Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Avatar utilizator
nastasedan
Mesaje: 594
Membru din: 21 Feb 2014, 08:52
Contact:

Re: Jurnalul meu de bord !!

27 Apr 2015, 08:24

Eu mi-am scos singur pietricica tot din acelasi loc :yh Facea un zgomot la viteze mici de se uita toata lumea la mine cand plecam de la semafor :yh :yh
Seat Ibiza 6L 1.4 16v Powered by DIMSPORT
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

27 Apr 2015, 12:35

Daaa...si la mine la fel....urlau cainii prin curtile oamenilor cand treceam catre vulcanizare..ziceai ca sta sa pice roata !
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

09 Iul 2015, 07:28

Update 09.07.2015:
Am implinit 139.400 km. Merge ca-n prima zi. Oi fi avut eu experiente neplacute sau ghinion cu masinile anterioare, dar Seatul asta nu are termen de comparatie in ceea ce priveste fiabilitatea. Niciodata nu am tinut o masina aproape 2 ani fara sa bag in ea altceva in afara de consumabile (exceptand pompa de benzina, dar avand in vedere calitatea combustibilului de la noi...eu as trece-o tot la consumabile )...e de granit buburuza asta. :drive :yah
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

23 Sep 2015, 14:26

140.500 km si urmeaza inca 700 saptamana asta. Merge bine mititica, doar ca de cand stau la bloc, are 2 urme de minge pe capota si inevitabile zgarieturi fine, de la copii care se joaca seara in parcare cu mingea si stau la vorba rezemati de masini - inevitabil cu pantaloni cu fermoare la spate, capse..etc :evil: :evil: ( iese la un polish amator pe care nu il fac deocamdata, ca se vad doar cand e foarte curata masina, fiind superficiale). In rest, nu cere decat benzina buna si drum...
Poze dupa aproape 2 ani de folosinta si in caz de sunt amatori pentru achizitie :D :

Imagine


Imagine



Imagine



Imagine
Ultima oară modificat 23 Sep 2015, 14:34 de către Catalin Radu, modificat 1 dată în total.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

23 Sep 2015, 14:30

Imagine

Imagine



Imagine


Imagine



Imagine


Imagine


Imagine


Imagine



Imagine

Imagine


Imagine
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

16 Noi 2015, 11:02

Update 142.000 km :

I-am pus "ghetutele de iarna"...tot alea de anul trecut , ca fost cuminte si nu a dat suturi in bolovani cu ele, deci sunt in stare foarte buna.
In rest, nimic notabil ( in afara de benzina, aer si sosele..nu mi-a cerut nimic...nici macar un bec)
P.S.: Aveam si pe forumul Citroen un topic cu " Jurnal de bord" ...dar ala era muuuult mai activ..pana mea...saptamana si intrebarea " Stiti de ce nu mai functioneaza...x ? " ..sau "azi-dimineata cand am vrut sa o pornesc/sa plec, s-a intamplat..." samd..
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

16 Noi 2015, 11:29

Ia in calcul si varsta citroenului ; si pretul pe piata comparativ cu ibiza ; dar tinuta de drum ?! A ?! Cum era la citroen comparativ cu ibiza ? :P
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )

 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

21 Noi 2015, 07:55

Eeee...hidraulica...sfere cu azot.....LHM....magic carpet...vise umede maica.... :D :D
Urmatoarea mea masina va fi un Citroen sau macar ceva cu suspensiile muuuult inclinate spre comfort.....ma cam dor salele la drum mai lung de 2-300 km cu asta ( drumuri care din fericire nu se "intampla" foarte des).

Chiar, sfat pentru berlina in 3 volume sau break, pana in 125-130.000 km, an dupa 2006 (daca zice cineva Reanult, dupa 2007 neaparat), la maximum 5-6000 euro ( 6000 cu tot cu service-ul de dupa achizitie- distributie, uleiuri, curele, role, filtre, antigel...etc) ???
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

21 Noi 2015, 08:15

:tongue am avut si noi un BX, si da, reparai cam des pe la suspensie ( sferele alea :x ) dar...nu am avut nicio problema cum gasesti la troacele astea noi..cu electrica, cutie, ambreiaj, motor, samd..si aveam si AC , 4 geamuri electrice, trapa electrica in 2 pozitii, era 1.9 GTI-ul :-D pt o masina din anii ei..era piesa ; suspensia - confortul din interior erau vis..nu am avut niciodata probleme cu rugina sau alte nebunii, nu am schimbat nici macar un rulment la roata sau amortizoare, arcuri, bucsi si alte nebunii..masina era din 90, si a stat la noi 8 ani, timp in care s-a mers zilnic cu ea :) unde mai pui ca avea si vlaga in sa si cuplu foartw bun pt un 1.9 105 cp aspirat ; iar in 7000 prm, parca suna altfel decat drujbele astea noi :)) asta e, mie chiar imi pare rau ca nu se mai fac masini ca odinioara..bine, ca acum problema este strans legata si de calitatea pieselor aftermarket..

Vrei sa-ti iei break sau monovolum? Pt vag-uri greu vei gasi una cu km aceia, mai ales daca te vei uita la Sharan / golf / passat ; poate o altea / toledo sa gasesti una corecta ; ca si break, eu m-as orienta spre un astra H benzinar / focus facelift benzinar / octavia ; astea le gasesti in 3-4000 euro ( octavia ~ 6000); acum depinde si cum stai cu bugetul de intretinere..pt ca iti poti lua si un passat B6 dar..sa nu te plangi apoi ca sunt masini proaste :) mai ales ca breakurile de regula ruleaza foarte mult iar la noi e invazie de masini samsarite cu sute de mii de km ; masini sunt mult, mai bine spune tu ce ai vrea si discutam apoi despre fiecare model.
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

22 Noi 2015, 08:47

In primul rand, nu am spus monovolum, ci berlina in 3 volume ( compartiment motor, compartiment habitaclu si compartiment portbagaj separate) :)
In al doilea rand, as dori sa excludem din start marca VW din discutie.
Motivele mele :
- design banal
- fiabilitiate absolut normala ( nu "monumente de fiabilitate", nu "merge 1.000.000 de km fara sa schimbi nimic")
- niste motoare TDI laudate si ridicate in slavi de toata lumea ; totusi, mai zgomotoase decat HDI si DCI, care consuma mai mult decat HDI si DCI - atat motorina cat, mai ales, ulei ( doar la posesorii de TDI vad bidonul de ulei in portbagaj) si au o fiabilitate mai redusa decat HDI ( cu, atentie , toate denumirile sale : Ford - TDCI, Mazda - CD, Volvo - D, Mini Cooper - D ..toate au acelasi motor 1.6 HDI facut de PSA ...nu mai vorbim de cel de 2.0).
- niste motoare pe benzina de generatie veche absolut banale, cu raport cm2 - cp destul de slabut, dar fiabile daca sunt ingrijite (ex. eu)
- niste motoare pe benzina de generatie noua absolut lipsite de incredere ( extrem de multe probleme la 1.2 TSI cu turbina, soft management motor, axe cu came, distributii ) si mari "consumatoare" (atat de ulei cat si de benzina)
Disclaimer : imi cer scuze daca lezez pe cineva, dar asta e parerea mea.

Urmatoarea masina va fi un break sau berlina mai incapatoare decat Seatul actual deoarece mi se va mari familia :yah
Am pus ochii pe :
- Ford Focus 2 ( FL ) 1.6 benzina
- Renault Megane 2 break , 1.5 dci 105 sau 109 cp, doar dupa 2007 (imi asum eventualele probleme de electrica deoarece imi place cum arata interior si exterior)
- Opel Astra H berlina sau break ( 1.6 benzina)
- Seat Altea 1.6 benzina
- Octavia 2, 1.6 benzina (sau 1.9 TDI in ultima instanta...mai imi iau un bidon de ulei in portbagaj)
- Kia C'eed SW 1.6 benzina sau CRDI
- unicul VW din lista : Jetta 1.6 benzina ( nu stiu ce-mi place la ea...dar e singurul VW care mi-a atras atentia )
- Citroen C4 berlina ( da, stiu, sunt doar 2 optiuni la aspect : love it sau hate it....mie imi place rau ciudatenia aia )
- Toyota Corolla benzina
Nu imi trebuie viteza si look, imi trebuie o masina normala, confortabila, sigura si fiabila pe care imi permit sa o intretin cat mai bine...vorba mea..cea mai buna masina e aia intretinuta..si pe care iti permiti sa o intretii cat mai bine
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

22 Noi 2015, 09:14

1.6 benzina de la vw consuma cat 1.8 turbo si e anemic ; cum ai zis si tu, motoare de generatie veche..perfect de acord cu tine ; si eu cand o sa o schimb, sper sa fac pasul la o honda civic ( 2008 ), 1.8 140 cp aspirata / alfa 159 ; sa stii ca motorizarea twinport de la opel se simte mult mai bine decat cea de la vw ; si consumul este semnificativ mai mic ; H-ul caravan e un break frumos dupa parerea mea, si foarte accesibil ; si focusul 2 e ok, dar doar cel facelift imi place ; HDI-urile sunt niste.motoare foarte bune, fiabile, si printre cele mai economice ; la fel si m-jeturile de la Fiat ; grupul PSA au motoare common rail de prin anii 2000 daca nu ma insel..iar vw cand au intrat si ei rand cu lumea prin 2008 cu CR-ul au dat cu bata in balta ; ca si cu TSI-ul de altfel ; asta e..cine doreste isi cumpara nu-i bai ; toyota corolla de asemenea are un consum ridicat de carburant ; personal imi plac si 307-le si 308 ; megane-ul sa stii ca intr-adevar este o masina foarte slaba ; la articulatii si elemente interioare chiar are de suferit ; insa ai sanse sa gasesti una corecta cu <100.000 km cumparata RO, 2008-2009 la pret foarte bun, care in comparatie cu un " tanc " vw cu 300.000 km sa nu necesite investitii majore. Motor / cutie sunt super la renault, insa calitatea materialelor..depinde cum te impaci cu ele ; si da, unele piese sunt o idee mai scumpicele decat cele de la vag ;
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

22 Noi 2015, 11:54

Un coleg a avut ca masina de serviciu un megane 2 break, 1.5 dci (nu stiu puterea motorului, dar era chiar ok la condus). A mers cam 300.000 km cu ea, si am mers si eu la km aia, chiar inainte sa i-o schimbe. Vreau sa spun ca se comporta impecabil ansamblul cutie-motor, nu avea greierasi DELOC, nu se simtea nimic in neregula. Am fost impresionat, deoarece stiu ca o ducea in service doar la revizii obisnuite (ulei, filtre, bucsi, distributii) si pe la 200.000 i-a schimbat amortizoarele si un tampon la motor..atat. In schimb, interiorul ala bej, extrem de frumos la inceput, s-a uzat destul de urat...
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

22 Noi 2015, 12:01

Ideea e ca vreu o masina de familie, fara veleitati sportive, cu un minimum de dotari pentru 2015-2016 ( abs, esp/tcs, minim 4 airbaguri, ac climatic sau climatronic, cu un habitaclu incapator si un portbagaj asemenea, un bord-computer, oglinzi electrice..si cam atat). nu sunt pasionat de stergatoare/lumini automate, de display-uri, de tot felul de gizmo-uri inutile care iti fac viata amara cand o iau razna. Anul minim 2006. Uzura o pot observa si singur ( asta daca numarul de km pare ireal) si pentru motor si celelalte parti mecanice, am un bun prieten care, intamplator, e si un foarte bun mecanic . Dar, intai trebuie sa mai strang ceva bani, sa vand "buburuza neagra" ( o sa-mi fie dor de masinuta asta mica si fiabila care m-a purtat atatea mii de km fara nici o problema, dar chiar am nevoie de ceva mai mare)...bine, sunt dispus si la schimburi +diferenta din partea mea.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
Vlad.
Mesaje: 1149
Membru din: 26 Feb 2012, 18:24
Localitate: Targu Mures/Cluj-Napoca

Re: Jurnalul meu de bord !!

22 Noi 2015, 20:36

Cand aud la Megan cum suna buzzer-ul ala cand semnalizezi: "piu piu piu piu" imi vine sa opresc masina, sa ma dau jos, sa-mi tai urechile, sa-mi scot ochii cu o surubelnita si apoi sa ma arunc in Somes. Cine zice ca n-are probleme cu electrica la Reno, minte grav. Punct.
Si da, eu sunt cu bidonul de ulei in portbagaj la TE DE II, dar cand vreau sa ma bag in depasire, se duce. Nu imi sar distributii in mers, nu apas frana si se aprinde becu de semnalizare, nu mi se blocheaza spalatoarele de far in pozitia deschis, nu imi ingheata chederele iarna, nu am absolut niciun greiere pe nicaieri (masina are 15 ani deja), nu am rugina deloc si cel mai important lucru, ma incred in ea sa pornesc si pana in Franta, azi. Nu ma indoiesc de ea niciodata. Si sincer, sa bag 500 ml intre schimburi nu mi se pare ceva de speriat. Si la bicicleta mai ungi lantul din cand in cand cu WD40, zic si eu...
Are un coleg de grupa de la facultate Clio RS veritabil, merg cu ea destul de des. Greieri? Cati vrei. Probleme electrice? Doar ca merg pozitiile cand vrea masina, spalatoarele de far ioc, stergatoarele trebuie reparate la 2-3 luni ca raman blocate, pe la suspensie mereu scartaie ceva, sistemul audio stock e varza murata, alcantara de pe scaune s-a varzalit maxim.
Eu sa am problemele astea, ii dau foc si iau tramvaiul. Prefer sa bag 500 ml ulei intre schimburi. :)

Sa stii ca chiar m-am simtit lezat, pentru ca am mers aproape 3 ani de zile cu o masina careia i-am dat mereu doar piese originale si tot ce-a fost mai bun, si nu m-a lasat in mijlocul pustiului in varful muntelui, si nu m-a lasat nici cand a trebuit sa fac 650 km de urgenta in 7 ore pe DN.

Zgomot? Daca iei diesel, vrei sa sune. Daca nu vrei sa sune, iei benzina sau electric.

Raport banal la benzinar? Pe Ibiza 6L, in 2003, aveai optiunea 1.4 Mpi 101 cp. Sa-mi mai zici niste motoare in 2003 cu 1.4 si 101 cai, aspirate, fara distributie variabila pe supape.
Sau un 2.0 MPI cu 150 cai aspirat, pe Ibiza aia veche, prin 96.

Si lasa ca-s lipsite de incredere motoarele noi Vag, ca is foarte de incredere motoarele noi, mai ales HIPER-motoarele 1.0 turbo de la Ford, sau 0.9 Tce de la Dacia&co.

Ia-ti Megan, ca e super-design, la fel si la Opel. Monumente de design.
Si vezi ca te contrazici. Pana la urma vrei look sau nu? Ca daca nu, poti sa-ti iei VW linistit.

In incheiere, felicitari pentru bebe :hi , dar te rog sa te mai documentezi putin inainte sa faci afirmatii gratuite. Nu exista masina perfecta, dar francezii mai au de mancat o pita pana sa ajunga la picioarele nemtilor, sau chiar a japonezilor.
Reno nu vinde in America. Cred ca zice si asta ceva. VAG vinde. Japonezii vand.

Dintre ce ai enumerat acolo, ia Toyota. :wink:
Actual: 2007 Audi A4 2.0 TDI 170 hp / 1997 Honda Prelude 2.0i 133+hp
Ex: 2005 Seat Ibiza 6L 1.4 16v 101 hp / 2001 Audi A4 1.9 TDI 152 hp, 390 nm by LVB
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

22 Noi 2015, 23:48

Apreciez parerea, chiar daca are o usoara aroma de "french-hater". Stii cum e, fiecare cu ce-i place...
Majoritatea problemelor enumerate de tine sunt sigur ca nu au fost la o masina, ci la mai multe ( eventual o statistica la cateva mii/zeci de mii de masini). La un SH, nu are relevanta, deoarece nu stii cum a fost intretinuta/ce a fost schimbat..etc.
Rog un moderator sa mute discutia intr-un topic adecvat..sa ramana jurnalul de bord aici. Merci !
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori