Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

14 Sep 2016, 13:11

Am facut eu o greseala, link-ul corect este acesta.

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7926
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

16 Sep 2016, 17:43

Intre timp m-am uitat si eu la bateria mea: la 2.0TDI. Este Varta 68Ah AGM... bineinteles in magazine nu se poate gasi nimic de genul numai de 70Ah cel mai apropiat, la 690 lei bucata... deci cam naspa situatia daca bateria nu te tine macar 4 ani cat timp esti in garantie, si si dupa trebuie sa te duci pe capul astora sa te milogesti de ei sa inscrie datele ce trebuiesc bagate in sistem( ori platesti circa 1100-1200 lei cu manopera cu tot pentru un schimb de acumulator hotilor din reprezentante)... Bravo VW iti multumim inca de acum de amabilitatea cu care iti bati joc de clientii tai cretini ca iti mai aleg produsele tale... Mii de multumiri si pe aceasta cale!!! Daca poate fi ceva mai complicat... hai sa alegeam calea cea complicata, dar mai productiva pentru firma mama, bineinteles !!!
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 11:45

Scuze ca intervin, insa nu vad cum isi bate VW joc de clienti... Au o afacere, e normal sa faca bani, inclusiv prin metode pe care unii le-ar putea considera "rau intentionate". Si nu e vorba numai de VW, toti urmeaza trendul.
Cat de curand accesul la partea electronica a autoturismelor va fi restrictionat total (sau aproape), ca sa te conditioneze de servisare in reprezentante. si lucrul asta e (oarecum) normal. Tu cumperi masina, NU si accesul la functiile echipamentelor electronice de pe ea.
Da, e magarie ce fac. Dar decizia de achizitie a doar a uneia dintre parti. A cumparatorului.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 13:22

OK, dar sa nu fie marlani cu aceste gesturi de 2 bani cu marimi acumulator atipice intentionat puse pe noile modele de masini, desi folosesc Varta(tot firma nemteasca) si care face bine mersi acumulatoare cat vrei cu aceasta tehnologie AGM, chiar mai bune la 70Ah ( AGM plus care bate la date acumulatorli de fabrica si este la jumatate de pret) OK, trebuiesc facute niste pasi sa recunoasca masina noua baterie, dar cu buna stiinta sa pui ceva pe masina care desi se gaseste after chiar de catre aceasi firma fabricata cu care lucreaza ei... este deja rea credinta fata de client. De cand sunt masini s-au pus piese pe masini la care firme cu nume mari fac piese de buna calitate OEM... in acest caz ce sa mai vorbim... Pai da, se pot alege, dar sa puna mana cineva pe inima daca s-a uitat la posibilitatea schimbului de acumulator cand isi configura viitoarea noua masina!!! De 18 ani conduc si sunt la a 7-a masina(din care 3 noi) dar de asa ceva niciodata nu m-am lovit, schimbam lejer acumulatoarele dupa 4-5 ani mai mult din siguranata fara sa ma atinga mai tare la buzunar . Asta e... la RCA suntem furati, de marca suntem, de dealeri la fel cu ale lor preturi... Oricum o sa iau ceva de marca, posibil tot Varta si o sa fac cuplajul cum trebuie... o baterie de 60-70Ah(fie si ea AGM) nu merita pur si simplu cat se cere acum la reprezentanta, nici de as avea 5000 euro salar tot nu merita, este chestie de principiu deja. Am inteles cum sta treaba si stiu pe viitor la ce sa ma uit si ce sa fac . Am invatat si din asta.
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 17:29

Cosmine, nu vreau sa isc o discutie in contradictoriu, dar eu cred ca atunci cand cumperi ceva, cumperi inclusiv softul din el (daca are). Nu vad de ce sa-mi fie restrictionat accesul la partea electronica cu sculele de rigoare. Intro lume ideala, daca s-ar proceda asa, ar trebui sa-mi faca service gratuit atunci, deoarece de multe ori defectarea unei componente cu electronica in ea nu e din vina utilizatorului. Am vazut destule centrale electrice cu drivere duse subit. Clar ca nu mai au timp sa le testeze timp mai indelungat si le arunca pe piata rapid, cu consecintele de rigoare. Si sa platesc tot eu asta? Nu le cere nimeni sa arunce sute de componente pe piata, doar ca sa ia fata altui producator. Si nu dau doi bani pe asa-zisa concurenta a lor. Si pe economia de piata prost inteleasa de ei. Inafara de "coafura " mai dichisita, de multe ori nu au nimic in plus intre ele. Totul e facut ca sa plateasca clientul. Ai vazut si tu de multe ori masini care nu merg deloc inca de la cumparare sau care au probleme exact la acelasi sistem mereu. O baterie e o treaba de doi lei jumate, dar si asta e exploatata vad. Dupa cum stii, la Audi si alte masini trebuie scrisa bateria in calculatorul respectiv. Coduri necesare si altele. Cand treaba se putea face cu un sistem "self-learning", ce autodetecteaza curentii de incarcare si se autoregleaza. Doar ca exemplu. Dar asa...trebuie mers la reprezentanta...baterie dedicata...procesul cu testerul...etc..costa suplimentar clientul, dupa ce ca masina costa macar 50000€. Si daca ramane cu masina pe undeva in creierul muntilor sau in desert (ca sa exageram), mai costa si tractarea pana la service destui bani. Cand se putea aduce o baterie de un prieten si schimba pe loc! Fara dureri de cap! La ce bun atata avans tehnologic? Obligarea clientului la a a face ceva mi se pare o marlanie. Repet, pentru o treaba de doi lei jumate.
Daca eu am echipamentul de diagnoza adecvat, nu inteleg de ce sa mi se restrictioneze accesul la echipamentele masinii...pe care am cumpatarato in totalitate, nu fara module. Atunci sa se scrie in contractul de cumparare treaba asta si masina sa fie mai ieftina, iar orice modul stricat sa fie schimbat gratis daca se strica. Dar cum orice defectiune e numai din vina proprietarului...
Trimitem sateliti si sonde in tot universul, ce sunt capabile de autodiagnoza, dar complicam o treaba extrem de simpla aici pe Pamant!
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Daddy
Mesaje: 442
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 18:22

Nu cumperi softul din ele ci o licenta limitata de folosire a lui, care daca zice ca nu ai voie sa modifici, aia e, nu ai voie sa modifici. Producatorul e raspunzator ca masina sa functioneze in anumiti parametri (inclusiv de siguranta) si nu vad de ce ar fi obligat sa dea cale libera cumparatorului sa se joace cu softurile din microcontrollere cum doreste.
Pe de alta parte discutia cu bateria e funny - la celelalte marci baterie compatibila inseamna sa intre in locasul de fabrica exact, bornele sa fie asezate la fel si sa aiba MINIM amperajul bateriei initiale, densitatea de curent mai mare nu are ce sa-i strice, dimpotriva ajuta la porniri mai usoare mai ales la rece ... Sa demonstreze VAG ca daca bateria e mai puternica se strica masina.
Normal si corect dupa legislatia de protectia consumatorului (si locala si europeana) daca masinile VAG sunt atit de speciale, ar trebui domne sa-ti spuna cind o cumperi ca nu poti lua consumabile decit de la ei si asta din motive tehnice. Altfel incalca nu stiu cite legi, inclusiv de concurenta.
Pe forumul mare sunt baieti care codeaza orice fel de baterie care intra in locas la orice VAG, deci operatiunea de inlocuire e una banala, vulgara si nu e VAG singurul care are programe de gestiune inteligenta a bateriei. De fapt asta e proba ca se poate pune orice baterie in loc, faptul ca se poate coda orice baterie. Sa dea ei in scris ca daca pui de 70 in loc de 69 se strica masina, cred ca orice electrician auto ar ride cu lacrimi, d-apai un expert tehnic la un eventual proces ...
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 19:13

N-am zis sa mi se dea codurile-masina din procesoare cand iau masina, ci ca ar fi ciudat sa nu pot face o diagnoza daca am cu ce si mai si stiu ce fac. Pot sa-mi activez anumite functii cand vreau la masina ce-o posed, fara sa cer voie de la producator. Si n-am zis ca nu se poate coda orice baterie, ci ca mi se pare ciudat sa complici atat o operatiune ce ar trebui sa fie banala oricand. Si imi cer scuze ca n-am amintit si de ceilalti producatori ce au programe de gestiune inteligenta a bateriei. Scaparea mea! O baterie ar trebui sa fie doar o baterie si atat.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
Daddy
Mesaje: 442
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 21:25

Pai nu trebuie sa-ti dea codurile ca sa incalci licenta - la un soft de pe calculator la care ai platit doar anumite functii, daca ti le activezi si pe cele pe care nu le-ai platit nu incalci licenta? Ba o incalci si inca rau de tot.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

17 Sep 2016, 22:29

La un soft de calculator nu prea ai ce modifica daca nu are functiile respective, nu poti face cu el decat ce-ai cumparat, mai ales la un soft dedicat (contabilitate de ex.). Vrei sa-l modifici - se cheama hacking. Asta se pedepseste. La masina sunt multe functii ce pot fi activate fara sa modifici nimic din softul existent in procesoare. Daca nu vroiau sa le activezi, ti le scoteau ei sau iti blocau accesul la ele. E o mica-mare diferenta intre cazuri. Cosmin la asta cred ca se referea - vei putea activa acele functii doar in reprezentante sau service-uri agreate, nu mai intri cu VCDS-ul si activezi ce vrei. Functiile vor putea fi accesate doar cu niste security codes pe care le au doar ei, sau, cum mai sunt deja unele masini, doar dupa ce se intra in legatura cu o reprezentanta sau fabrica in Germania sau unde o fi acel centru. Ei fac toata treaba de recodare, invatare chei sau mai stiu eu ce. Sau pot doar sa deblocheze accesul pentru cei din reprezentanta respectiva, ca sa remedieze ce probleme ai la masina.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

18 Sep 2016, 01:06

"Si n-am zis ca nu se poate coda orice baterie, ci ca mi se pare ciudat sa complici atat o operatiune ce ar trebui sa fie banala oricand. " "O baterie ar trebui sa fie doar o baterie si atat."
Am citat din spusele celor doi colegi de forum cu care sunt absolut de acord: la atata se rezuma de fapt problema si am pus cateva intrebari, de ce a trebuit ceva simplu complicat in asa hal...daca la altii functioneaza si acum simplu cum a functionat bine mersi in ultimii 50 ani...si mai si complicam treaba pe banii clientului care oricum a platit deja pentru acel produs si acea tehnologie!!!!!
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 171
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

18 Sep 2016, 21:18

Cum (sper ca s-a) sfarsit problema cu bateria: A fost inlocuita pe garantie la PBN, nu am platit nici bateria inlocuitoare, nici manopera.

Asa cum spusesem, masina a facut asa urat, asa de brusc, incat am avut o mare dilema daca sa incerc sa o pornesc cu cabluri sau sa chem platforma sa o duca la service. Teama era ca daca o pornesc cu cabluri si se strica mai rau, imi refuza reparatia in garantie (S-a intamplat unui prieten care a primit telefonic verde sa vina la service cu un warning aprins si apoi i-au dat in scris ca ii refuza garantia pentru ca au vazut in calculatorul de bord ca a mers cu masina desi avea warning-ul acela aprins. Nu au recunoscut ce au vorbit la tel.)

Pana la urma nu m-am putut convinge sa dau 100-200 ron pentru o platforma cand chestia asta mi se putea intampla si in locuri unde e total nerezonabil sa astept o platforma asa ca am cumparat cabluri. Am urmat indicatiile din manual si a pornit instant luand curent de la alta masina. Cu exceptia unor warning-uri care nu s-au dus (ceva pe la senzor presiune roti) parea totul OK. Am reusit sa ajung pe cont propriu la PBN in curte dar, dupa ~30 min de mers, cand am oprit-o nu am reusit sa o repornesc desi am incercat imediat dupa. Era clar ca nu s-a reincarcat deloc bateria pt ca nu a dat absolut niciun semn ca s-a cuplat sau urnit demarorul cat de putin.

