28 Ian 2013, 20:51
Valva EGR are rolul de a reduce emisiile poluante. Dupa cum se traduce din denumirea de E.G.R ( Recircularea Gazelor din Esapament ), valva recircula gazele de esapament prin admisie, pentru a reduce din temperatura de ardere, practic inlocuieste oxigenul cu gazele de evacuare, care nu mai au nici o proprietate.
Calculatorul masinii gestioneaza tot, adica in cate RPM si in ce sarcina o deschide, sau o inchide, dupa caz. De aceea, odata cu anularea ei, trebuie "mintita" din soft.
Fiindca functioneaza cu gaze arse, acolo mai apare si funinginea, ca o cenusa, care se depune pe valva si obtureaza, de aceea la mult mers urban, chiar daca pe de o parte reduce noxele, pe de alta parte, masina nu va mai "trage" cum trebuie.
Unii care au anulat-o spun ca, desi fumega ceva mai mult, motorul pare mai vioi, ca si cum la benzinare, ai desface capacul de pe filtrul de aer...
Altii spun ca ar si reduce consumul de carburant, dupa parerea mea...nu cred.
Una dintre problemele mainilor cu motoare diesel, ce circula prin orash si le vezi fumegand in draci, sigur intampina probleme cu acest EGR, care sufera de la prea multe depuneri. Si asta mai mult ca sigur datorita exploatarii grestie a unui Diesel!
Cam atata stiu despre EGR...