Haideti sa va spun si eu o mica povestioara legata de Ibiza mea (noua, dec 2007)... daca aveti rabdare sa cititi tot postul
)
Povestea incepe cam asa, cumparat una bucata autoturism Seat Ibiza, toate bune si frumoase timp de aproximativ 10 luni, caii rulau foarte bine si fin, nici un zgomot dubios, nimic... exact ceea ce-mi place la o masina noua.
Buuuun... ei bine, dragii mosului, dupa 12000 km parcursi intr-o zi in care eu eram la Bucuresti si mama-mi conducea caruta cu cai, pentru ca eu aveam permisul suspendat... ma suna intr-o zi...
- Daniel, ce i-ai facut masinii de nu mai merge ca te mananc
) (tipic parintilor sa dea vina pe copii pt cele intamplate, in fine sa trecem peste) ?!
- Ce vorbesti femeie, nu stiu ce s-a intamplat, ce-ai patit?
- Pai mi se opreste motorul si nu mai accelereaza cum trebuie...
- E asta e, o ducem in service ca are garantie!
Si sunam la service, explicam problema, dupa care vine replica care mi se pare absolut geniala:
- Pai o urcati pe o platforma, binenteles pe costurile dumneavoastra si o aduceti in service.
- Ce?! Cum!?
Pana la urma am reusit sa fac rost de nr sefului de service care a venit la Buzau si a dat verdictul: "Ti-a picat un injector"
La 12000 km?! In fine, o duc la service, stau fara masina o sapt (ca nu puteam sa fim si noi ca-n UE sa ne dea o rabla de masina cat timp cealalta e in service) si dupa alti 3000 de km, in drum spre Bucuresti masina merge din ce in ce mai prost... Ce se intampla? Hai s-o las sa vad poate-si revine mititica, o fi racit si ea...
Nimic, din ce in ce mai prost, ma hotarasc sa merg la cel mai apropiat service, in Jilava (MTI) si ajung acolo, aici incepe alta poveste... dar o sa o spun cat mai pe scurt.... O pun pe rampa, revin dupa 2 ore, imi arata o bucata de metal care, sincer, nu stiam ce e ca n-am nici o treaba cu masinile si niste chestii care aratau ca niste carbuni arsi...
Seful de service imi spune ca defapt nu este un alt injector (eu asta speram sa fie sa nu dureze mult) ci catalizatorul si ca nu stiu cum sitele care filtreaza, ce filtreaza s-au dereglat si s-au topit acolo si catalizatorul nu mai functiona cum trebuie...
Nasol, dar in fine... ce e de facut? Pai o sa intocmim un raport pe care-l vom trimite catre importator pentru ca de obicei importatorul nu acorda garantie pentru astfel de incidente... Stai domle, cum adica nu acorda garantie? Am luat-o anul trecut (nici nu implinise anul)... nu se poate asa ceva si imi spune ca el spera ca sa o facem pe garantie, ceea ce si reuseste pana la urma.
Rezolvare: schimbare ambele catalizatoare, pe garantie
Costuri: 60 de milioane, din fericire nesuportate de mine
In concluzie vreau sa va spun ca mama are un 206 si nu a avut o problema cu ea... binenteles... revizii, schimbare filtre si pus benzina, dar absolut nici o problema si masina si dupa 35000 merge ca unsa, cu toate ca a iesit din garantie. Asta ma face din ce in ce mai mult sa regret ca mi-am luat un seat, cu toate ca stiti cum e cu masinile... depinde si cum ai noroc de ea, oricum sper sa nu mai am probleme si nu va doresc sa treceti si voi prin procesul de schimbare a catalizatorului de aproximativ o luna (in situatia in care sunt dependent de masina).
Va urez sarbatori fericite si cati mai multi km!