Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
cowboy
Subiect Autor
Mesaje: 217
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 17:22

Atentie, urmeaza un post lung ca dupa cativa ani de absenta :) Revin in randul vostru dupa aproape 4 ani ca..deh..Skoda in parcare, apoi copil mic acasa, chestii socoteli care m-au tinut departe de forumuri :) . In urma cu vreo 4 ani, imi puneam pe acest topic (viewtopic.php?f=209&t=15457&start=15 ) intrebarea: Leon ST sau Octavia 3 sedan? Atunci am ales intr-un final si cam cu jumatate de inima Octavia..Anii au trecut, Octavia iese din leasing si a venit momentul altei masini. Dupa 4 ani de Octavia pot sa spun ca cel putin pt mine nu a fost alegerea cea mai inspirata. Este o masina corecta, poate prea corecta (iar asta ii omoara din personalitate), fiabila, nu am ce sa-i reprosez din aceste puncte de vedere, insa..anosta..anosta rau. De fiecare data cand ma urc in ea o gasesc parca mai potrivita pt tata..
Concret:
Ce mi-a placut la Octavia: Fiabilitatea (in 4 ani si aproape 140.000 km nu a fost nevoie decat de revizii), spatiul interior, calitatea finisajelor (nu am sesizat nici un greiere in cei 4 ani), jantele (desi de aliaj au rezistat eroic fara indreptari desi gropi au vazut suficiente), motorul 1.6 TDI impreuna cu DSG 7 o combinatie foarte ok din pct meu de vedere. Desi DSG7 este o cutie considerata problematica, eu nu am avut nici o problema cu ea. Doar la inceput in primii 15.000km a avut niste manifestari un pic ciudate dar care s-au remediat dupa o actiune de resoftare a cutiei (masina a avut actiune de recall pe tema asta). Dupa care 0 probleme. In rest consider aceasta combinatie ca fiind una potrivita pt o masina de la care nu se asteapta neaparat veleitati sportive. Masina in sine oricum nu poate fi considerata a avea veleitati sportive indiferent de configuratie (dar despre asta o sa vorbesc mai incolo). Totusi in cei 4 ani nu am simtit niciodata ca ar fi submotorizata, chiar si atunci cand a fost incarcata ea trage ca magarul fara sa gafaie. DSG-ul scoate totul din motor si o face foarte liniar. Daca as recomanda aceasta configuratie? Da! Cu toata convingerea. Pt o masina de familie unde se urmareste un consum mic si un mers relaxat, da, o recomand. Ce mi-a mai placut? Pai..antifonarea (era liniste in masina chiar si la viteze foarte mari pe autostrada), consumul (6.5% in oras in conditii de trafic relaxat si cam 8.5 in trafic intens, apoi extraurban 3.8-4.2% la mers legal pe DN-uri, sau 5.5-6.5% pe autostrada; 5.5-5.6 imi lua la un mers legal si se ducea in maxim 6.5% la alergare)
Ce nu mi-a placut la Octavia: in primul rand personalitatea care ii cam lipseste; este o masina pur nemteasca asemanatoare cu multe altele..orientata catre cu totul alte lucruri mai putin catre senzatie. Nu mi-a placut pozitia de condus (in 4 ani nu pot sa spun ca mi-am gasit o pozitie „ideala” in Octavia..mereu trebuia sa ajustez cate ceva; lucru care in fostul 1P nu mi se intampla); nu mi-au placut scaunele (mai exact spatarele scaunelor fata, mult prea firave, lipsite de fermitate, dureri de spate constant de la ele, iar reglajul lombar este situat mult prea sus..mai degraba spre zona mediana a coloanei decat spre lombara); nu mi-a palcut ca dupa aproape aproape 3 ani au aparut puncte de rugina prin vreo 3 locuri (au fost remediate pe garantie, insa nu aveau ce sa caute dupa doar cca 3 ani), sistemul audio standard (slabut tare, incomparabil mai slab decat ce avusesem inainte pe 1P care si acela tot standard era), suspensia (foarte rigida, dar e explicabil avand in vedere cat au intins de plaforma asta ca sa scoata masina atat de mare. Iar stabilitatea masinii nu este tocmai stralucita. Cand am luat-o si am abordat cateva curbe in stilul in care o faceam cu Leonul..am crezut ca ma rastorn)
