Atentie, urmeaza un post lung ca dupa cativa ani de absenta Revin in randul vostru dupa aproape 4 ani ca..deh..Skoda in parcare, apoi copil mic acasa, chestii socoteli care m-au tinut departe de forumuri . In urma cu vreo 4 ani, imi puneam pe acest topic (viewtopic.php?f=209&t=15457&start=15 ) intrebarea: Leon ST sau Octavia 3 sedan? Atunci am ales intr-un final si cam cu jumatate de inima Octavia..Anii au trecut, Octavia iese din leasing si a venit momentul altei masini. Dupa 4 ani de Octavia pot sa spun ca cel putin pt mine nu a fost alegerea cea mai inspirata. Este o masina corecta, poate prea corecta (iar asta ii omoara din personalitate), fiabila, nu am ce sa-i reprosez din aceste puncte de vedere, insa..anosta..anosta rau. De fiecare data cand ma urc in ea o gasesc parca mai potrivita pt tata..
Concret:
Ce mi-a placut la Octavia: Fiabilitatea (in 4 ani si aproape 140.000 km nu a fost nevoie decat de revizii), spatiul interior, calitatea finisajelor (nu am sesizat nici un greiere in cei 4 ani), jantele (desi de aliaj au rezistat eroic fara indreptari desi gropi au vazut suficiente), motorul 1.6 TDI impreuna cu DSG 7 o combinatie foarte ok din pct meu de vedere. Desi DSG7 este o cutie considerata problematica, eu nu am avut nici o problema cu ea. Doar la inceput in primii 15.000km a avut niste manifestari un pic ciudate dar care s-au remediat dupa o actiune de resoftare a cutiei (masina a avut actiune de recall pe tema asta). Dupa care 0 probleme. In rest consider aceasta combinatie ca fiind una potrivita pt o masina de la care nu se asteapta neaparat veleitati sportive. Masina in sine oricum nu poate fi considerata a avea veleitati sportive indiferent de configuratie (dar despre asta o sa vorbesc mai incolo). Totusi in cei 4 ani nu am simtit niciodata ca ar fi submotorizata, chiar si atunci cand a fost incarcata ea trage ca magarul fara sa gafaie. DSG-ul scoate totul din motor si o face foarte liniar. Daca as recomanda aceasta configuratie? Da! Cu toata convingerea. Pt o masina de familie unde se urmareste un consum mic si un mers relaxat, da, o recomand. Ce mi-a mai placut? Pai..antifonarea (era liniste in masina chiar si la viteze foarte mari pe autostrada), consumul (6.5% in oras in conditii de trafic relaxat si cam 8.5 in trafic intens, apoi extraurban 3.8-4.2% la mers legal pe DN-uri, sau 5.5-6.5% pe autostrada; 5.5-5.6 imi lua la un mers legal si se ducea in maxim 6.5% la alergare)
Ce nu mi-a placut la Octavia: in primul rand personalitatea care ii cam lipseste; este o masina pur nemteasca asemanatoare cu multe altele..orientata catre cu totul alte lucruri mai putin catre senzatie. Nu mi-a placut pozitia de condus (in 4 ani nu pot sa spun ca mi-am gasit o pozitie „ideala” in Octavia..mereu trebuia sa ajustez cate ceva; lucru care in fostul 1P nu mi se intampla); nu mi-au placut scaunele (mai exact spatarele scaunelor fata, mult prea firave, lipsite de fermitate, dureri de spate constant de la ele, iar reglajul lombar este situat mult prea sus..mai degraba spre zona mediana a coloanei decat spre lombara); nu mi-a palcut ca dupa aproape aproape 3 ani au aparut puncte de rugina prin vreo 3 locuri (au fost remediate pe garantie, insa nu aveau ce sa caute dupa doar cca 3 ani), sistemul audio standard (slabut tare, incomparabil mai slab decat ce avusesem inainte pe 1P care si acela tot standard era), suspensia (foarte rigida, dar e explicabil avand in vedere cat au intins de plaforma asta ca sa scoata masina atat de mare. Iar stabilitatea masinii nu este tocmai stralucita. Cand am luat-o si am abordat cateva curbe in stilul in care o faceam cu Leonul..am crezut ca ma rastorn)
Si uite asa am ajuns din nou la intrebarea de acum 4 ani..ce sa aleg? Avand in vedere ca 4 ani am condus o masina corecta (dar plictisitoare), acum am vrut una mai de senzatie. Asa ca cercul s-a restrans la Leon FR 184CP, Octavia RS TDI si....Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel 180CP sau 210CP. Da, stiu, ultima e cam din alt film ca sa o bag in comparatorul asta, insa am avut una de drive test pret de cateva zile si imi luase mintile . Alfa insa desi o masina spectaculoasa si de mega senzatie, a iesit prima din lista pt ca nu este tocmai practica atunci cand e masina de zi cu zi si ai familie; si nici pretul nu este tocmai prietenos chiar daca obinusem o oferta f buna. Plus ca acel putin istoric care exista despre ea legat de service nu e prea stralucit. In fine, am ramas deci cu Leon FR ST si Octavia RS, ambele diesel. Am testat intai Leonul. Dupa cum ma asteptam, mi-a facut inima sa bata cum o facea 1P-ul de acum 4 ani. Dupa 3 zile de mers cu el da, stiam ca el va fi alegerea. Chiar daca poate va veni cu niste dotari mai putin decat Octavia, am vrut sa aleg altfel de data asta. Asa ca RS-ul nu prea mai eram interesat sa il testez dar am facut-o..pt ca cel ce mi-a facut rost de un RS pt test s-a dat peste cap pt asta. Octavia RS din pct meu de vedere este o masina cu veleitati sport doar prin prisma emblemelor si elementelor de design interior si exterior. Dar cam atat. Masina asta nu este facuta pt a fi sport..ea a fost construita cu alt scop si isi indeplineste acel scop f bine: acela de masina de familie. In primul rand desi avea acelasi motor+cutie precum Leon FR, nu era la fel de sprintena, apoi ca stabilitate si aici diferenta...evident mult mai stabila decat o Octavia normala dar nu la fel precum un FR. Iar Sound generator-ul ala de pe RS mie mi se pare dubios (ca sa nu ii spun altfel)...La fel si gurile de evacuare care sunt duble dar activa este doar partea stanga..pe dreapta este doar ornamentul cromat (doar la RS benzina sunt active ambele). In rest, aceeiasi masina corecta, dar anosta. Evident ca sunt multe guri in jurul meu care ma considera dobitoc pt comparatiile astea intre FR si RS. Gen „Bah, Skoda e Skoda” sau „Ce valoare de revanzare are Skoda si ce valoare de revanzare are Seat” sau „Compari mere cu pere”, etc etc. Consider ca doar unul care nu le-a condus pe ambele pret de cateva zile si nu doar de-o tura de cateva minute poate sa fie atat de convins ca superioritatea RS-ului din absolut orice pozitie. Sunt de acord ca nu are poate aceeiasi valoare de revanzare, poate nu e nici la fel de fiabil (poate), poate nici la fel de dotat Leonul, dar, dar dar: E misto! E sexi! E viu!
Asa ca am ramas la Leon FR ST TDI 184. La configurarea lui am omis niste lucruri in mod intentionat. Nu am vrut de exemplu nici ACC si nici vreunul din pachetele de asistenta sofer. Personal consider ca prea multi senzori si asistenti pe masina iti omoara din reflexe...
Masina trebuie sa apara pe la finalul lunii martie. Pana atunci petrec ultimele luni alaturi de O3, O3 care e posibil sa ramana pe langa casa..ca nevasta-mii ii place f tare si daca leasingul face o oferta corecta pt ea..who knows. Pana una alta eu astept sa vina felina.
Configuratia este aceasta (iar poze cand va sosi):
Cod Model
5F85TY18 Leon ST FR 2.0 TDI 184 CP DSG6 St&Sp , 184 CP/ 135 KW, AG6, Cutie automata de viteze
Dotari optionale:
PA8 Airbag-uri laterale spate
PRN Bare longitudinale negre pe plafon
PQC Kessy (sistem acces si pornire/oprire
motor fara cheie)
PSS Pachet Comfort Drive
/Oglinda retrovizoare interioara cu
reglaj automat antiorbire
/Faruri cu functie Coming Home si
Leaving Home
/Senzor de lumina si ploaie
$FR WAS PCI PXX PML ZB8 PK2 PUM PW1 P27 Pachet Enjoy FR
- Alarma cu control habitaclu si senzor
de inclinare
- Camera video marsarier
- Faruri Full LED
- Full Link
- Media Sistem Plus
- Senzori de parcare fata si spate cu
afisare pe display
- Jante aliaj Performance 18"30/1
- Pachet iarna
PG6 Roata de rezerva pentru uz temporar
PNC Sound System SEAT
/ Amplificator cu 6 canale, putere
totala 135 W
/ 10 difuzoare (inclusiv boxa centrala
si subwoofer)
PTC Sunroof panoramic
/Include Pachet Lumini interior LED
2Y2Y culoare: Alb (Nevada White)
GE tapiterie: Stofa/Piele, Negru std