Sunt mandru proprietar de Cupra 5F 280, 2015, FWD, manual, de cam 2 ani jumate. O sa-mi descriu experienta cu ea, comparativ cu masina mea anterioara, un Golf 5 GTI (Stage 2, 270 CP). E folosita zilnic (fiind singura mea masina) dar condusa mai cu pasiune, l-am dus si pe circuit (Transilvania Motor Ring).
O sa incep cu partile negative, ca asa sunt eu, IT-st
1. Se observa unele masuri de a reduce pretul de productie:
- stropitoarele de parbriz, aruncau apa ca o Dacie 1300, gen pistol de apa, mi s-a parut ieftineala. Noroc ca se potrivesc cele de pe Golf 5/6/7, care stropesc in stil cortina si se schimba in 5 minute. Codul piesei e 5M0955986C9B9, pt cea incalzita electric (am pachet de iarna)
- capota nu are telescoape, are un bat metalic ce o infigi acolo, ca la un Renault... Brr... Am gasit set telescoape pe eBay, destul de usor de montat, dar a trebuit sa fac loc (taiat) in buretele acela, de pe cele 2 parti a capotei
- in portbagaj sunt mai putine carlige, pt plase, nu este loc dedicat pt triunghiuri/etc, in cabina nu este loc dedicat pt ochelari (sus pe plafon, la lumini)
2. Nu am versiunea Sub8, deci am franele standard, daca o alergi bine pe serpentine, la vale, se pot supraincalzi si sa pierzi din forta de franare. Aici am optat pt placute Ferodo DS2500, furtune ranforsate HEL si lichid de frana Motul RBF 600. Pana acum pare sa-mi ajunga
3. Tot din cauza ca nu am Sub8, am scaunele standard, care la un condus mai agresiv, nu te tin in scaun deloc. Ma refer ca in curbe, trebuie sa te tii tare de volan, sa impingi cu genunchiul si cu cotul in lateral, unde apuci, sa nu aluneci afara din scaun. Asta e in curs de rezolvare, scaune Recaro si pt circuit, centura in 4 puncte Schroth QuickFit ASM.
4. Wheel-hop: mai ales daca e mai frig si asfaltul ud, daca accelerezi agresiv, in trepte inferioare, rotile incep sa sara pe asfalt, suna groaznic, m-a speriat ca lumea cand am patit-o prima data. Se rezolva (partial) cu bucsa Powerflex Hybrid, vine sub motor, intre cele 2 roti din fata. Modurile Sport si Cupra, aditional ESP in Sport mai reduc si ele din problema.
5. Sunetul din toba... Nu am avut eu pretentii mari, dar nu suna deloc ca masina de performanta. Asa ca am scos toba finala, acum e un pic mai agresiv sunetul, dar nu foarte tare sa trezesc vecinii dimineata. Cateodata la schimbare viteze in ture, in modul Sport/Cupra, mai si pusca cate una. Cool!
6. Urmatoarea a devenit mai evidenta dupa schimbarea tobei, dar tot din cauza bugetarii cred ca e: lipsa izolatiei fonice. Nu vroiam eu liniste ca intr-un Rolls Royce, dar nici sa-mi rezoneze tabla in portbagaj de la toba, sau usile de la muzica. S-a rezolvat cu izolare fonica.
7. Rotile de 19" sunt foarte sensibile. La prima groapa intalnita, mica/medie, am crezut ca mi se rupe suspensia (bine, eram si in modul Sport). Am trecut la jante de 18" (Sparco Assetto Gara), avantaj aditional sunt cauciucurile un pic mai ieftine.
Sa zic si de partile pozitive totusi:
1. Diferentialul autoblocant e suuuuperrr! Cand accelerez mai agresiv in curba, in loc sa se invarta o singura roata si sa alunec spre exteriorul curbei, acum intra si cea exterioara in actiune si te trage spre interior. Super senzatia, dupa ce incepi sa te obisnuiesti cu ea.
2. Suspensia reglabila electronic e foarte utila. Pe drumuri mai rele, setez Comfort si e ca o masina normala. Pt un condus mai sportiv, Sport sau Cupra, ofera mai multa stabilitate in curbe.
3. Seat Sound suna foarte bine, are subwoofer in portbagaj, sistemul multimedia suporta USB si SD-Card cu MP3, chiar merita.
4. Sistemul multimedia e mai sus amplasat in bord, decat la Golf 5 de exemplu, imi place mai mult asa. Dar totusi nu e prea sus, urasc cele care par ca o tableta lipita de bord, de exemplu.
5. E foarte distractiv de condus, agila, motorul trage bine, aderenta buna, sistemul ESP se poate seta in modul Sport si-ti permite un pic mai multa miscare a spatelui.
6. Arata un pic mai incognito, nu atrage atentia la fel de mult cum ar face-o un Civic Type R sau un Mercedes AMG A35/45, de exemplu. Al meu e gri, am fost oprit o singura data de politie, avertisment (pt viteza, bineinteles...)
7. Oglinda se pliaza complet, nu doar partial ca la Golf.
8. Motorul raspunde foarte bine la tuning (inca nu m-am aruncat), cica ajunge la 350-370 de cai cu o simpla resoftare (Stage 1). Am inteles insa, ca pt asta ar trebui sa-mi schimb ambreiajul, multi proprietari se plang ca ii lasa ambreiajul si la puterea normala.
Cam atat mi-a venit in minte, colegii dati si voi cu opinia despre ale voastre, daca mi-a scapat ceva.
Drumuri bune!