Si uite asa am ajuns din nou la intrebarea de acum 4 ani..ce sa aleg? Avand in vedere ca 4 ani am condus o masina corecta (dar plictisitoare), acum am vrut una mai de senzatie. Asa ca cercul s-a restrans la Leon FR 184CP, Octavia RS TDI si....Alfa Romeo Giulia 2.2 diesel 180CP sau 210CP. Da, stiu, ultima e cam din alt film ca sa o bag in comparatorul asta, insa am avut una de drive test pret de cateva zile si imi luase mintile :). Alfa insa desi o masina spectaculoasa si de mega senzatie, a iesit prima din lista pt ca nu este tocmai practica atunci cand e masina de zi cu zi si ai familie; si nici pretul nu este tocmai prietenos chiar daca obinusem o oferta f buna. Plus ca acel putin istoric care exista despre ea legat de service nu e prea stralucit. In fine, am ramas deci cu Leon FR ST si Octavia RS, ambele diesel. Am testat intai Leonul. Dupa cum ma asteptam, mi-a facut inima sa bata cum o facea 1P-ul de acum 4 ani. Dupa 3 zile de mers cu el da, stiam ca el va fi alegerea. Chiar daca poate va veni cu niste dotari mai putin decat Octavia, am vrut sa aleg altfel de data asta. Asa ca RS-ul nu prea mai eram interesat sa il testez dar am facut-o..pt ca cel ce mi-a facut rost de un RS pt test s-a dat peste cap pt asta. Octavia RS din pct meu de vedere este o masina cu veleitati sport doar prin prisma emblemelor si elementelor de design interior si exterior. Dar cam atat. Masina asta nu este facuta pt a fi sport..ea a fost construita cu alt scop si isi indeplineste acel scop f bine: acela de masina de familie. In primul rand desi avea acelasi motor+cutie precum Leon FR, nu era la fel de sprintena, apoi ca stabilitate si aici diferenta...evident mult mai stabila decat o Octavia normala dar nu la fel precum un FR. Iar Sound generator-ul ala de pe RS mie mi se pare dubios (ca sa nu ii spun altfel)...La fel si gurile de evacuare care sunt duble dar activa este doar partea stanga..pe dreapta este doar ornamentul cromat (doar la RS benzina sunt active ambele). In rest, aceeiasi masina corecta, dar anosta. Evident ca sunt multe guri in jurul meu care ma considera dobitoc pt comparatiile astea intre FR si RS. Gen „Bah, Skoda e Skoda” sau „Ce valoare de revanzare are Skoda si ce valoare de revanzare are Seat” sau „Compari mere cu pere”, etc etc. Consider ca doar unul care nu le-a condus pe ambele pret de cateva zile si nu doar de-o tura de cateva minute poate sa fie atat de convins ca superioritatea RS-ului din absolut orice pozitie. Sunt de acord ca nu are poate aceeiasi valoare de revanzare, poate nu e nici la fel de fiabil (poate), poate nici la fel de dotat Leonul, dar, dar dar: E misto! E sexi! E viu!
Asa ca am ramas la Leon FR ST TDI 184. La configurarea lui am omis niste lucruri in mod intentionat. Nu am vrut de exemplu nici ACC si nici vreunul din pachetele de asistenta sofer. Personal consider ca prea multi senzori si asistenti pe masina iti omoara din reflexe...
Masina trebuie sa apara pe la finalul lunii martie. Pana atunci petrec ultimele luni alaturi de O3, O3 care e posibil sa ramana pe langa casa..ca nevasta-mii ii place f tare si daca leasingul face o oferta corecta pt ea..who knows. Pana una alta eu astept sa vina felina.
Configuratia este aceasta (iar poze cand va sosi):

Cod Model
5F85TY18 Leon ST FR 2.0 TDI 184 CP DSG6 St&Sp , 184 CP/ 135 KW, AG6, Cutie automata de viteze

Dotari optionale:
PA8 Airbag-uri laterale spate
PRN Bare longitudinale negre pe plafon
PQC Kessy (sistem acces si pornire/oprire
motor fara cheie)
PSS Pachet Comfort Drive
/Oglinda retrovizoare interioara cu
reglaj automat antiorbire
/Faruri cu functie Coming Home si
Leaving Home
/Senzor de lumina si ploaie
$FR WAS PCI PXX PML ZB8 PK2 PUM PW1 P27 Pachet Enjoy FR
- Alarma cu control habitaclu si senzor
de inclinare
- Camera video marsarier
- Faruri Full LED
- Full Link
- Media Sistem Plus
- Senzori de parcare fata si spate cu
afisare pe display
- Jante aliaj Performance 18"30/1
- Pachet iarna
PG6 Roata de rezerva pentru uz temporar
PNC Sound System SEAT
/ Amplificator cu 6 canale, putere
totala 135 W
/ 10 difuzoare (inclusiv boxa centrala
si subwoofer)
PTC Sunroof panoramic
/Include Pachet Lumini interior LED


2Y2Y culoare: Alb (Nevada White)
GE tapiterie: Stofa/Piele, Negru std
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
 
Avatar utilizator
Mirciuliqa
Mesaje: 902
Membru din: 17 Sep 2009, 15:21
Localitate: Bucuresti, Metalurgiei
Contact:

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:01

Frumoasa poveste!
Deci ai comandat pana la urma FR-ul!
Sa-l stapanesti sanatos si fara probleme!!!
SEAT Leon 5F FR 2018 1.8 TSI - IF 16 EGO
EX - SEAT Leon 5F 2013 1.6 TDI - IF 16 EGO
EX - SEAT Leon 1M 2003 1.8 20V - IL 03 BDA
VOLKSWAGEN Passat B6 2006 1.9 TDI - B 48 MMT
 
Avatar utilizator
cowboy
Subiect Autor
Mesaje: 217
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:06

Merci!
Daaaaa...Ti-am zis de ultima data cand ne-am vazut ca eram cu capsa pusa pe el. Sunt inca tanar, vreau sa simt ca traiesc :))
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
 
Daddy
Mesaje: 218
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:11

Ce sa-ti spun - bravo, puteai in parerea mea renunta lejer la panoramic (care la mine la nici 15 mii de km face troc troc) si la Kessy (personal nu vad diferenta intre a apasa pe un buton sau a rasuci o cheie), iar pe de alta parte sa pui ACC - care nu e sistem de asistenta ci de confort, iar FA venea la pachet si e dezactivabil. In rest, nu prea-i lipseste nimic. Ba da, 4 WD :))
Ultima oară modificat 15 Ian 2018, 18:11 de către Daddy, modificat 1 dată în total.
Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
saibot
Mesaje: 425
Membru din: 09 Mar 2014, 11:50
Localitate: Ploiesti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:11

Nu as mai lua Seat fara DCC(suspensie adaptiva)+directie progresiva, spun asta avand model cu DCC si model fara DCC, mai ales ca "vrei sa simti ca traiesti"

Asteptare usoara!
Ultima oară modificat 15 Ian 2018, 18:13 de către saibot, modificat de 2 ori în total.
2015 Seat Leon Cupra 280, unicat....evident, ful opşăn fara piele :)
 
Avatar utilizator
Narcisila
Mesaje: 789
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:12

Buna alegere. O sa te obisnuiesti si cu torsionarea caroseriei in timp, cu sunetele aferente. Din ce am vazut ca si dotari, cam are de toate.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
cowboy
Subiect Autor
Mesaje: 217
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:21

@Daddy : Sa stii ca Leonul de drive test cu care m-am dat pret de cateva zile avea plafon panoramic si scotea pe alocuri niste zgomote pe denivelari, iar masina avea doar 7000km. Dar nu m-a interesat :) Mi-a placut prea mult . Asa ca daca o sa paraie..aia e; dau muzica mai tare. ACC nu e o necesitate neaparata pt mine: eu merg 70% intre Bucuresti si Ploiesti, pe autostrada si nici macar cruise control-ul normal nu-l folosesc. 4WD..well..aici poate fi o discutie. Dar am vrut motorul de 184cp si echiparea FR, iar pe linia asta nu avem 4WD decat pe motorul de 150CP
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

 
Avatar utilizator
cowboy
Subiect Autor
Mesaje: 217
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:34

DCC-ul..m-am tot gandit la el. Insa ar fi insemnat sa reconfigurez..pt ca eram deja cu bugetul alocat la limita superioara. In final m-am consolat la ideea "lasa ca nu e Cupra sa am neaparata nevoie de el" :D.
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
 
