Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
danielt
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 06 Feb 2016, 09:18

Actuator defect - Turbina noua

12 Feb 2019, 12:34

Salut!

Detalii masina:
- fabricatie decembrie 2015
- 1.2 TSI
- Cod motor CJZD (81kw)
- 52.000 km


Mi s-a aprins martorul EPC iar dupa aproximativ 200km si martorul de emisii (in carte, martor motor pe romaneste).
Se simte ca masina ramane fara putere la peste 3000 de ture, treptele a 5 si a 6.

Exemplu: ±110 km, treapta 5 ± 3000 de ture, accelereaza cam cu 30% mai lenes. Insemnand ca a fost nevoie sa ii dau talpa in viteza a 5-a ca sa depasesc un renault clio.

Stil de condus:
    Am avut foarte mare grija de turbina. Nu am accelerat niciodata brusc cand era rece motorul. Si nici nu am trecut de 3000 de turatii, cand era rece.
    Am condus 95% in extra urban si de fiecare data cand ajungeam la destinatie, asteptam 3-5 minute pana sa opresc motorul.
In primii 30.000km am mers mai lejer, de cele mai multe ori urmand sfatul CB de a schimba treapta. In urmatorii 27.000km am schimbat intre 2500-3000 de turatii.
In depasiri vede uneori turatii si de 4500 de ture. Nu am atins niciodata linia rosie.
Schimb ulei si filtre la 15.000km.

Acum este la dealer, urmand sa schimbe turbina pe garantie. Ceva probleme cu actuatorul.
 
danielt
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 06 Feb 2016, 09:18

Re: Actuator defect - Turbina noua

12 Feb 2019, 13:07

Alte detalii:
Masina a mers perfect intotdeauna.
Am alimentat de la Mol Brasov (cel de pe dreapta de la iesirea spre Bucuresti), am ajuns la Bucuresti, am parcat masina. Totul perfect. Masina a stationat 4 zile apoi cand am pornit-o si am mers cam 15km s-a aprins EPC-ul. Dupa 200km s-a aprins si martorul de emisii (martorul motor).

Citind pe forumuri ca martorul de emisii se mai aprinde si de la benzina proasta, am alimentat iar. In drum inapoi pana la dealer nu au disparut.
 
Avatar utilizator
84SET
Mesaje: 154
Membru din: 12 Sep 2016, 20:35
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Actuator defect - Turbina noua

18 Feb 2019, 12:46

Hmmm, cam urata treaba. Daca s-a stricat si dupa stilul grijuliu pe care zici ca l-ai practicat, atunci ce se va intampla la cei mai putin grijulii ? Sa speram ca e doar un defect de fabricatie si nu se aplica la toata lumea. De fapt , cred ca e primul motor 1.2 TSI cu aceasta problema (aici pe forum cel putin).
SEAT TOLEDO Reference 1.2 TSI 90CP
model 2015 (KG3) fabricat 2016
 
danielt
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 06 Feb 2016, 09:18

Re: Actuator defect - Turbina noua

20 Feb 2019, 17:04

Las aici acelasi reply pe care l-am dat si pe vwforum.

Impresii dupa inlocuirea turbinei:

Masina accelereaza mult mai bine ca inainte. Este ca si cum as fi primit 30 de cai in plus. Se simte la aceleratia de peste 2400 rpm. Cred ca erau probleme si inainte de acest eveniment, turbina degradandu-se, in timp, incet si constant.

Am intrebat reprezentantul de service de ce s-a gripat actuatorul si concluzia este: ghinion. "Unele tin sute de mii de km altele nu. Nu tine de modul de condus."

Desi aceasta a fost raspunsul reprezentantului, mi-am schimbat total modul de condus. La mers constant nu voi mai avea niciodata sub 2500 turati.
Cost total neoficial: ±9200 lei (8000 lei fiind turbosuflanta). Neoficial pentru ca nu am primit niciun document de la reprezentanta, doar la cererea mea a scris in carnetul de service ca s-a inlocuit turbosuflanta.


Mai bine completez mai mult ulei si consum mai multa benzina decat sa imi apara dintr-o data acest cost.

Am intalnit inca 2 persoane care au avut exact aceeasi problema (epc + emisii + lipsa putere) pe motor EA211. O Skoda si un VW. La ambele li s-a schimbat turbosuflanta pe garantie.
 
danielt
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 06 Feb 2016, 09:18

Re: Actuator defect - Turbina noua

20 Feb 2019, 17:22

*Costul mi s-a transmis doar verbal.
 
Avatar utilizator
84SET
Mesaje: 154
Membru din: 12 Sep 2016, 20:35
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Actuator defect - Turbina noua

22 Feb 2019, 13:32

Preturile sunt clar turbo-umflate. Nici pe "origine" nu sunt asa mari. Pe coduri echivalente e sub jumatate la pret. Dar fiind in garantie, sigur ca e bine ca au schimbat turbina cu o piesa de origine (nu ca ar fi mai bune intotdeauna - vezi exemplul de fata :) ). In afara garantiei, probabil ai fi inlocuit doar actuatorul , care este evident mult mai ieftin.
Acum nu inteleg faza cu 2500 rot/min . Ai o explicatie tehnica de ce s-ar defecta turbina sub aceasta valoare ? Stie cineva ?
SEAT TOLEDO Reference 1.2 TSI 90CP
model 2015 (KG3) fabricat 2016
 
danielt
Subiect Autor
Mesaje: 6
Membru din: 06 Feb 2016, 09:18

Re: Actuator defect - Turbina noua

25 Feb 2019, 13:51

Din ce m-am putut informa, daca urmezi sfatul CB (ex: de a baga a 5 la 65km/h) subturezi motorul si acest lucru afecteaze turbina negativ. In primul rand, cresc depunerile pe turbina. Cred ca eu mi-am stricat turbina anterioara, pentru ca in primii 27.000 km am mers subturat si am ignorat sfaturile prietenilor care imi spuneau ca nu asa se merge cu o turbata.

"Nu strica sa turam motorul chiar si la o utilizare obisnuita in oras, pana la schimbarea urmatoarei trepte de viteza, deoarece uleiul va circula mai repede prin sistem si va raci turbina, iar depunerile cauzate de funinginile arderii de motorina vor scadea." Din ce am citit, benzina are o ardere de zeci de ori mai curata decat motorina, dar tot vor exista depuneri.

https://www.4tuning.ro/ghidul-soferului ... 38188.html

https://www.youtube.com/watch?v=soJea7xEt-8

Am ramas cu impresia: cu cat se merge cu un turbo mai turat (a nu se intelege mers constant la peste 4000 de turatii) cu atat ii creste viata si ii pastreaza performanta.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 11 vizitatori