Cel mai bine cititi clauzele contractului de casco(asta indiferent de firma). Daca nu aveti asa ceva, solicitati un exemplar la orice agentie a oricarui asigurator.
Pentru Astra(in special, produsul numit Euro Casco), in conditiile de asiguare se mentioneaza ca daunele se vor remedia cu piese:
14.4.1. Pentru autovehicule cu vechime maximă de 3 ani la data
încheierii poliței de asigurare, despăgubirea costurilor de
înlocuire/reparare cu componente/piese de origine (cu excepția cazului
în care cele afectate nu sunt de origine);
14.4.2. Pentru autovehicule cu vechime peste 3 ani la data încheierii
poliței de asigurare, despăgubirea costurilor de înlocuire/reparare cu:
a) componente/piese noi de calitate superioară, de pe piață secundară
b) cu componente/piese noi, de origine.
Ca orice contract/hatiuta oficiala/lege/s.a.m.d din Romania, trebuie sa existe o portita care sa beneficieze asiguratorului sa iasa in castig.
In cazul masinilor cu vechime sub 3 ani, nu incape indoiala in privinta pieselor. Daca acestea nu sunt de origine puteit da in judecata asiguratorul pe motiv de nerespectare a contractului de asigurare.
"Chichita" apare in cazul masinilor cu vechimea peste 3 ani. In acesta situatie in prima instanta asiguratorul va achizitiona piese AM pentru ca sunt acoperiti de aliniatul 14.4.2 subpunctul a), dar in aceasi timp contractul da castig de cauza si beneficiarului. Aici trebuie insistat inainte de a duce masina in service spre reparatie.
Cam tot ce am detaliat pana acum despre asigurator si piese se refera la societatea Astra Asigurari. Fata de alti asiguratori prezenti pe piata de profil din Romania, Astra comanda piesele necesare reparatiilor dupa un deviz primit din partea service'urilor. Din acest motiv a devenit foarte greu in ultimul timp pentru cei care au casco la Astra sa isi faca un "upgrade" de diverse componente exterioare(gen Cupra, Fr,...
)