Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

02 Dec 2015, 11:04

Luni am schimbat si eu ceva la masina asta: stergatoarele. Dupa un sfarsit de saptamana ploios in care am bombanit ineficienta celor vechi ( dupa 1 an si jumatate de folosinta :) ) mi-am luat altele ( identice cu cele vechi, care mi s-au parut bune si durabile). Costuri : 50 lei achizitia, un vin fiert manopera de montaj ( ma luase frigul in alea 3 minute cat am stat afara sa le montez).
:cheers
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

09 Dec 2015, 21:50

Update 09.12.2015:
Masina e in service de luni.. :( . Un neatent a zgariat-o in timp ce era parcata. Partea buna e ca se face pe asigurarea lui ( plus cateva chestii minore- o mica zgarietura de la o creanga, o saritura de vopsea de la criblura- suplimentar, pe banii mei...ca tot e in service). Mi s-a promis ca maine seara e gata. "Accidentul" nu a fost de amploare, singurele daune fiind bara spate zgariata si aripa stanga spate zgariata si foarte usor deformata, deci nu e nevoie de inlocuire elemente. In schimb nu-mi place deloc sa ma stiu fara masina in situatia in care nu m-am urcat intr-un mijloc de transport in comun in ultimii 6-7 ani :) . M-am gandit ca nu bine sa aman reparatiile si daca tot s-a nimerit, sa fac si partile afectate in timp ( expuse mai sus), ca tot e la tinichigerie si iarna bate la usa, cu tot cu noroi, zloata, sare aruncata in exces pe sosele ( si fierul neprotejat cica e un deliciu pentru sarea umeda) .
Costuri suportate in urma evenimentului : 0
Costuri suportate in urma reparatiilor suplimentare : 500 ron.
P.S. : mai am 3000 km si ma apropii de 10.000 km de la ultima revizie ( deci o fac cam intr-o mie de km...niciodata nu am stat fix 10.000 cu "oloiul" in agregat). Recomandati un 10w-40, sau sa raman la obisnuitul 5w-40 ( LM, bineinteles) ? Masina nu consuma ulei, dar ma gandesc ca la km ei..poate-poate ar trebui ceva mai grosut, sa potejeze mai bine.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

10 Dec 2015, 08:57

Uleiul cu o vascozitate mai mare la rece nu protejeaza mai bine, ci dimpotriva ; daca iti consuma 5w40 inseamna ca ai o problema ce trebuie remediata, solutia nu este sa treci pe 10w-40 ; daca nu ma insel, in carte e dat 5w-30 ; si eu bag tot 5w-40, si il schimb la 10.000 sau 1 an ; mai am si eu cateva sute de km si il schimb, in functie si de timpul liber. Spor :drive
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Dec 2015, 08:58

Nu consuma, am mentionat mai sus...de fapt, asta ma mira si pe mine, de ce nu consuma, ca pe toti cu 1.4 16v ( polo, golf, seat..etc) ii aud ca le "ciupeste" un pic intre schimburi . La mine e la fel pe joja. In schimb, la fel ca la toata lumea,pana "inmoaie" uleiul toate cele prin motor ( adica la rece) are zgomotul ala de diesel ( diesel pe care il urasc din toata inima, indiferent de producator)...de asta ma gandeam sa-i bag 10w-40...poate scapam de clantanitul ala care tine 10-20 secunde....era doar o idee. :D
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Dec 2015, 09:16

P.S.: Ieri m-am "dat" prin oras cu noul Logan MCV 1.5 dci 90 cp......caca. In afara de amortizarea foarte buna a denivelarilor, nu mi-au placut :
- scaunele fara absolut nici un fel de sustinere laterala a sezutului
- scaunele cu sezutul prea scurt
- servodirectia grea ( +volanul subtire...bleah)
- volanul care dupa 20 km de condus si-a lasat culoarea pe palmele mele ( masina nou-nouta)
- mirosul de plastic nou de la Dacia ( a reusit sa ma usture gatul)
- calitatea imbinarii bordului execrabila pentru o masina noua ( imbinarea plasticelor in zna contactului era facuta, cred, de vreun nepotel al vreunui lucrator de la uzina Dacia..cu lufturi intr-o parte, incalecate in partea cealalta).
-plasticul de pe bord e la fel de ieftin si la fel de gol, doar ca arata altfel
-vibratia pe care o imprima motorul in habitaclu, la o masina noua

Mi-a placut :
-ansamblul motor-cutie ( potrivite pentru a incuraja un consum mic)
-consumul ( Seatul meu scoate in afara ce scoatee 1.5 dci-ul in oras)
-fata masinii arata chiar ok
- ceasurile de bord si bc-ul..in ssfarsit o Dacie care iti afiseaza toate informatiile necesare .
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Dec 2015, 10:10

Ulei nu consuma nici a mea deloc, si ii bagam 5w30 dar avea 55.000 km ;
Cat despre logan, cat dai atata face ; in schimb motoarele sunt foarte reusite ; dci si hdi as zice ca sunt mult peste tdi-uri ; ibizele sunt masini destul de bune, fiabile si foarte ieftine la intretinere, plus ca nu au nici defecte de fabricatie ; de aceea sunt destul de scumpicele pe piata SH ; mi-ar fi placut insa ca suspensia sa fie mai confortabila, cand merg cu astra G-ul parca plutesc peste gropi si bumpere..
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

11 Dec 2015, 13:33

Daca simt o nevoie acuta de plutit, scot Citroenul.....e peste Astra si peste orice masina din clasa ei la confort...garantat :D :drive
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )

 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

05 Feb 2016, 12:00

Update 144500 KM (05.02.2016):
Masina functioneaza in continuare perfect. Nu-mi explic cum, deoarece cand rasfoiesc forumul vad tot felul de bube de genul "nu mai porneste" , "clapeta acceleratie infundata" , "pom de Craciun in bord", " nu se alimenteaza" , " da in nas"..etc.
Cred ca e si datorita retetei dupa care o conduc :
Pornit, stat maxim 10-15 secunde pe loc sa se "fluidizeze" un pic uleiul ( acum iarna, ca vara stau maxim 5 secunde) si plec copacel-copacel cu schimbari de trepte la maxim 2200 rpm pana incepe sa se miste acul de la apa si la 2500-2700 cand ajunge apa la minim 70 grade. Cand ajunge la temperatura optima de functionare ( cca. 90 grade) deja schimb la minim 3000 de ture ( exceptand treapta 1, unde schimb mai jos ). La 3-400 km parcursi masina vede macar de 4-5 ori 4500-5000 rpm ( nu-i dauneaza cu nimic daca e motorul cald ) pentru a "respira cum trebuie. La drum intins, tot cu motorul la temp. optima, vede macar 1-2 km cu 4500-5000 rpm (n-are importanta ca e in a III-a sau a IV-a sau a V-a..turatia sa fie), pentru curatarea "arterelor" de "colesterolul" din minunatii nostri combustibili. Am observat ca se simte bine, la drum lung, cand sta in jurul a 3000 rpm.....nu se aude motorul si nu da nici un semn de "i dont like rpm's", asa ca evit sa o subturez..mai ales ca la turatia aia are si consumul optim ( cel mai mic...ex: intr-a patra la 90 km/h consumul instant e mai mic decat intr-a cincea la ceeasi viteza). Benzina 95 ( cand vreau sa sparg niste bani ii bag si de 99/100 :lol: :lol: ), ulei de calitate (LM 5w-40) fara engine-flush facut, aditivi si alte porcarii adaugate in motor, filtre de calitate si...cam atat.
Efectul : nu am avut probleme cu ea ( in afara de consumabile + pompa benzina), motorul merge rotund si e in parametrii de cuplu si putere, consuma normal ( acum nu mi se mai pare ca are un consum mic mic micut cum mi se parea la inceput, cand veneam de pe "betiva" de Xantia ). Rasfoiesc topicul de "Probleme Ibiza 6L " doar ca fapt divers, sa nu zic ca "n-am trecut si pe acolo".
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

07 Feb 2016, 10:30

Ieri 06.02.2016 : 155-160 km/h ( am fost pe un circuit, bineinteles ) in treapta 5 , cu 2 persoane in masina. Rezultate : aproape 4600-4700 rpm, consum instant 7.3% ( aici mi-a cam stat mintea...ma asteptam la 14-15 instant )
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

07 Feb 2016, 19:14

Ai calculatorul stricat :)) la 160 ai consum de ~ 10% constant, ca instantul o sa il ai mai mare :) 7,3 % consuma la 130 mers extraurban..
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

08 Feb 2016, 11:31

Imi pare rau ca nu am facut poza...dar urla "copilotul" la mine ca " mergi mai incet ca nu mai vezi ciorba calda saptamana viitoare". Am atins 160, am stat acolo vreo 10 secunde, apoi am luat piciorul de pe acceleratie si am lasat-o in frana de motor. Dar sigur nu a fost mai mare instantul...tocmai de aia mi-a si ramas in minte faza, ca m-a uimit si pe mine...Iti dai seama ca nu am de ce sa mint pentru 2-3 litri in plus pe instant, ca nu vad rostul (( nu se face statuie, nu se dau bani ca premiu..:)) )

Calculatorul sigur nu e stricat. :D
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

08 Feb 2016, 13:58

Te inteleg ce spui, iti zic doar ca ceea ce ai facut tu e total irelevant ; mergi 30-50 km constant cu 160 si o sa vezi ca ai consum de 9+%..instantul nu este relevant, si masina nicidecum nu consuma ~ 7% la 160 din pacate...dieselurile de generatie noua si cu rapoarte mai lungi ating cifrele alea. Multi km in continuare, oricum o viteza de croaziera pentru masinutele astea e ~ 120km/h.
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

09 Feb 2016, 16:59

Eu am relatat un fapt petrecut in rastimp de 10 secunde (stat la viteza aia). Cum nu am pilot automat, daca mi-a tremurat un pic piciorul pe acceleratie a scazut si consumul la 7,3%. Nu m-am batut cu pumnul in piept ca atat imi consuma la viteza aia constant...atat mi-a aratat instantul, in intervalul ala de timp....de ce m-as minti singur ? Sunt constient ca nu e un monument de economie motorasul asta....dar mie unul mi se pare economic.
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Catalin Radu
Subiect Autor
Mesaje: 191
Membru din: 17 Ian 2014, 14:45
Localitate: Ploiesti

Re: Jurnalul meu de bord !!

15 Feb 2016, 16:01

Update 15.02.2016:
Masina e in service, la tinichigerie. Motiv: un mic refurbish la partea din fata a capotei si a barei din fata. Pentru ca: drumuri cu pietre, pietricele, criblura. Deoarece: daca tot merg cu masina de serviciu in timpul saptamanii, ma pot lipsi de buburuza 2-3 zile. Fiindca : daca tot vine primavara, sa o vada ghioceii frumoasa :)
Seat Ibiza 2004, 1.4 16V BBY (La Cucaracha) ; Citroen Xantia 1996, 1.6 8V BFZ (Magic Carpet )
 
Avatar utilizator
doomduke
Mesaje: 531
Membru din: 22 Feb 2011, 21:34
Localitate: Bucuresti

Re: Jurnalul meu de bord !!

18 Feb 2016, 13:56

Salut, am inteles ca ai inlocuit pompa de benzina. Mai ai piesa defecta ?
SEAT Ibiza Mk3 (Typ 6L)
Color LS5V Azul Lluvia
Engine specifications
1,198 cc 12v, 47 kW (64 PS) / 5400, 112 Nm / 3000 AZQ
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori