Azi am fost la munca si am reusit sa acord si timp pt schimbat rotile vara-iarna.
Am demontat rotile de vara (jante 18 inch) am curatat cu o perie de sarma rotativa pe masina cu acumulator butucii bine de tot, i-am degresat si apoi i-am unsa cu vaselina cuprata rezistenta la 1300grade.
Am curatat prezoanele si le-am degresat, am avut mare grija sa nu ajunga vaselina pe prezoane sau pe discuri/placute.
Am degresat jantele de iarna (jante 16 table) si le-am pus pe masina. Am strans totul cum trebuie, verificat de 2 ori, apoi umflat cu compresorul din dotare la 2.2 bar.
Ca prime impresii, am parcurs 20 km cu jantele de tabla si anvelopele de iarna cu viteze intre 0-110 km/h si pot sa spun ca nu vibreaza nimic.
Franarea este usor mai slaba decat cu jantele pe 18 cu anvelope continental sportcontact xl 225 40 18. Afara erau 17 grade, anvelopele de iarna le-am incalzit, sunt aderente insa intra abs-ul mai repede decat la continental, care mai sunt si xl.
Masina are ruliu mai pronuntat pe curbe, se simte diferenta, insa nu de speriat, este ok.
La trecerea peste denivelari, tramvai, canale masina se simte mult mai confortabila, nu zgaltaie si zdruncina, pt ca mare parte din socuri sunt preluate de elasticitatea rotilor, care sunt mult mai mici, mult mai moi decat cele de vara.
Directia este mult mai usoara, nu imi place pt ca e ca si cum ai conduce fara feedback.
Per total sunt foarte foarte multumit, vedem cum sunt pe zapada.
Pe asfalt umed la 17 grade cu ele incinse in treapta 2 rupe aderenta si intra esp-ul, cu continental pe 18 nu pot rupe aderenta (suprafata de contact mai mare).
Daca as avea confortul de la rotile de 16 si tinuta de la rotile de 18 ar fi perfect. Pt cand o sa fac upgrade la anvelope la rotile de 18, o sa caut niste anvelope mai moi decat continental sportcontact 5, astea fiind foarte foarte dure. A, zgomotul este mai diminuat la rotile de iarna.
Spor la condus, maine plec la munte, si apoi un detailing cu ceara. O sa pun si poze, cand imi vine telefonul din service.