Salut,
Relatez o problema identica cu a lui @dan.nistor: baterie "moarta" din senin. Masina este un Leon 1.4TSI 140CP Start&Stop din aprilie 2014, circa 49k km, folosita in medie 6 zile pe saptamana cu drumuri de minim 20km la fiecare pornire, sistemul Start&Stop dezativat aproape de fiecare data cand ma sui in masina, folosit doar cand uit sa il dezactivez, dar dezactivat dupa prima actionare.
Luni sera parcat masina in curte, marti dimineata (20 sept - 2 ani si 4 luni de la achizitia masinii) bagat cheia in contact, s-au aprins toate ledurile, apoi dupa 2 secunde s-a stins tot bordul. Scos cheia, repetat operatiunea de pornire fara nici un rezultat - bord stins, nici un led aprins, nimic. Scos cheia din contact, moment in care au inceput sa se aprinda intermitent indictoarele cadranelor de bord, ledul de airbag pasager, daylighturi si sa se auda niste relee actionandu-se in compartimentul motor. Repet, cu cheia la mine in mana, deci fara contact pus. Am scos borna de la baterie si am luat masina de rezerva.
Deoarece masina nu mai este in garantia standard de 2 ani a trebuit sa achit costul transportului pe platforma pana la service (Metrotehnica - pret mare pentru tractare, dar jos palaria pentru profesionalism).
Joi la pranz am primit raspuns de la service - baterie defecta, se inlocuieste pe garantie, s-a comandat deja, joi dupamasa ar trebui sa ajunga, joi seara sau vineri dimineata pot sa iau masina.
Bateria nu a ajuns joi seara si nici vineri dupamasa deoarece, "se pare" ca exista un declaj de 2 zile intre momentul in care service-ul constata defectiunea si momentul in care importatorul (Porsche Romania) aproba inlocuire piesei.
In consecinta, cei de la Metrotehnica au dat din nou dovada de profesionalism (jos palaria pentru dl. Toma) si mi-au oferit varianta de a-mi imprumuta bateria "de service" pana vine bateria de schimb, astfel incat sa pot sa folosesc masina pe perioada weekendului si pana ajunge bateria de schimb. Vom vedea cand ajunge... cica pe marti.
Am intrebat si pretul unei baterii ete circa 950 de ron, iar sistemul Start&Stop nu se poate dezactiva si nu se poate seta ca la pornirea masinii sa fie automat inactiv.
Concluzii:
1. pe cat de profesionisti cei de la Metrotehnica. pe atat de neseriosi cei de la Porsche Romania. Gasesc incredibil sa nu ai in stoc 1-2 baterii pentru tot lotul de masini cu motorizare 1.4 TSI pe care l-ai vandut ca importator. Nici nu vreau sa ma gandesc cat se asteapta pentru alte piese.
2. este a 3-a marca de masina noua pe care am achizitionat-o (2 x Opel, 1 x Peugeot, 1 x Seat) si cea mai cu pretentii dintre ele, dar este singura la care au aparut probleme de genul asta.
3. nu am dovezi care sa incrimineze direct sistemul Start&Stop, dar eu personal il consider o chestie inutila si generatore de probleme.
4. pret exagerat pentru o baterie.