Cred ca o sa fiu un pic off-topic, si rog moderatorii sa ma mustre daca e cazul.
Azi mi-am facut drum pe la reprezentanta Seat si am facut si 2 teste: cu un Style 1.2 105 CP si cu un FR 1.4 122 CP.
Ca o prima impresie despre motoare:
- motorul de 1.2 cu arhicunoscutul lag de 2-3 secunde pana "pleaca" (asta la un kick-down ). Exceptand lagul as zice ca e un motor bun, pentru oameni linistiti care vor sa ajunga din punctul A in punctul B in siguranta, cu costuri mici. Comparativ cu un 1.4 MPI 85 CP este net superior. Ajuta in depasiri, nu oboseste asa usor, DAR totusi sa nu ne credem zmei cu el si sa ne angajam in depasiri la limita.
- motorul de 1.4 e mai sprinten, nu are acel lag, si e altceva fata de 1.2. Chiar daca are DOAR 17 cai si 25 Nm in plus, diferenta este mai mult decat sesizabila. Sunt foarte placut surprins de acest motor. L-am condus si in modul Eco si in modul Sport. Ce sa zic, Eco este eco, Sport este sport - este lesne de inteles diferenta intre ele . In modul sport e foarte ager, pe cand in modul eco parca se gandeste de 2 ori daca sa urce in turatie sau nu ( a nu se intelege ca are lag, ci urca mai "timid" in turatii, o fi mai "zgarcit" la benzina ) )
Ca o paranteza, ar fi fost interesant sa testez si 1.4 140 CP (o mica bestie as zice eu), tipul de la reprezentanta spunea ca e mai "brutal" decat 122-ul. E si normal, are 50 Nm in plus fata de cel cu 122 CP dar si 18 CP ( care se pare ca ajuta la viteze mai mari).
Tinuta de drum:
- versiunea Style: se tine bine pe drum, m-am trezit ca am intrat cu 80 intr-o curba cu limitare la 40 si nu am simtit ca "vrea sa fuga" de pe carosabil. Cireasa de pe tort e ca avea cauciucuri de vara iar afara erau 6-7 grade ( la limita as zice eu ). Chiar si asa o tinuta buna, specifica Seat, nu ca Ibiza mea ar fi mai prejos .
- versiunea FR: garda coborata cu 15 mm, suspensii mai rigide, se tine foarte bine pe drum. Binenteles sa fie drumul bun . Tare as fi vrut sa o iau un pic prin oras sa trec niste linii de tramvai ori de cale ferata cu ea. Se simte diferenta fata de Style la un drum lung, cu conditia ca toti pasagerii sa impartaseasca acelasi entuziasm fata de condusul sportiv - si acum ma gandesc la sotia mea care cand mi-e "drumul cu serpentine mai drag" fix atunci imi zice sa merg mai usor daca nu vreau sa fac redecorari in interior, si asta DOAR cu o ibiza cu 1.4 aspirat care avea pe vremuri 85 de cai, daca as avea FR cred ca as lasa-o acasa .
Exterior:
Nu sunt prea multe de zis. Atat vreau sa mentionez: farurile cu LED "rocks". Din toate Leon-urile din reprezenta nu era unul fara LED. Tipul de la vanzari spunea: daca la versiunea anterioara am vandut 2-3 cu Xenon, pana acum la versiunea curenta cred ca am vandut 2-3 fara LED. Ce sa zic, LED sunt viitorul ( daca e sa ne uitam in ograda Audi ).
Interior:
- chestii comune: bordul ok, ecranul media ok ( dar parca merge un pic mai mare ), comenzile pe volan ajuta mult in mers (imi place mult "scroll-ul" pus la dispozitie in ambele parti ale volanului), vizibilitatea foarte buna.
- Style: nu prea mi-au placut scaunele si nici bancheta din spate. Sunt cam rigide, si dau impresia ca muncitorii au uitat sa mai faca ceva la ele (la capitolul asta batrana mea ibiza sta mai bine). Cand zic asta ma refer la forma banchetei. La Ibiza are o forma mai adanca, e foarte comod si placut pentru pasagerii din spate (da, am mersi eu in spate in Ibiza mea) pe cand la Leon cred ca le-ar amorti fundul. Dar la urma urmei e doar parerea mea. Am atasat 2 link-uri cu poze cu banchetele din spate la un Leon 5F si la o Ibiza 6L
http://www.pieseauto.ro/poze/bancheta-s ... 1-95-1.jpg
http://oferte.moldotrans.ro/wp-content/ ... -of-14.jpg
- FR: rezolva problema scaunelor, sunt foarte comode. Am uitat insa sa mai urc si in spate sa vad cum e bacheta, tind sa cred ca daca cele din fata sunt ok, au pus si in spate ceva la fel de ok. Fetele portierelor la FR sunt acoperite cu imitatie de piele, fata de textil la Style, ceea ce ii da o nota de eleganta. Am inteles ca luminile incluse in portiere ( rosu cand se alege modul sportiv, alb cand se alege Normal sau Eco ) sunt de efect si da bine interiorului de FR. Eu unul nu am vazut, fiind ziua afara, dar ii cred pe cuvant .
Ca si concluzii, masina e frumoasa, are un pic de personalitate, "mosteneste" un pic Leon-ul anterior la liniile laterale, si este potrivit celor cu spiritul tanar.
Chiar si asa, ramane in picioare afirmatia anterioara (chiar daca spiritul meu este inca tanar ): "daca ar fi sa merg maine sa cumpar ceva as alege intre: Octavia 3 (dpdv practic) si Leon 5F ( dpdv emotional )".
Trebuie sa ma gandesc si la pasagerii din spate ( aici Leon Style are o bila neagra ), dar si la rinichii mei, care din cand in cand mai "scuipa" cate o piatra .
Asta face, momentan sa inclin balanta mai mult spre Octavia 3. Insa trebuie sa fac un drive test si cu O3 sa-mi fac o parere si despre ea (mai mult tinuta la drum si interiorul m-ar interesa, ca motoarele deja le stiu ). Sper sa gasesc ceva timp saptamana viitoare pentru asta.
Numai bine!