SEAT Ibiza “recomandat în mod special” in cadrul testului de anduranta “AUTO BILD” Germania
Testele efectuate pe termen lung sunt considerate de mulţi ca fiind cel mai bun mod de a evalua promisiunile de calitate făcute de producătorii auto. Ultimul număr al revistei auto germane “Auto Bild” confirmă ceea ce şoferii Ibiza ştiu deja: că alegerea lor de a conduce sportivul bestseller spaniol a fost corectă, atât din punctul de vedere al reparaţiilor şi al fiabilităţii, cât şi în ceea ce priveşte celelalte criterii.
La finalul unui solicitant drive test de 103.445 kilometri parcurşi în Europa, cheltuielile de reparaţie au însumat doar 4,58 euro, care au fost folosiţi pentru a înlocui becul de iluminare a plăcuţei de înmatriculare.
SEAT Ibiza 1,4 litri 16V Sport a primit scorul final “1” din partea “Auto Bild” şi astfel, i-a fost acordat calificativul “recomandat în mod special”. Acest rezultat poziţionează modelul Ibiza pe primul loc în categoria de teste “maşini mici”, cu mult înaintea competitorilor săi.
După încheierea testului de anduranţă, cei care au testat maşina au remarcat: “SEAT Ibiza şi-a atins destinaţia finală cu setul iniţial de discuri şi plăcuţe de frână. Maşina nu a făcut nicio vizită neprevăzută în service, iar consumul de ulei a fost zero.” Dotările din interior s-au dovedit a fi, de asemenea, excelente: “Scaunele şi-au menţinut fermitatea până la final, dispunând de suport lateral exemplar şi şi-au păstrat calitatea ridicată în asemenea măsură, încât, la dezasamblarea efectuată la final, ne-am întrebat dacă nu cumva cineva ne-a înlocuit scaunele cu unele noi, într-un moment în care nu am fost atenţi.” La fel, şi performanţele motorului au fost lăudate din plin. Conform raportului de testare, motorul „a făcut faţă excelent testului-maraton de anduranţă, ba mai mult, în final îşi îmbunătăţise chiar performanţele şi acceleraţia.“
SEAT oferă supermini-ul, atât de bine vândut, în trei versiuni diferite de caroserie: modelul sport cu două uşi Ibiza SC, varianta practică cu cinci uşi Ibiza şi spaţioasa versiune combi Ibiza ST. Suplimentar faţă de motorul testat de “Auto Bild”, şi anume cel de 1,4 litri 16V care generează 63 kW (85 CP), clienţii pot să aleagă unul dintre cele şapte propulsoare pe benzină şi patru propulsoare diesel TDI cu tehnologie common-rail. Aceste motoare se încadrează în plaja de puteri de la 44 kW/60 CP la 132 kW/180 CP. Cele şase linii de echipare oferă caracteristici sport şi de confort care să satisfacă orice cerinţe.
Odată cu cea mai nouă (a patra) generaţie Ibiza, SEAT continuă extraordinara poveste de succes a bestseller-ului. Modelul a câştigat numeroase premii de cititori ai diverselor reviste auto din Europa, iar noua Ibiza a fost, de asemenea, premiată cu “Volanul de Aur 2008”. Rezultatele la testul de impact EuroNCAP au fost pur şi simplu impresionante, modelul primind cinci stele datorită protecţiei exemplare a ocupanţilor.