La mine , vara, parca scade turatia ceva mai repede, dar atentie : daca ai faruri aprinse , AC pornit (sau doar ventilatie) va scadea mai greu. Computerul incearca sa mentina motorul la o turatie care sa nu fie cu 'balbaieli'. Uneori vara, dupa ce masina a stat in soare toata ziua, la pornire turatia de relanti scade mai repede decat ar trebui (motorul e cald din exterior nu din interior ) si pot apare 'balbaieli' dar nu se simt daca ai plecat de pe loc (turatia mai mare decat relanti-ul).
In ce priveste la cat timp pleci de pe loc la pornire , eu prefer sa astept pana la un minut (ceva mai mult iarna) ca motorul sa intre in functionare normala si eventual relanti-ul ajunge la 'normal', DESI in manual 'zice' ca din motive de poluare sa pleci cat mai repede,ca masina se incalzeste mai repede in mers. Dar ma intreb: un motor rece nu polueaza mai mult ca unul incalzit ? Un mecanic 'clasic' ar zice : las-o frate sa ajunga uleiul la 'rampa'. Greu de zis unde e adevarul.