfect pana sa ii pun jantele astea...acum la fel....tot stanga dreapta. Rotile sunt perfecte sunt calibrate,nu au nici o problema.Dar asta nu-mi explic de ce face masina asa cand reactioneaza cu jantele astea OZ
Ex: 2008 Seat Ibiza 6L Glow Orange
2001 Honda Civic Type-R EP3 Nighthawk Black
2002 VW Lupo 3L Silver
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

26 Ian 2009, 09:46

pai la aia veche nu aveai directia atat de moale cat e la asta!!!!!
de aia iti pleaca in laterale la o pornire mai puternica....cel putin asta cred eu!!!!
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
Vlad_TNS
Subiect Autor
Mesaje: 1229
Membru din: 22 Noi 2008, 21:38
Localitate: Bucuresti

Re: Directie buclucasa :))

26 Ian 2009, 13:38

Pai nu bamse.ideea e ca si pe asta noua si pe aia veche facea lafel directia(stanga dreapta) cu jantele oz pe care le vezi in poze.cum li s-a pus roti normale pe amandoua nici una nu a mai avut probleme la directie.
Ex: 2008 Seat Ibiza 6L Glow Orange
2001 Honda Civic Type-R EP3 Nighthawk Black
2002 VW Lupo 3L Silver
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

27 Ian 2009, 09:24

acuma am inteles....stai lnisitit asta e ...sunt jantele altfel, rotile mai mari in primul rand....si de aia....
de ex eu cu jante de aliaj pe 15 nu prea am simtit faze din astea, dar cu toate masinile mai puternice cu care am mersi si daca mai sunt si usurele, asa fac...se misca fata unpic pana pleaca de pe loc
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
bebitz
Mesaje: 390
Membru din: 21 Sep 2008, 10:14
Localitate: Ploiesti

Re: Directie buclucasa :))

27 Mar 2009, 18:00

hai sa zic...la derapaje sa fie explicatia lui bamse...dar la franari bruste?...patesc si eu uneori asta...si nu am schimbat nimic la masina...
White Ibiza ;1.2 70 cp
 
lar
Mesaje: 24
Membru din: 16 Mar 2009, 12:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

28 Mar 2009, 09:30

Parerea mea este ca ai o forta de apasare la sol prea mica raportata la latimea de contact a noilor anvelope. Asta cred ca e cauza si nu prea ai ce sa-i faci. Daca ai putea sa pui rotile respective pe o masina mai grea vei vedea ca nu se mai manifesta asa. Poate ai testat si la temperaturi exterioare scazute si anvelopele fiind de vara nu au avut aderenta optima.
Seat Ibiza 6L 1,4 85 HP, crono yellow all inclusive + fresc pack, OMP strutbar, Asfir alloy skid plate, Seat Sport aluminium+leather gear knob, o frumusete ce sa mai...
Seat Leon 1P 1,6 102 HP, candy white, reference with sport limited pack, alta frumusete...
 
Avatar utilizator
marius_andre2003
Ibiza Owner
Mesaje: 423
Membru din: 20 Mar 2009, 18:38
Localitate: iasi
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

28 Mar 2009, 13:20

daca ai sa te uiti atent in certificat latimea pneurilor pe 15 e de 195 cu 50( poti merge si cu 16/40)
215 e prea mult pentru greutatea masinii si de aici pierzi aderenta pe cate o roata

sa stii ca o aderenta mai mare nu inseamna neaparat o latime mai mare a pneului
conteaza presiunea care o exercita pneul asupra asfaltului iar presiunea din cate imi amintesc e data de raportul dintre suptafata si greutate. daca urmaresti wrc-ul ai sa vezi ca in suedia (pe zapada) toate masinile sunt incaltate cu pneuri de 145-155 si asta pentru o aderenta mai buna

sfatul meu e sa pui roate de 195.
LEON COPA white 1.2TSI 105cp
seat ibiza - SOLD viewtopic.php?f=33&t=3000

 
lar
Mesaje: 24
Membru din: 16 Mar 2009, 12:07
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

29 Mar 2009, 16:06

Deci daca te uiti in talon si mai cu atentie vei vedea ca pe 15" anvelopele recomandate de producator sunt 195/55 nu 50. :mrgreen:
Seat Ibiza 6L 1,4 85 HP, crono yellow all inclusive + fresc pack, OMP strutbar, Asfir alloy skid plate, Seat Sport aluminium+leather gear knob, o frumusete ce sa mai...
Seat Leon 1P 1,6 102 HP, candy white, reference with sport limited pack, alta frumusete...
 
Avatar utilizator
Vlad_TNS
Subiect Autor
Mesaje: 1229
Membru din: 22 Noi 2008, 21:38
Localitate: Bucuresti

Re: Directie buclucasa :))

31 Mar 2009, 10:24

dap......de la anvelope era.am vandut anvelopele 215 40 r16.si mi-am luat 205 45 r16 si nu mai face deloc asa.
Ex: 2008 Seat Ibiza 6L Glow Orange
2001 Honda Civic Type-R EP3 Nighthawk Black
2002 VW Lupo 3L Silver
 
AAndreiu
Mesaje: 13
Membru din: 14 Feb 2009, 20:01
Localitate: Bucuresti

Probleme directie

20 Apr 2009, 23:12

Pe 18.04.2009 am in moldova mai exact in orasul onesti, pe drum la viteze de 100-110km/h am observat ca directia trage usor dreapta si pe langa asta la fiecare denivelare volanul fugea mai in toate directiile si trebuia sa fac mereu corecturi de traiectorie lucru foarte obositor la drum lung!
Am mai oservat si ca la o franare mai serioasa directia trage ori la stanga ori la dreapta!
Are cineva vreo idee despre ce se intampla?
[size=200]Seat Ibiza All Inclusive 1,2 12V 70Cp, Decembrie 2006
http://www.torncity.com/profiles.php?XID=1065300
http://asdfsdfasdfsdf.labrute.fr/
[/size]
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

20 Apr 2009, 23:51

Am unit cele doua subiecte, intrucat trateaza aceleasi probleme, de directie.
Pe viitor te rog sa nu deschizi topice daca exista deja unul deschis pe aceeasi tema.
Multumesc.

... in orasul onesti, rulai cu 100-110km/h? :shock: nasol.
Mergi de urgenta la service si vezi ce spun cei de acolo, nu este de gluma cu directia.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
AAndreiu
Mesaje: 13
Membru din: 14 Feb 2009, 20:01
Localitate: Bucuresti

Re: Directie buclucasa :))

21 Apr 2009, 00:31

Scuze pt post! Nu mergeam in Onesti cu 100-110. Mergeam pe E85 care leaga Bucuresti de Moldova! Stiam ca o solutie ar fi sa merg la un service dar as fi vrut sa stiu "cauza" pentru a putea prevenii asemenea probleme pe viitor! Si are cineva vreo idee cam cat m-ar costa vizita asta la service?
Adica din cata experienta am eu, adica vreo 40000km pana acum, credeti ca e ok asa?

Verificare si remediere unghi de fuga?
Verificare brate suspensie fata
Verificare stare lichid servo(parca trag din ce in ce mai greu de volan sau... sunt mai lenes) :lol:
Verificat placute frana

cam asta as zice eu ca trebuie verificat! Ce ziceti?
Am masina de 2 ani si nu am schimbat lichidul de la servodirectie niciodata credeti ca asta ar fi un motiv pt care merge asa greu directia la viteze mici si mult prea usor la viteze mari?
[size=200]Seat Ibiza All Inclusive 1,2 12V 70Cp, Decembrie 2006
http://www.torncity.com/profiles.php?XID=1065300
http://asdfsdfasdfsdf.labrute.fr/
[/size]
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

21 Apr 2009, 08:46

Salut,
Este bine ca la 2 ani sa schimbi si lichidul de servo si pe cel de frana.
economisesti bani prin prelungirea vietii multor subansamble scumpe, cum ar fi pompa de servo directie si servo frana. O directie instabila, atunci cand treci peste denivelari poate sa fie generata de uzura, ori distrugerea anumitor elemente ale directiei si suspensiei.
Treci pe la cel mai apropiat service si vezi despre ce este vorba, sa nu fie ceva grav.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

09 Mai 2009, 23:28

nu am stiut unde sa ma incadrez cu problema mea. aseara in parcare am observat ca atunci cand virez stanga sau dreapta, indiferent ca sunt in mers sau pe loc, se aud niste troncanituri undeva in spatele masinii de parca se rupe masina in doua :( . cineva mi-a spus ca o cauza ar fi cablul de la frana de mana care ar fi prea intins, dar eu sincer nu vad legatura. are cineva vreo idee despre ce ar putea fi vorba sau s-a mai confruntat careva cu aceste zgomote?
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Directie buclucasa :))

10 Mai 2009, 08:58

Doar cand virez pe loc, trosneste ceva prin spate...dar nu am dat importanta, intrucat sigur nu este nimic defect. Asa a facut de noua. :D
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori