Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

18 Feb 2016, 21:00

Nu...ce sa mai fac cu ea ?? :))) Am aruncat-o de atunci....de ce?

Mic update:
Azi am scos-o din service.....nici nu se mai cunoaste unde a fost lovita de pietricele/criblura capota si bara... a iesit impecabil.
Ce recomandati :
LM 5W-30
LM 5W-40
Ravenol 5W-30
Motul Xclean 5W-30 (asta are o denumire mai lunga, nu o stiu exact)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
doomduke
Mesaje: 531
Membru din: 22 Feb 2011, 21:34
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

19 Feb 2016, 21:02

Avem nevoie de ea pt. o comparatie. Multumesc. Legat de ulei: din cauza climei de la noi (canicula vara) recomand 5W-40.
SEAT Ibiza Mk3 (Typ 6L)
Color LS5V Azul Lluvia
Engine specifications
1,198 cc 12v, 47 kW (64 PS) / 5400, 112 Nm / 3000 AZQ
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

20 Feb 2016, 09:19

Si eu ma gandeam sa raman cu 5W-40, de la LM...E subtire, ajunge repede prin tot motorul, e "Made in Germany" ( cu toate ca de cand cu scandalul noxelor nu prea mai sar in sus cand vad ca pe eticheta scrie asta..cine stie cate mai fac fara sa stim)

Ce vroiai sa compari mai exact? Poate te pot ajuta din memorie ( acum, depinde ce vrei sa sti si cat e dispusa memoria sa ma ajute pe mine) :)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

23 Feb 2016, 07:47

Update 23.02.2015:
Aproape 145.000 km . Urmeaza revizia, astazi. Am dat comanda de ieri de urmatoarele: Filtre ulei si aer MANN, filtru habitaclu BOSCH, filtru benzina ( nu stiu marca, ca si asa le gasesc greu astia prin magazinele de piese, doar cu VIN-ul masinii...nu stiu de ce) si ulei MOTUL X-CESS 5W-40 x 4 litri ( scrie pe ambalaj ca e facut in Franta, 100% synthetic si corespunde normelor VW 502.00 - 505.00 si ACEA A3/B4 = ce am eu nevoie).
Costuri :
filtru aer: 45 lei
filtru ulei: 18 lei
filtru polen :50 lei
filtru benzina : 55 lei
ulei : 4 x 38 lei/litrul
Manopera: 0 lei ( schimbul gratuit deoarece am luat toate cele de la ei)..probabil 10 lei in buzunarul mecanicului care face schimbul, sa fiu sigur ca scurge bine tot uleiul vechi si ca unge garnitura noului filtru inainte de montaj :D .
Sunt curios cum se va comporta cu Motul...eu fiind "client" Liquy Moly de vreo 6 ani...dar il gasesc din ce in ce mai greu in Ploiesti (ieri am luat la rand magazinele si am gasit doar intr-unul pe stoc..era pentru Diesel cu injectie PD...omul incerca sa ma convinga ca ala e si pentru benzina, ca e la fel, ca face, ca drege...lol), si nu intotdeauna ambalajul/eticheta/inscrisurile imi inspira incredere..adica difera.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

23 Feb 2016, 07:58

Stau un pic in dubii cu MOTUL ( nu ca n-am incredere, doar ca nu l-am mai folosit pana acum) dar pe net am vazut numai lucruri bune la adresa sa. Respecta urmatoarele specificatii :
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300
5W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight
TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

23 Feb 2016, 16:44

Le-am schimbat. :D. Durata : 30 minute. M-am dus cu motorul cald si mecanicul a lasat sa se scurga bine de tot uleiul vechi. Sa vedem acum cum se va comporta. Mi-au mai ramas 800 grame de ulei in al 4-lea bidon. Ce ti-e si cu fabricantii astia..nici 3 litri, nic 4, ci fix 3.2 :/
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

08 Mar 2016, 13:37

Update 08.03.2016:
A facut buba :)
Am observat ca in momentul in care actionez spalatorul de parbriz, jeturile de apa nu mai au aceeasi forta..pe langa asta, pe la coltul din stanga al capotei ( coltul de sus, dinspre parbriz), la imbinarea cu coltul aripei, mai iese un jet de apa care aterizeaza fix pe montantul A. Sa fie spart/crapat/fisurat furtunasul de apa ? Cat dde greu se schimba ? O trebui service sau ma descurc si eu ?
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )

 
Avatar utilizator
Giully4u
Mesaje: 242
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova

Re: Jurnalul meu de bord !!

08 Mar 2016, 13:46

Nu cred sa fie crapat, sunt destul de solide. cel mai probabil a scapat un pic de la imbinare (asa am patit si eu).
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007, Stage 1 Imagine
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

08 Mar 2016, 14:01

ce imbinare? Unde trebuie sa ma uit, mai exact ??
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
Giully4u
Mesaje: 242
Membru din: 08 Mai 2009, 05:00
Localitate: Craiova

Re: Jurnalul meu de bord !!

08 Mar 2016, 14:30

Pe partea stanga a masinii, in coltul capotei vei vedea un furtunas care trece din compartimentul motor in capota. E acoperit cu un manson negru. Urmaresti furtunasul ala in jos, inspre bidonasul de lichid de parbriz. Daca e sarit, o sa il observi.
Cel mai usor e sa deschizi capota si sa pui pe cineva sa dea cu stropgel pe parbriz in timp ce tu urmaresti pe unde stropeste. Ai grija la distanta totusi, sa nu te stropeasca.
Seat Ibiza 6L, 1.4 16v, BBY, 2003
Seat Ibiza 6L, 1.9 TDI AXR, 2007, Stage 1 Imagine
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

10 Mar 2016, 23:10

E crapat furtunasul, fix unde face cotul acela la balamaua capotei...ata ete...il schimb :)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

15 Mar 2016, 17:11

Update 15.03.2015:
Un week-end luuuuuuuuuung :)
Aproape 900 km facuti si un rezervor si jumatate de benzina consumat ( umplut pana a dat pe afara..la propriu, si umplut din nou cand era jumatate gol). A mers impecabil, fara nici o problema, pe traseul Ploiesti-Brasov-Sighisoara-Alba Iulia-Cluj si retur ( si plimbari prin zona).
plusuri:
-a mers bine, fara probleme
- a consumat putin
- inca mi se pare silentioasa, foarte fiabila si placuta + neobositoare la drum lung ( chiar daca nu pentru drumuri lungi a fost conceputa)
- trage totusi satisfacator cu toti cei 75 de cai pe care ii are ( intre 3200-5000 rpm chiar se simte cum "se duce" )

Minusuri:
- tot mi se pare mica
- inca mai consuma benzina :))
- daca era de 1,5 ori mai mare si de 2 ori mai puternica, nu-mi mai trebuia alta masina cativa ani buni de-acum inainte
- locul in spate tot mic e ( asta asa, ca "fact", dar nu ma intereseaza)
:)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

20 Mar 2016, 22:00

Update pentru 18.03.2016:
Astazi, dupa 2 ani de "tovarasie de drum" i-am facut ITP-ul. Dupa ce i s-au facut testele si introdus furtune si sonde "prin toate gaurile", mi s-a dat verdictul: functioneaza totul in paramtri optimi, deci ITP trecut cu brio. :)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

28 Mar 2016, 11:38

Update 28.03.2016:
Dupa atatea calde, trebuia si una rece. Deci, una bucata piatra, invartita intre cauciucurile din sparte ale dubei din fata mea, s-a hotarat brusc ca nu-i mai place in "tiribomba" si s-a hotarat sa sara . ....fix pe masina mea. Partea buna e ca a ratat parbrizul cu 1 cm. Partea proasta e ca a aterizat pe plafon ( fix cu 1 cm deasupra parbrizului, fix pe mijloc). Daune..oleaca de lac sarit, vopsea ...nici nu stiu cum sa-i zic, ca nu e sarita....hai sa zicem lovita/zdrobita...aspectul ala de lovit prin alunecare....nu stiu... si o indoitura vizibila doar la soare, dintr-o parte. Ma bucuram ca are caroseria "tzipla" si ii fac doar un polish si un tratament profi cu ceara, acum in primavara....uite ca trebuie sa ii prezint din nou salutarile mele tinichigiului de la service. Asta este...macar bine ca nu a fost parbrizul...era mult mai scump de schimbat :( :)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Nica09
Mesaje: 12
Membru din: 29 Ian 2015, 11:21

Re: Jurnalul meu de bord !!

04 Mai 2016, 11:23

Catalin Radu scrie:
E crapat furtunasul, fix unde face cotul acela la balamaua capotei...ata ete...il schimb :)

Salut. Ai schimbat furtunasul respectiv? La mine este problema cu stropitul lunetei ( gem spate) are presiunea foarte mica si ramane umed chiar la balamaua usii (port-bagaj).
Daca nu l-ai schimbat poti improviza ceva sa nu te chinui ( iei o bucata de furtun cauciuc mai gros, tai respectivul furtun ( este din plastic ) si imbini cu furtunul de cauciuc (cel de cauciuc sa fie aproape fix pe diametrul gaurii, sa te chinui putin sa le imbini, sa nu stropeasca pe langa ). Sper sa intelegi.
#daca l-ai schimbat pe cel vechi sunt curios cat de greu a fost, si eu vreau sa-l schimb din cauza lunetei. #bafta !
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori