Salutare,
Dupa ani buni in care am fost un lurker pe aici am decis ca dupa trecerea de la leonul 1P 1.6MPI la masina din titlu sa devin mai activ. Pe scurt, dupa 4 ani in care mi s-a acrit de schimbatul vitezelor manual si lipsa de putere in depasiri, si dupa multe luni de gandire daca sa o fac sau nu pana la urma m-am decis sa cumpar o Cupra.
Masina am achizitionat-o din Germania de la un dealer VAG. Anterior a mai avut un singur proprietar, o firma. Este fabricata in septembrie 2017 si la momentul achizitiei (acum 3 saptamani) avea 92k km. Masina are istoric service online complet la Seat iar ultima intrare a fost in mai 2020 la 87k ia singurele defecte ale masinii sunt urmele de piatra de pe capota, o mica zgarietura pe buza de jos a barii fata si o zgarietura mica pe una din jante.
Ca dotari, pe langa cele standard de pe masina, mai are urmatoarele (posibil si altele dar sa nu stiu eu ca sunt optionale):
- Sistemul Full link cu incarcare wireless pentru telefon
- Pachet iarna cu scaune si duze spalare parbriz incalzite
- Plafon Panoramic
- Sistem Seat Sound cu 10 boxe
- Lane Assist si ACC
Primul lucru facut pe masina a fost achizitia unui set de jante de 17 (nu sunt cele mai frumoase, 8v0 601 025 ct, de audi A3 dar eram presat de timp), impreuna cu anvelope de iarna Bridgestone Blizzak LM005
Dupa 3 saptamani de condus "bestia" pot spune ca sunt foarte incantat de achizitie. Masina este foarte comfortabila la drum lung iar in modul comfort mi se pare foarte linistita. In schimb, atunci cand am trecut-o pe modul Cupra am ramas cu un zambet prost pe fata, masina se schimba total si e o reala placere sa o conduci.
In final, inainte de a pune pozele as vrea sa va intreb unele lucruri:
1. Masina nu apare ca ar fi avut schimbat uleiul la diferential. Oricum as fi vrut sa ii fac o revizie indiferent daca il avea facut sau nu citind ca Gen5 Haldex este mai problematic fiindca nu mai are filtru. Imi puteti recomanda va rog un loc bun care sa faca acest schimb "ca la carte"?
2. Anvelopele de vara sunt niste Conti SportContact 5P fabricate in 04/20. Am tot citit despre anvelope si vad ca foarte multi recomanda Michelin Pilot Sport 4S. Tinand cont ca masina va fi in proportie de 75% un daily driver, ar merita sa le schimb sau sa raman cu cele Conti si sa iau la urmatorul schimb?
3. Revizia DSG a fost facuta conform manualului la 60k km. Cutia merge perfect, totusi, sa nu risc si sa ii mai fac o data revizia acum sau sa astept pana la 120k conform manualului?
4. Distributia. Aici recunosc ca nu am gasit mai nimic care sa ma lamureasca. La ce interval ar trebui sa o schimb?
Va cer scuze daca unele intrebari sunt puerile dar mai bine sa fiu informat decat sa merg dupa ureche.
Si acum, niste poze:
...