Cum (sper ca s-a) sfarsit problema cu bateria: A fost inlocuita pe garantie la PBN, nu am platit nici bateria inlocuitoare, nici manopera.
Asa cum spusesem, masina a facut asa urat, asa de brusc, incat am avut o mare dilema daca sa incerc sa o pornesc cu cabluri sau sa chem platforma sa o duca la service. Teama era ca daca o pornesc cu cabluri si se strica mai rau, imi refuza reparatia in garantie (S-a intamplat unui prieten care a primit telefonic verde sa vina la service cu un warning aprins si apoi i-au dat in scris ca ii refuza garantia pentru ca au vazut in calculatorul de bord ca a mers cu masina desi avea warning-ul acela aprins. Nu au recunoscut ce au vorbit la tel.)
Pana la urma nu m-am putut convinge sa dau 100-200 ron pentru o platforma cand chestia asta mi se putea intampla si in locuri unde e total nerezonabil sa astept o platforma asa ca am cumparat cabluri. Am urmat indicatiile din manual si a pornit instant luand curent de la alta masina. Cu exceptia unor warning-uri care nu s-au dus (ceva pe la senzor presiune roti) parea totul OK. Am reusit sa ajung pe cont propriu la PBN in curte dar, dupa ~30 min de mers, cand am oprit-o nu am reusit sa o repornesc desi am incercat imediat dupa. Era clar ca nu s-a reincarcat deloc bateria pt ca nu a dat absolut niciun semn ca s-a cuplat sau urnit demarorul cat de putin.
A urmat o saptamana de asteptat programarea in service la PBN. Problema in sine s-a rezolvat in 24 de ore dupa ce au bagat-o in service. Am primit raspunsul ca era stricata si a fost inlocuita pe garantie, ceea ce a fost o mare usurare. Eram pregatit sa plec permanent de la PBN (Alto Synco imi spusesera telefonic ca o pot inlocui pe garantie dar chiar daca nu reuseam nici acolo, nu as fi cumparat doar din principiu la pret de 3 ori mai mare pt ca m-am simtit jupuit). Din pacate, nu am primit un raport scris cu ce au facut si de ce era stricata. A trebuit sa insist sa-mi treaca in cartea de service operatiunea de inlocuit baterie. Speculatia (de valoare modesta) oamenilor non-tehnici de la primire service a fost ca s-a stricat o celula si din aceasta cauza indicatorul chimic de pe baterie arata OK desi bateria era dusa.
Ramane sa vad daca era 100% de la baterie. Cand am ajuns acasa de la service am verificat SOC (State of Charge) in computerul de bord si era 90%. Azi, dupa un nou drum era 80%. Ar trebui sa ramana pe la 70-80% din ce am citit pe net.
Verificarea SOC se face asa: La oprirea motorului se duce cheia doar o singura pozitie inapoi fata de pozitia normala in mers (e posibil sa fie OK si daca doar se pastreaza cheia in contact dar nu am incercat). Apoi se tine apasat butonul mare de Trip de pe bord. Dupa cateva secunde incepe sa afiseze cate o optiune pentru cateva secunde. Cand afiseaza Battery / SOC (State of Charge) se da drumul butonului Trip. Partea cu butonul Trip e vizibila si in filmuletul asta:
https://www.youtube.com/watch?v=QmV4ddMm9FQInfo inlocuire baterie gasite de @clinlin
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=7926 sunt f. utile (mersi) si sunt exact pt modelul meu de motor. Explica acolo si ce trebuie facut in VCDS. Le voi urma pt bateria urmatoare. Nu cred ca ma complic sa iau una mai mare fizic (necesita si jacheta noua) dar iau cel putin una AGM de aceleasi dimensiuni.
Raman surprins de fitele pe care le poate face de la o baterie proasta o masina moderna care clameaza ca are un super sistem de power management (motivul scos la inaintare pt necesitatea editarii in VCDS a parametrilor bateriei). Nici in ruptul capului nu ma asteptam sa ma lase balta brusc. Asteptam un semn de orice fel ca nu se mai incarca, etc. Poate daca s-a stricat mecanic o celula, sa zicem, dar oricum urata treaba.
Am cercetat total nerezonabil subiectul baterii. Sunt surprins ca nu e chiar simplu sa determini daca o baterie e buna. Testul lichidului din baterie e depasit iar un incarcator poate sa-ti incarce bateria si sa nu detecteze nicio problema, desi bateria nu mai e buna. Cea mai buna sansa pentru un non-profesionist sa determine daca bateria e OK e printr-un tester de genul Launch X431 BST-460
https://www.youtube.com/watch?v=j7XRfRvQ7q0 care costa ~480 ron cu tot cu livrare de la amazon.de. Am mai gasit optiunea Gys BT 280 DTH
http://www.e-acumulatori.ro/testere-aut ... 55261.html care costa 320 ron dar pare un pic mai de rahat, desi brand-ul e mai de incredere. Majoritatea testerelor mai ieftine (si uneori si mai scumpe decat BST-460) au o plaja limitata de detectie a problemelor. Vedeti filmuletul cu BST-460 ca sa va faceti o idee de ce.
In final raman cu un gust amar de la VAG / PBN desi nu am platit niciun leu. M-am stresat nerezonabil de mult cu aventura asta, am invatat despre baterii cat nu trebuia sa stiu vreodata si am stat 10 zile fara masina. Totul pentru ca m-a ofensat pretul obscen pe care-l practica PBN pentru piesele pe care te obliga sa le iei de la ei (1040 ron + manopera fata de 384 ron pt aproape exact acelasi model de baterie de la acelasi producator ca inainte
http://www.autoeco.ro/baterie-de-pornir ... a13388042/ ; am intrebat si nu te primesc in service cu piese neluate de la ei nici daca au EXACT aceleasi specificatii sau sunt VAG OEM luate din alta parte). Cel putin asupra mea, preturile astea ridicole cuplate cu amenintarea pierderii garantiei au efectul unei neincrederi enorme fata de ei iar asteptarea mea este ca acolo e un mecanism de jupuit clientii, 100% proiectat pentru a mulge bani de la mine oricand se strica orice. Imi pare rau daca ei nu-si dau seama de asta pentru ca daca aveau mai multa transparenta, flexibilitate si preturi cat de cat mai decente, eram foarte multumit. Asa, m-au facut sa ma gandesc mult si bine daca la urmatoarea masina mai vreau sa am de a face cu incertitudinea si preturile service din grupul VAG.