Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Sorin22
Subiect Autor
Mesaje: 2
Membru din: 22 Sep 2018, 18:20

Problema DPF, turație motor, consum

27 Ian 2019, 11:04

Salutare tuturor!
Am achiziționat de curând un Seat Leon FR 2015, 2000 tdi 184 cp. Am observat că mașina sta turata aproape tot timpul undeva intre 1000 rpm (cel mai des) și 1400 rpm. Consumul instant intre 1.1 și chiar 1.5 câteodată. După ce opresc mașina pornesc ventilatoarele și suna de zici că urmează să decoleze, asta daca o opresc când mașina e supraturata. Totodată am observat că dacă mașina ajunge la temperatura optima, câteodată, coboară turația la un nivel normal de 800 rpm, dar asta nu se întâmplă întotdeauna. Mai mult decât atât, in aproximativ 2 luni de când am mașina s-a aprins martorul dpf de 3-4 ori, care s-a stins după un drum înafara orașului și chiar și în oraș dupa ce a rămas aprins 2 zile.
Bineînțeles și consumul e unul cam mare cred eu, adică cu un plin (50 litrii), mers doar în oraș dar nu la ore de vârf am parcurs 420 km. Sa fie din cauza simptomelor de mai sus ? Mie nu mi se pare neapărat rău un consum de 12 in oras, iarna având în vedere faptul că motorul are 184 cp și mașina este cu cutie automata.. voi ce ziceți ?
Am atașat și o imagine cu niste rezultate vcsd in ceea ce privește dpf-ul dar nu prea înțeleg valorile. Credeți că se apropie de sfârșit sau a venit deja ?
Mersi mult și scuze pentru mesajul mai lung. O zi buna tuturor!

Imagine
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 6714
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Problema DPF, turație motor, consum

27 Ian 2019, 18:13

E mare încărcarea pe filtru. Încearcă o regenerare forțată
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
b23840
Mesaje: 106
Membru din: 15 Mai 2017, 13:40
Localitate: Ploiesti

Re: Problema DPF, turație motor, consum

28 Ian 2019, 10:44

Probabil masina are peste 150-170.000 km, astfel s-ar justifica incarcarea filtrului de particule.
Si probabil mergi sau s-a mers foarte mult cu ea in oras, subturata.

Acelasi motor il am si eu si nu am avut niciodata probleme, insa, din cand in cand, cam o data pe luna, masina isi face regenerarea filtrului de particule si scoate acel sunet de venitlator la turatie maxima, cu torometrul in jurul a 1000 de rotatii (nu mai mult), e normal. Totusi, nu este bine sa opresti masina in timpul acestui proces, insa daca facea asta des si dureaza prea mult, atunci exact cum spune si Cosmin, ai filtrul foarte incarcat.

Mergi la cineva care face regenerari DPF fortate si poate mai obtii cateva luni/un an de viata pentru DPF, insa riscul este sa omori EGR-ul.

Asteaptate sa schimbi filtrul de particule (DPF) in scurt timp.
Imagine
Leon FR 2.0 TDI 184 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 6714
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Problema DPF, turație motor, consum

28 Ian 2019, 11:59

Ca si solutie alternativa, filtrul se poate si curata / spala. Sunt firme care doar asta fac si sunt solutii dedicate de la diversi producatori (noi am spalat cu solutie Liqui Moly si a fost ok).
Inlocuirea filtrului cu unul nou e ultima alternativa. Un filtru nou, OEM e in jur de 3000 de euro. Exista si alternative AM, in jur de 700 - 1000, insa nu pot sa ma pronunt cu privire la calitatea lor.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Sorin22
Subiect Autor
Mesaje: 2
Membru din: 22 Sep 2018, 18:20

Re: Problema DPF, turație motor, consum

29 Ian 2019, 11:07

Mașina are 230.000 km și a fost rulata in Germania mai mult pe autostrada.. ce i drept de când e la mine am făcut cam 4000 km 80% în oraș.. o sa incerc o regenerare sa vedem după. EGR a fost schimbat în 2018 probabil din aceeași cauză..
 
Avatar utilizator
b23840
Mesaje: 106
Membru din: 15 Mai 2017, 13:40
Localitate: Ploiesti

Re: Problema DPF, turație motor, consum

29 Ian 2019, 12:28

Dupa regenerare o sa iti poata citi si gradul de incarcare al DPF.
Recomandarea mea este sa iti faci timp, macar o data la doua saptamani, sa mergi cu masina pe un drum lung si cat mai drept, la turatii ceva mai mari (peste 2800-3000 rpm) circa 15 minute, in viteza a 3a (posibil sa ma insel, insa vezi ca in manual ai procedura descrisa). Asta este procesul dat de fabricant pentru regenerare DPF (arderea depunerilor).

De curiozitate, EGR l-ai schimbat tu sau fostul proprietar?
Ai si dovada fizica (EGR vechi sau ai verificat la service ca e EGR schimbat cu unul nou)?
Imagine
Leon FR 2.0 TDI 184 CP

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori