Nope
Se auto adapteaza ele in functie de drum.
Explicatia mai in detaliu aici:
http://www.koni.com/en-US/Cars/Technolo ... echnology/ Exista si variante aftermarket de suspensie adaptiva cu amortizoare controlate electronic insa costul unui asemenea retrofit ca sa il integrezi in SDP este foarte ridicat si din pct meu de vedere nu merita. Mai bine schimbi masina.
Pe de alta parte, Special Active promite sa fie o solutie care ofera adaptabilitate full time fara a fi necesara apasarea de buton. Acum sa vedem cum se comporta...pe saptamana viitoare ar trebui sa imi ajunga.
Problema suspensiei standard de FR este ceea ce se numeste "over sprung and under damped"; arcuri rigide si amortizare slaba. Arcul, pe cursa de recul, vine cu o forta care nu este suficient amortizata de telescop. De aici si acele socuri foarte bruste pe care le simti in masina la denivelari, gropi, etc.
Suspensia standard non DCC nu are nici o legatura cu suspensia cu DCC setata pe Normal. In capcana asta am picat si eu..Pt ca la drive test am mers cu un Leon cu multilink si DCC si pe Normal mi-a placut cel mai mult. Din acel motiv am considerat ca daca tot pe Normal as merge..nu am neaparat nevoie de DCC. Dealerul si el spunea ca FR-ul fara DCC se comporta la fel ca FR-ul cu DCC setat pe Normal. Si am inghitit-o...Din pacate nimic mai fals. Nu au nici o legatura. FR-ul cu DCC pe Normal este mult mai permisiv decat FR-ul fara DCC. Dimensiunea jantelor deja nu mai conteaza. pe vara am de 18", pt. iarna mi-am pus pe 17". Nici o diferenta pe partea de confort.
Oricum, dupa montaj o sa revin cu un prim review la cald si dupa cateva mii de km dupa ce se asaza bine suspensia revin cu inca unul. Cat se poate de obiectiv. Pt ca la randul meu am cautat mult sa gasesc review-uri pt Koni Special Actvie sau Koni FSD pt Leon 5F si am gasit foarte putin. Erau multe pt FR 1P (dar si ala se comporta la fel).
Din ce am mai discutat se pare ca sunt mai multi printre noi interesati de "Special Active" pt FR-uri. Eu o sa fiu cobaiul