A urmat o saptamana de asteptat programarea in service la PBN. Problema in sine s-a rezolvat in 24 de ore dupa ce au bagat-o in service. Am primit raspunsul ca era stricata si a fost inlocuita pe garantie, ceea ce a fost o mare usurare. Eram pregatit sa plec permanent de la PBN (Alto Synco imi spusesera telefonic ca o pot inlocui pe garantie dar chiar daca nu reuseam nici acolo, nu as fi cumparat doar din principiu la pret de 3 ori mai mare pt ca m-am simtit jupuit). Din pacate, nu am primit un raport scris cu ce au facut si de ce era stricata. A trebuit sa insist sa-mi treaca in cartea de service operatiunea de inlocuit baterie. Speculatia (de valoare modesta) oamenilor non-tehnici de la primire service a fost ca s-a stricat o celula si din aceasta cauza indicatorul chimic de pe baterie arata OK desi bateria era dusa.

Ramane sa vad daca era 100% de la baterie. Cand am ajuns acasa de la service am verificat SOC (State of Charge) in computerul de bord si era 90%. Azi, dupa un nou drum era 80%. Ar trebui sa ramana pe la 70-80% din ce am citit pe net.

Verificarea SOC se face asa: La oprirea motorului se duce cheia doar o singura pozitie inapoi fata de pozitia normala in mers (e posibil sa fie OK si daca doar se pastreaza cheia in contact dar nu am incercat). Apoi se tine apasat butonul mare de Trip de pe bord. Dupa cateva secunde incepe sa afiseze cate o optiune pentru cateva secunde. Cand afiseaza Battery / SOC (State of Charge) se da drumul butonului Trip. Partea cu butonul Trip e vizibila si in filmuletul asta: https://www.youtube.com/watch?v=QmV4ddMm9FQ

Info inlocuire baterie gasite de @clinlin http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7926 sunt f. utile (mersi) si sunt exact pt modelul meu de motor. Explica acolo si ce trebuie facut in VCDS. Le voi urma pt bateria urmatoare. Nu cred ca ma complic sa iau una mai mare fizic (necesita si jacheta noua) dar iau cel putin una AGM de aceleasi dimensiuni.

Raman surprins de fitele pe care le poate face de la o baterie proasta o masina moderna care clameaza ca are un super sistem de power management (motivul scos la inaintare pt necesitatea editarii in VCDS a parametrilor bateriei). Nici in ruptul capului nu ma asteptam sa ma lase balta brusc. Asteptam un semn de orice fel ca nu se mai incarca, etc. Poate daca s-a stricat mecanic o celula, sa zicem, dar oricum urata treaba.

Am cercetat total nerezonabil subiectul baterii. Sunt surprins ca nu e chiar simplu sa determini daca o baterie e buna. Testul lichidului din baterie e depasit iar un incarcator poate sa-ti incarce bateria si sa nu detecteze nicio problema, desi bateria nu mai e buna. Cea mai buna sansa pentru un non-profesionist sa determine daca bateria e OK e printr-un tester de genul Launch X431 BST-460 https://www.youtube.com/watch?v=j7XRfRvQ7q0 care costa ~480 ron cu tot cu livrare de la amazon.de. Am mai gasit optiunea Gys BT 280 DTH http://www.e-acumulatori.ro/testere-aut ... 55261.html care costa 320 ron dar pare un pic mai de rahat, desi brand-ul e mai de incredere. Majoritatea testerelor mai ieftine (si uneori si mai scumpe decat BST-460) au o plaja limitata de detectie a problemelor. Vedeti filmuletul cu BST-460 ca sa va faceti o idee de ce.

In final raman cu un gust amar de la VAG / PBN desi nu am platit niciun leu. M-am stresat nerezonabil de mult cu aventura asta, am invatat despre baterii cat nu trebuia sa stiu vreodata si am stat 10 zile fara masina. Totul pentru ca m-a ofensat pretul obscen pe care-l practica PBN pentru piesele pe care te obliga sa le iei de la ei (1040 ron + manopera fata de 384 ron pt aproape exact acelasi model de baterie de la acelasi producator ca inainte http://www.autoeco.ro/baterie-de-pornir ... a13388042/ ; am intrebat si nu te primesc in service cu piese neluate de la ei nici daca au EXACT aceleasi specificatii sau sunt VAG OEM luate din alta parte). Cel putin asupra mea, preturile astea ridicole cuplate cu amenintarea pierderii garantiei au efectul unei neincrederi enorme fata de ei iar asteptarea mea este ca acolo e un mecanism de jupuit clientii, 100% proiectat pentru a mulge bani de la mine oricand se strica orice. Imi pare rau daca ei nu-si dau seama de asta pentru ca daca aveau mai multa transparenta, flexibilitate si preturi cat de cat mai decente, eram foarte multumit. Asa, m-au facut sa ma gandesc mult si bine daca la urmatoarea masina mai vreau sa am de a face cu incertitudinea si preturile service din grupul VAG.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

19 Sep 2016, 08:11

Bine ca s-a rezolvat intr-un final. Insa apropape toti producatorii au aceasta atitudine. Nemtzii, in general, sunt pusi pe jumulit. Fara perdea. Si chestia asta nu e de acum. Jumulesc fara rusine de prin anu' 2000. Iti luau cateva sute de euro pentru pilot automat cand configurai masina, pe cand maneta costa 45. Si multe alte exemple.

Cat priveste restul discutiilor, in opinia producatorului, orice interventie asupra masinii, cu softuri de diagnoza din surse externe constituie motiv de anulare a garantiei. Punct. Cum s-a scris mai sus, chiar daca exista interfate de diagnoza aftermarket, unica modalitatea de diagnoza / codare etc. acceptata e cea de la reprezentanta.
Si in cativa ani, totul va fi online. NU o sa se mai poate interveni decat asupra citirii DTC-urilor. Codarile si retrofiturile facute acasa vor deveni o amintire frumoasa.

Evident, vor exista si baieti destepti care vor dezvolta softuri alternative, insa pentru utilizatorul obisnuit nu vor fi accesibile (vezi cazul VCP, care face codare la ABS MK60EC1 fara conectare la server).
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Daddy
Mesaje: 442
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

19 Sep 2016, 09:39

Dupa cum am (mai) spus pe aici, la platforma MQB dupa 2013 parca, astazi compararea configuratiei de fabrica cu ceea ce este activat pe masina este operatiune standard la orice vizita in service si se face online, prin conexiune cu serverul fabricii. La fel se fac unele operatii (de exemplu instalare harti daca nu ai MapCare). Dupa cum zice Cosmin mai sus, probabil ca asta e tendinta generala, de a proteja cit mai mult componentele.
Partea cu pierderea garantiei dpdv activari este ultradiscutabila in contextul legislatiei din Romania, cita vreme VAG va trebui sa dovedeasca la refuzul garantiei ca un anumit defect este cauzat de o activare neautorizata, Iar dovada asta se ataca in instanta cu o expertiza, deci teoretic nu ar trebui sa fie o vorba in vint.
Problema vine din alta parte dar deocamdata este nesanctionata de lege, respectiv din modificarea dotarilor cuprinse in omologarea masinii. Dar din acest punct de vedere si resoftarea pentru modificarea puterii este ilegala fara re-omologare (noxe, trecere putere modificata in CIV etc.), toata lumea o face si nimanui nu-i pasa la autoritati. Inca.
Ex Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

21 Sep 2016, 17:13

@Dan.Nistor : Verificarea SOC se face asa: La oprirea motorului se duce cheia doar o singura pozitie inapoi fata de pozitia normala in mers (e posibil sa fie OK si daca doar se pastreaza cheia in contact dar nu am incercat). Apoi se tine apasat butonul mare de Trip de pe bord. Dupa cateva secunde incepe sa afiseze cate o optiune pentru cateva secunde. Cand afiseaza Battery / SOC (State of Charge) se da drumul butonului Trip. Partea cu butonul Trip e vizibila si in filmuletul asta: https://www.youtube.com/watch?v=QmV4ddMm9FQ


Din pacate la masina mea MY 2016 nu merge cu determinarea starii bateriei SOC: am facut totul cum trebuie si apare meniul secret dar scrie : ---SOC % adica trei linute unde ar trebui sa scrie in numere ... oare de ce, si am facut asta dupa ce am facut un drum de vreo 6 km in oras. Altfel pana acum porneste la sfert de cheie, nu observ probleme, doar ca si fapt.
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 171
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Baterie moarta (probabil) brusc. Inlocuire problematica.

24 Sep 2016, 17:45

Andrei FR scrie:
oare de ce


Am citit pe undeva ca la anumite versiuni meniul nu este activat dar poate fi, prin VCDS. Nu stiu de ce nu l-au mai activat dar pot banui ca, de fapt, nu e de mare incredere informatia si atunci prefera sa nu o mai afiseze deloc.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori