Colegul Roger a primit invitatia de la un dealer SEAT de aici din BXL de a face un test drive cu Ateca. M-am alaturat si eu la test drive iar masina cu care ne-am jucat era cu motorizarea de varf (190 PS diesel care vine doar in varianta 4x4 - 4Drive si cu cutie DSG) si cu nivelul de echipare de varf, Xcellence.
Prima impresie pe care mi-a lasat-o atunci cand am vazut Ateca a fost ceva de genul "in filmulete parea mai mare", desi stiam ca la lungime e cat o masina din clasa compacta si eram familiar cu forma Tiguanului. Probabil pozele de studio si filmuletele profesionale de la lansare m-au pacalit un pic
Pe scurt, impresiile mele despre masina:
- la exterior arata modern, contemporan. la interior este foarte asemanator Leonului 5F, doar ca totul e un pic supradimensionat (pe inaltime cel putin)
- e blindata cu tehnologie, de la kessy la navigatia de 8 inch la camere 360 grade, push to start
- venind de pe Leon 5F cu navi prima generatie de 5.8 inch, cel mai mare plus la Ateca l-am simtit la navigatia mare care e rapida si cu rezolutie marita plus diagonala mare. Like!!!
- si interfata MFD are upgrade fata de Leon 5F
- legat de comportament dinamic: masina nu avea DCC iar jantele erau cele optionale pe 19. peste denivelari suspensia mi s-a parut ferma, totusi la schimbari bruste de directie inaltimea si greutatea masinii genereaza body-roll.
- nu am apucat sa testam in vreun fel 4drive, am vazut doar ca in modul Offroad se decupleaza automat ESPul.
- acea rotita de pe consola centrala e de fapt echivalentul Drive Select de la Leon, eu ma asteptam sa poti face mai multe cu el, gen setari speciale legate de offroad etc.
- scaunele Alcantara mi-au placut ca te tin "ancorat"
- trapa panoramica arata excelent
- volanul este cvasi-similar cu cel de pe Leon, dar pielea imi pare un pic alunecoasa, prefer pielea perforata de pe volanul FRului meu.
- motorul diesel, cutia DSG, sistemul 4x4 si optionalele extra duc greutatea masinii testate de noi undeva la 1650 kg. asta inseamna ca cei 190 cai si 400 Nm chiar si cu DSG care schimba instant nu se simt atat tare. probabil ca sunt invatat si cu comportamentul masinii mele care e mult mai usoara.
- la viteza de autostrada cu sunetul oprit se auzea ceva vajait in zona oglinzilor
- ne-am jucat cu deschiderea portbagajului prin senzor si inchiderea de la buton, e util si interesant
- camera 360 e misto, poti face zoom pe zone, poti genera si o chestie gen 3D view. briz briz dar util pt a nu lovi obstacole ascunse si probabil pt cine o sa faca offroad.
Una peste alta sunt sigur ca modelul va avea succes, totusi eu personal nu ma vad sa renunt la comportamentul dinamic al Leonului pentru extra spatiul si tehnologia din Ateca, tine de nevoi si gusturi.