Am si eu o nedumerire dupa ce am citit pe undeva in manual, ca nu se recomanda conducerea cu motorul sub-turat. Cat inseamna valoric, acest "sub-turat" , daca pe computerul de bord nu apare indicatia de schimbare a vitezei intr-o treapta inferioara ? In schimb apare mereu indicatia de schimbare in treapta superioara. Cel putin la mine, daca turatia depaseste 1800 rot/min deja apara "sugestia" de schimbare in treapta superioara. Ma refer desigur la mersul pe loc drept, in panta aceiasi sugestie apare la turatii mai mari. Sigur ca aceasta "monitorizare" cu sugestia de schimbare a vitezei are limitele ei , dar nu cred ca a fost pusa doar de flori de mar (cum se zice
). In manualul de utilizare pentru motorul meu (1.2 TSI 90 CP) zice ca cuplu maxim incepe de la 1400 rot/min , lucru care se simte (pana la aceasta turatie masina pare fara 'vlaga'). Sa fie 1400 limita de la care (in jos) se poate zice ca motorul este sub-turat ?
Mai mult, am auzit pe cineva care afirma ca sub-turarea motorului afecteaza turbina (turbocompresorul), lucru care mie mi se pare ilogic in lipsa unor justificari tehnice.