Buna seara,
Nu am vrut sa deschid acest topic, dar neprofesionalismul Moldotrans ma obliga.
Sa incepem in ordinea cronologica a masinilor:
1. Seat Cordoba, schimbat in aprilie 2012 discuri si placute de frana la Moldotrans (fata-spate), platit cred 1200-1400 RON. Mentionez ca schimbarea s-a facut ca urmare a uzurii celor precedente (4-5 mm carne pe placute, discuri originale si masina de ±90.000 la ora respectiva) cu care nu am avut probleme in conditiile in care condusesem masina vreo 30,000 km. Am mers cu noile frane 2.200 km pana in tara unde domiciliam, iar ulterior am plecat intr-o vacanta. Cu aproximatie la 2 luni dupa schimbare si vreo 5-6.000 km s-au ovalizat discurile in conditiile condusului pe drumuri drepte in occident. Cum a fost posibil asa ceva, nu stiu, stilul meu de condus nu s-a schimbat de-a lungul anilor si masinilor, iar frane am mai schimbat fara astfel de patanii, inclin sa incriminez calitatea pieselor si a montarii (daca era butucul se ovalizau si precedentele).
2. Un Seat mai vechi, schimbat macara la Moldotrans. Nu este masina mea si nu intru in detalii, dar prestatia a fost jalnica.
3. Seat Leonul propriu si personal, schimbat distributie la Seat acum 1 an, singura si unica interventie la blocul motor. Astazi dimineata in drum spre servici mi s-a parut ca se aude mai tare zgomotul motorului, dar cum era muzica pornita si stau aproape de servici nu am avut timp sa analizez. Cand am plecat, zgomot era mai pronuntat, o huruiala care se accentua la acceleratie, cloncanitul motorului mult accentuat. M-am panicat instant si, inspiratie de moment, am sunat si m-am oprit direct la un service cu oameni normali (Coso Garaj). La 100 m de service masina a inceput sa trepideze ca toti dracii de m-am oprit in mijlocul drumului nestiind ce se intampla. Au venit baietii, au ridicat capota...surpriza, motorul se misca cu mana si era deplasat!!! In fata mea au demontat cu motorul agatat de carlig si erau pur si simplu rupte suruburile care tin cred ca flansa (nu sunt mecanic) care se desface in momentul schimbarii distributiei. Cum s-au putut rupe acele suruburi la o masina de 7 ani vechime?! Daca ar fi fost slabite, fisurate etc. anul trecut mi s-ar fi semnalat (normal?) la schimbarea distributiei; cum singura interventie realizata la blocul motor a fost schimbarea distributiei care presupune interventii in zona respectiva imi rezerv dreptul de a presupune ca exista o relatie directa intre cele 2 respectiv strangerea incorecta a acestora, joc si cedare in cele din urma. In final, daca mai mergeam cativa km riscam sa raman fara masina, motorul fiind in miscare libera (norocul meu ca nu a atins distributia).
Concluzia mea este ca voi evita reprezentata Seat din Iasi, poate am avut eu si cunostinta mea ghinion, dar nu vreau sa se mai repete.