He he....n-am mai intrat de ceva timp pe aici si sincer credeam ca am gresit topicul cand am citit ultimele pagini
@
dan.nistor: Dupa ce am citit descrierea ta despre Mz 3, am ajuns la vorba aia "cate bordeie, atatea obiceie". Cu alte cuvinte, fiecare apreciaza altfel o masina ca si pachet.
Tu zici ca iti place mai mult volanul de pe Mz 3, mie mi s-a parut mai fain cel de pe Leon FR. In ceea ce priveste scaunele, la Leon sunt cam al doilea lucru pe care nu-l suport (dupa fetele de usi) si o sa-ti explic de ce: sustinere laterala aproape inexistenta (la capitolul sportivitate sunt o gluma proasta comparativ cu Leon-ul 1P) si partea de sus (din dreptul umerilor) prea ingusta, de ai senzatia ca stai pe o banca din aceea de la sala. La Mz3 sunt mult mai late in partea de sus si cu o croiala ce intareste acea zona si tocmai asta imi place. Ca sunt mai moi, da, asa e la toate japonezele si e un lucru stiut. In timpul drive-testului nu mi s-au parut a fi prea moi cat sa ma deranjeze sau nici macar sa remarc acest lucru.
La portiere nu ma bag ca n-am stat sa le "ascult". De retinut ca Mz 3 are doua randuri de garnituri la portiere (ca si Golf 7), pe cand Leon-ul 5F are doar un rand. E posibil sa conteze la capitolul antifonare.
Si mie mi s-a parut cam inghesuita la interior (cam ca Civic-ul), dar diferenta nu e asa mare ca sa conteze (cel putin pentru nevoile mele). Zilele trecute m-am suit si pe un model fara geamuri fumurii si parca e mai bine...cel putin in spate nu mai ai senzatia de claustrofobie. Nu-ti place linia geamurilor si volanul ca sunt mai sus ? Pai inseamna ca nu ti-ar fi placut niciodata 1P-ul. Mie asta imi place la 1P, ca stau practic "ingropat" in masina exact ca intr-un automobil sport. Deci iar, tine de gusturi...
Ce intr-adevar nu-mi convine la Mz 3 sunt dimensiunile jantelor. Ia aminte ca "prea mic" sau "prea mare" sunt chestii relative. Eu am pe Leon 1P jante de 16" si simt un disconfort mai mare la gropi/denivelari decat in Mazda de la drive-test cu jante de 18". Problema e ca pe Mz 3 cele de 16" par putin subdimensionate, iar cu cele de 18" articulatiile masinii vor fi mult mai solicitate si in timp vor aparea probleme. Ma gandesc din perspectiva mea, locuiesc in Ilfov si unele drumuri pe care merg nu sunt foarte "prietenoase" cu masina. Si da, nu exista roata de rezerva, dar nu e singurul producator care nu include standard asa ceva. Se poate comanda ulterior probabil contra unei sume de 80-90 euro. Iarasi, eu nu cred ca e un minus asa de mare incat sa influenteze alegerea....
Nu in ultimul rand, mai avem si aspectul consumului. Stiu ca e cool sa ai zvacu' de la turbina si dupa ce scoti la o tura mai agresiva prin oras prietenii/prietenele toti sa intrebe plini de uimire: "Pai cum, e doar de 1.2/1.4 ?!". Din pacate cand ajungi la pompa, nu mai sunt prietenii care sa te sustina, esti numai tu cu cardul. Si sa bagi benzina intr-un motor de 1.2/1.4 ca intr-un Mustang...da-o in ma'sa de treaba
Mie motorizarea de 2.0 litri si 120CP de pe Mazda mi-a dovedit ca e net superioara d.p.d.v al performantelor fata de ce am acum (cum era si de asteptat), dar in acelasi timp a scos un consum (mult) mai mic decat 1.2-ul din dotare. Crezi ca daca la drive-test obtineam un consum de 10%, nu-i dadeam dismiss in secunda urmatoare ? Pai m-as fi intrebat de sa platesc impozit/taxe la un motor mai mare cand poti sa consum la fel de mult dar cu un motor mai mic cu morisca ? Si sincer nici nu s-ar mai fi pus problema achizionarii unei alte masini...mai bine raman cu ce am acu.
Toate celelalte aspecte care tin de condus (directie, cutie viteza, suspensii, insonorizare, etc) n-are rost sa le discutam, astea se vad doar la drive-test si cine e cu adevarat interesat va face unul.
Chiar zilele astea ma uitam in configuratoul Seat in speranta ca vor aparea noile dotari despre care s-a tot vorbit (front assist, DCC) si, oricat as trage de mine ca sa-mi placa, pur si simplu nu mai reprezinta un pachet asa frumos cum era 1P-ul. Pe vechiul Leon, indiferent de echipare, primeai aceleasi plastice la interior, suspensie multilink si nu in ultimul rand o masina frumoasa, pe care nu trebuia sa mai pui extra-uri ca sa arate ok. Avea personalitate indiferent de echipare. Cam asta vad eu acum in Mazda 3. Chiar in nivelul de echipare Challenge (fara faruri xenon, fara geamuri fumurii, fara stopuri LED - practic echivalentul unui Leon Style ca si dotari) arata fenomenal (aruncati un ochi pe autovit pt poze reale - nu facute in PS).
Eu vreau sa mai fac inca un drive-test mai lung cu G120-ul sa ma conving daca e suficient pt mine ca dinamica si mai ales sa confirm/infirm consumul obtinut prima data. Poate reusesc si un 130 kmh pe cruise control, chiar sunt curios cat afiseaza CB-ul. Dupa alegerea motorizarii, vedem cum e cu dotarile, discount-uri si alte chestii din astea lumesti...