Asadar si prin urmare, povestea incepe asa:
A fost odata un eu, care cauta o masina de clasa mica, nu neagra neaparat, nu ibiza neaparat, dar benzina neaparat.
Dupa ce am vazut vreo 3-4 focus-uri obosite si vreo 15 skoda fabia, VW Polo, Golf 4 care mai de care mai rujata, retusata, cu mustatile facute, cu rumegus in cutia de viteze si cu mandre urme din batalii trecute, sub forma de rugina, cu linii de imbinare a caroseriei de si unele poduri au rosturile de dilatatie mai finute si mai mici..am vazut-o pe transa. O ganganie mica, neagra si frumoasa. Zic na, hai sa nu sar ca orbul, sa ma uit imprejur. Ce vad: caroserie ok, interior ok, raport uzura/km afisati ok. Zic " bine, hai la service cu ea" . Ma duc la service si dupa o analiza competenta a caroseriei, trenului de rulare, compresie motor luata la rece, pus tester pe ea, zice doctorul ca e totul in ordine si singurul lucru care a fost schimbat la ea e parbrizul ( in gandul meu..bine ca e schimbat ca nu are zgarieturi pe el). Negociez, o iau, fac actele si plec ca si proprietar.
A urmat apoi un schimb de bucsi bascule fata, bielete de directie, geometrie, bujii Bosch, schimbare completa kit distributie, cu tot cu pompa de apa, verificare freon, vreificare uzuri diverse, schimb filtre si ulei LM . Dupa 2 randuri de numere rosii (in prezent la al 3-lea) am fost la primarie pentru taxe, la RAR pentru CIV, platit 450 ron, obtinut Certificat autenticitate, CIV si ITP. Toate pe bune, fara "interventii" ..dei masinuta e tambal. Mers si la ANAF, calculat taxa, platit 1350 ron taxa timbru. Acum stau cu actele, ma pregatesc sa fac asigurarea (nu ma indur inca ca mai am 2 saptamani de valabilitate la nr. rosii) si ma cert cu nevasta ce numere preferentiale sa punem .
Masina merge perfect, i-am montat si 4 bucati de vara pe 185/60/14 Bridgestone Turanza pentru aderenta sporita in caz de merg cu soacra-mea sa stea in masina cam asa . In prezent masina are 127300 km la bord, eu facand 1200 km cu ea de cand am luat-o. Va tin la 220V cu update-uile