Pentru a verifica partea de incarcare trebuie sa ai O baterie incarcata corect pe redresor.
Un voltmetru bun si in cel mai fericit caz un ampermetru cu sarcina incorporata, dar acesta este mai greu de gasit.
Te asiguri ca ai bateria incarcata pe redresor si are 13,3v ori ceva pe acolo.
Te asiguri ca bornele sunt curate si fara urme de oxizi.
Atentia daca ai borne de plumb, intrucat oxidul de plumb se deosebeste greu de materialul curat si este foarte prost conducator de electricitate.
Il scoti prin racaire.
Verifica starea cablului de masa, de la bateria la caroserie, sa fie curati papucii si locul de contact.
Cu motorul pornit trebuie sa masori la bornele bateriei 14,4 pana la 14,8v.
Depinde de releu si de temperatura exterioara.
Cand cuplezi un consumator important, becuri faza scurta, aeroterma, degivrare, nu trebuie sa se modifice indicatia decat cu cel mult 100ma, ori ceva pe acolo, depinde de calitatea instalatiei electrice.
Daca scade mai mult de o jumatate de volt inseamna ca ai o problema.
Daca nu ai cu ce si nu te pricepi este mai simplu sa apelezi la serviciile unui electrician auto.
De multe ori indicatiile voltmetrelor montate in interior sunt eronate.
Principala cadere de tensiune este pe contactul aflat la cheia de contact si la pornirea unui consumator important acea cadere se accentueaza.
Deci masoara cu un voltmetru direct pe baterie.