Update 144500 KM (05.02.2016):
Masina functioneaza in continuare perfect. Nu-mi explic cum, deoarece cand rasfoiesc forumul vad tot felul de bube de genul "nu mai porneste" , "clapeta acceleratie infundata" , "pom de Craciun in bord", " nu se alimenteaza" , " da in nas"..etc.
Cred ca e si datorita retetei dupa care o conduc :
Pornit, stat maxim 10-15 secunde pe loc sa se "fluidizeze" un pic uleiul ( acum iarna, ca vara stau maxim 5 secunde) si plec copacel-copacel cu schimbari de trepte la maxim 2200 rpm pana incepe sa se miste acul de la apa si la 2500-2700 cand ajunge apa la minim 70 grade. Cand ajunge la temperatura optima de functionare ( cca. 90 grade) deja schimb la minim 3000 de ture ( exceptand treapta 1, unde schimb mai jos ). La 3-400 km parcursi masina vede macar de 4-5 ori 4500-5000 rpm ( nu-i dauneaza cu nimic daca e motorul cald ) pentru a "respira cum trebuie. La drum intins, tot cu motorul la temp. optima, vede macar 1-2 km cu 4500-5000 rpm (n-are importanta ca e in a III-a sau a IV-a sau a V-a..turatia sa fie), pentru curatarea "arterelor" de "colesterolul" din minunatii nostri combustibili. Am observat ca se simte bine, la drum lung, cand sta in jurul a 3000 rpm.....nu se aude motorul si nu da nici un semn de "i dont like rpm's", asa ca evit sa o subturez..mai ales ca la turatia aia are si consumul optim ( cel mai mic...ex: intr-a patra la 90 km/h consumul instant e mai mic decat intr-a cincea la ceeasi viteza). Benzina 95 ( cand vreau sa sparg niste bani ii bag si de 99/100
), ulei de calitate (LM 5w-40) fara engine-flush facut, aditivi si alte porcarii adaugate in motor, filtre de calitate si...cam atat.
Efectul : nu am avut probleme cu ea ( in afara de consumabile + pompa benzina), motorul merge rotund si e in parametrii de cuplu si putere, consuma normal ( acum nu mi se mai pare ca are un consum mic mic micut cum mi se parea la inceput, cand veneam de pe "betiva" de Xantia ). Rasfoiesc topicul de "Probleme Ibiza 6L " doar ca fapt divers, sa nu zic ca "n-am trecut si pe acolo".