Avatar utilizator
saibot
Mesaje: 425
Membru din: 09 Mar 2014, 11:50
Localitate: Ploiesti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:41

E destul de dura suspensia de FR, DCC iti ofera posibilitatea sa mergi in confort total atunci cand cauti asta si sa fie dura cand vrei sa ataci ceva curbe. E mai mult pt confort decat pt sportivitate, si directia progresiva e aur in oras. La 700Eur e best buy mai ales ca nu iei masina in fiecare zi.
2015 Seat Leon Cupra 280, unicat....evident, ful opşăn fara piele :)
 
Avatar utilizator
cowboy
Subiect Autor
Mesaje: 217
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 18:55

Ce-i drept m-am si indus un pic in eroare Am mers la un moment dat cu o Octavia care avea DCC (nu era RS, era un Style de 150CP) si nu am vazut mare diferenta intre setari, motiv pt care mi-a intrat in cap ca nu e mare sfaraiala. La scurt timp insa am mers cu un Superb care avea DCC si acolo diferenta era majora intre setari. Probabil Octavia nu avea suspensia multilink precum Superbul..
Oricum, la cat de rigida e Octavia actuala la suspensii, FR-ul testat (care nu avea DCC) mi s-a parut chiar confortabil :D
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8139
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 19:01

bine ai revenit si asteptare usoara! frumos configurat, o sa fie un ST deosebit. DCC primeste si de la mine mare like, am fost foarte happy cu el si pe FR si pe Cupra, ii da versatilitate masinii.

*FRul dupa stage 1 prinde cu adevarat viata :D dar nu stiu ce parere are DSGul despre alte manevre...
 
Avatar utilizator
cowboy
Subiect Autor
Mesaje: 217
Membru din: 03 Sep 2010, 11:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 19:49

Asa..asa dati-i cu DCC-ul; faceti-ma sa regret :D :D .
Sunt convins ca si daca l-as fi avut, tot pe normal sau sport as fi mers..pt ca nu prea merg prin oras; merg mult extraurban si pe drumuri cunoscute si in general bune.. 4 ani cat o sa am masina asta nu prea vad modificari de traseu decat in concedii si unele weekenduri. Iar in concedii si wekenduri, mai ales daca as accesa drumuri de munte, tot pe sport as merge :D
Stage-uri nu cred ca o sa-i pot face pt ca e masina leasingului pret de 4 ani. Doar daca ma voi decide sa o cumpar dupa aceea...Dar cei 184cp sunt arhisuficienti pt mine.
Seat Leon 5F ST FR 184CP DSG6
Seat Arona FR 1.0TSI DSG7
 
Daddy
Mesaje: 218
Membru din: 07 Ian 2016, 14:01
Localitate: Bucuresti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

15 Ian 2018, 20:44

Eu am si nu il folosesc. Il consider perfect inutil, pe comfort accentueaza ruliul, pe sport genereaza vibratii pe asfalt mai prost, in plus mi-e lene sa butonez.
Seat Leon X-Perience 184 DSG
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8139
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Felina alba cu 184 de vieti

16 Ian 2018, 01:44

Eu am tinut DCC pe Confort si la FR si la Cupra cam tot timpul din motiv de jante 18 /19 si pt ca suspensia tare imi trbuia doar la tavaleala grava...
 
Avatar utilizator
saibot
Mesaje: 425
Membru din: 09 Mar 2014, 11:50
Localitate: Ploiesti

Re: Felina alba cu 184 de vieti

16 Ian 2018, 08:48

Cand mi am comandat FR am zis ca nu am nevoie de DCC, din testele facute eram multumit de suspensia standard. Dupa ce a venit masina si am mers mai mult cu ea a fost cel mai mare regret. Susupensia standard e mai aproape de sport decat de confort si asta cu jante de 17". Pe 18 o sa fie si mai accentuata situatia.
Nu ma intelege gresit, nu incerc sa te conving sa o adaugi la optiuni ca nu o sa conduc eu masina ta, insa am trecut prin asta si am regretat la sfarsit. Dc ai posibilitatea testeaza si un model cu DCC si dupa tragi concuzia dc merita sau nu 700EUR
2015 Seat Leon Cupra 280, unicat....evident, ful opşăn fara piele :)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori