Pagina 1 din 2

Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 12:21
de ggo89
Salut,

Sunt nou pe forum si sper in curand sa intru in clubul posesorilor SEAT, fiind aproape de a plasa comanda pentru un Leon Cupra 290, estrella silver, manual + optionale.
Actualmente sunt posesor de FORD Mondeo mk5 Titanium Premium 2 TDCi, 180 cai si doresc sa schimb familia, nefiind justificat motorul diesel pentru nr de km si imprejurimea in care-i parcurg. De altfel, dimensiunea masinii este coplesitoare pentru oras. Adauga si dorinta arzatoare din copilarie de a detine un hothatch si iata ca ma regasesc aici.
Una peste alta, doresc sa o dau la buy back si sa achit diferenta pentru cea sus mentionata.

M-am interesat cat am putut pe forumuri si am ramas cu un numar de intrebari precum controversatul "cat consuma?", cum se prezinta fiabilitatea la acest model si la motorul de 2l in general si cat este costul reviziilor, preferabil la topcar. Intreb de consum fiindca, desi constient de cifra ridicata, urmeaza sa imi adaptez bugetul.

Alternativa pentru Cupra este Focusul ST unde ar fi mai ieftin sa ma "portez" dar nu neaparat mai imbucurator. Golf-ul nu imi place din principii subiective, Octavia e prea mare, Type-R e prea asiatica la design, Megane Trophy mult prea incomoda in oras + ieftina la materiale la fel si 308 GT, iar restul mentiunilor nu intra in discutie ori din cauza pretului ori din alte motive pur subiective.

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 13:11
de bertzi43
Sunt vreo doua, trei prezentate pe forum.... Poti citi topicurile colegilor pt detalii despre masina si consum(revizii inca nu cred ca au ajuns sa faca :))


Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 15:35
de saibot
Intretinerea este la fel de scumpa sau le fel de ieftina ca la orice alta masina din segment. Avand in vedere ca majoritatea reprezentantelor accepta sa foloseasca consumabilele aduse de client(atata timp cat respecta standardul impus de producator), pot spune ca intretinerea reprezinta cea mai mica grija.Cred ca mai mult ma costa spalatoria/an decat revizia/an :))
Casco, Rca si combustibilul in schimb vor usura destul buzunarul :)

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 17:51
de ggo89
saibot scrie:
Intretinerea este la fel de scumpa sau le fel de ieftina ca la orice alta masina din segment. Avand in vedere ca majoritatea reprezentantelor accepta sa foloseasca consumabilele aduse de client(atata timp cat respecta standardul impus de producator), pot spune ca intretinerea reprezinta cea mai mica grija.Cred ca mai mult ma costa spalatoria/an decat revizia/an :))
Casco, Rca si combustibilul in schimb vor usura destul buzunarul :)


Mersi frumos de raspunsuri.
@saibot poti detalia putin ce inseamna "combustibilul iti va usura destul buzunarul", in regim urban/extra :)

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 18:46
de mumus
Daca iti iei o masina de aproape 300 de cai, te mai uiti la consum? De ce nu iei un diesel de sub 200 cp si gata...

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 18:53
de ClotzA
Poate te ajuta sa-ti faci o idee..
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3

Oricum, consumul depinde mai mult de stilul de condus si trafic.

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 20:11
de saibot
Urban: uzual 10-12, extraordinar 7-20%
Extra-urban: uzual 7-8, extraordinar 5-12%
Sunt prea multi factori(majoritatea tin de utilizator) care determina consumul incat sa poti determina o cifra exacta. Oricum, pentru ce ofera masina, consumul este mai mult decat decent....si total neinteresant :)))

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 21:15
de ggo89
mumus scrie:
Daca iti iei o masina de aproape 300 de cai, te mai uiti la consum? De ce nu iei un diesel de sub 200 cp si gata...

Da, normal ca ma uit la consum... Altfel cum as fi ajuns sa imi pot achizitiona o masina de aproape 300 de cai, daca nu imi gestionam un buget? :)

ClotzA scrie:
Poate te ajuta sa-ti faci o idee..
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3

Oricum, consumul depinde mai mult de stilul de condus si trafic.


Mersi!

saibot scrie:
Urban: uzual 10-12, extraordinar 7-20%
Extra-urban: uzual 7-8, extraordinar 5-12%
Sunt prea multi factori(majoritatea tin de utilizator) care determina consumul incat sa poti determina o cifra exacta. Oricum, pentru ce ofera masina, consumul este mai mult decat decent....si total neinteresant :)))


Imi poti spune si ce carburant preferi sa folosesti si ce diferente se simt?

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 21:21
de Vlad.
Calitatea materialelor este foarte asemanatoare intre Seat, Pejo si Reno. Type R e cea mai buna masina dintre toate din lista ta, fara discutie. Asta asa, sa ma bag si eu in seama fara sa ma intrebe nimeni. :))
Daca discutam strict despre design, inteleg de ce vrei Seat. :)
Cat despre consum, nu are rost sa iti pui problema lui, pentru ca stii din start ca va consuma o galeata si o galetuta la suta de kilometri in oras, indiferent ce zice cartea, pentru ca inevitabil o mai calci. In afara scoate consumuri decente 2.0 Turbo, daca nu sari de 120-130.
Piesele sigur nu sunt mai scumpe decat la Ford.

Bafta la achizitie!

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 28 Apr 2016, 21:58
de saibot
Referitor la carburant, producatorul recomanda 98+ si n-am vrut sa-l contrazic :)) , prin urmare nu stiu sa ti spun ce diferente sunt.

In plus, am avut TFSI inainte si stiu cat de capricioase sunt la calitatea benzinei, mai ales in sezonul cald

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 29 Apr 2016, 08:09
de ggo89
Vlad. scrie:
Calitatea materialelor este foarte asemanatoare intre Seat, Pejo si Reno. Type R e cea mai buna masina dintre toate din lista ta, fara discutie. Asta asa, sa ma bag si eu in seama fara sa ma intrebe nimeni. :))
Daca discutam strict despre design, inteleg de ce vrei Seat. :)
Cat despre consum, nu are rost sa iti pui problema lui, pentru ca stii din start ca va consuma o galeata si o galetuta la suta de kilometri in oras, indiferent ce zice cartea, pentru ca inevitabil o mai calci. In afara scoate consumuri decente 2.0 Turbo, daca nu sari de 120-130.
Piesele sigur nu sunt mai scumpe decat la Ford.

Bafta la achizitie!


Am avut privilegiul de a fi pasager intr-un Megane RS 265 Cup. Senzatia e terifianta, exploziva si sunt sceptic in privinta convingerii ca exista ceva mai palpitant in clasa aceasta - pe de alta parte, orice tentativa de a conduce masina intr-un regim confortabil este inutila. Suspensiile cred ca nu ofera mai deloc amortizare. Scaunele scoica recaro te tin bine de tot in curbe dar coccisul are de indurat mult abuz.
Am intrat si intr-un Cupra in showroom-ul din Cluj si as dori sa te contrazic, materialele pe Cupra se simt mult mai dense, mai bine prinse si mai calitative.

Referitor la consum, FORD-ul a declarat 4.4l mixt pentru Mondeo, 5.1l, daca nu ma insel, in regim urban :) actualmente am 8.9l in ultimii 200km in oras, condus normal cu trafic moderat spre liber. De aceea intreb pe forum cum variaza consumul, fiindca nu am deloc incredere in cifrele de la producator.
Mersi!

saibot scrie:
Referitor la carburant, producatorul recomanda 98+ si n-am vrut sa-l contrazic :)) , prin urmare nu stiu sa ti spun ce diferente sunt.

In plus, am avut TFSI inainte si stiu cat de capricioase sunt la calitatea benzinei, mai ales in sezonul cald


2.0TFSI capricioase? Nu umbla zvonul ca sunt cel mai putin problematice dintre toate benzinarele VAG?

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 29 Apr 2016, 08:33
de saibot
Citeste toata fraza - sunt capricioase la calitatea benzinei
Cu benzina de 95 in sezonul cald si conduse tare, tfsi-urile vor face timing retard pentru a evita detonatiile(misfire). La Cupra au trecut in cartea tehnica direct benzina 98+(stiu ei ce stiu) si in caz de neaparata nevoie 95 dar cu reduceri de putere(adica exact timing retard ala de se intampla la tfsi.

Ne-am cam indepartat de subiectul - Revizii. Propun sa fie mutata discutia in sectiunea generala de Leon Cupra.

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 29 Apr 2016, 08:54
de mumus
Si eu confirm ca este capricios tfsi-ul la benzina, al meu, chiar daca este mai mic, tot tfsi este si singurul carburant cu care merge ok, este omv.

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 29 Apr 2016, 10:31
de Andrei FR
desigur multi umbla cu benzina de 95 pe ale lor TFSI de orice cilindree si zic ca nu au nimica, dar de fiecare data daca discuti un pic cu ei, sunt tipul de soferi care folosesc masinile lor doar pentru a se misca din punctul A in B fara sa le pese cum trage etc... merg linistiti , cam ca niste roboti... Cei carora le place sa se joace un pic, sa conduca mai energic, imediat simt diferentele, la o depasire, la o panta mai lunga, la o incarcarae mai serioasa etc... Si eu am avit tfsi 100 000km si da, sunt capricioase la benzina, si eu foloseam numai de la 98 in sus. Iar la CUPRA cum a scris si colegul a scris fabrica ca cine isi cumpara motorizarea asta desigur vrea toti calutii!!! La aia mai mici, stiu ca majoritar le cumpara "robotii" care foarte rar trag de ele si nu prea isi dau seama ...

Re: Cupra 280/290 Cost revizii

Scris: 31 Mai 2017, 06:31
de ggo89
Ca sa-mi raspund la topicul deschis acum mai bine de un an 8)

Schimb ulei la 16 000 km(cartea spunea 30 000km dar si asa am lungit-o suficient): 5.7l - Castrol EDGE 5W-30, norma 507/504 VW + filtru ulei = 556 lei la Compexit Cluj.