Salut !
Ieri am intrat in posesia unui Leon Cupra 280 fabricat in 2014, inmatriculat in ianuarie 2015 cu 55.000km si inca 2 ani garantie. Am urmat exemplul colegului Narcis : miercuri dimineata ne-am inbarcat in avion spre Cluj (zbor de 50minute), am vazut masina fugar, am condus cativa km, am transferat banii si am facut actele. A fost ceva mai neobisnit deoarece nu m-am dus cu ea in service pentru verificare, mergand doar pe instinct si mult pe incredere Am luat aceasta decizie dupa ce timp de 3 luni am tot testat diverse masini fabricate dupa 2013 : Audi S5(wow) si S4, A45 AMG, Civic Type R(insane), Focus ST, Golf 6 GTI, 228i Auto, 328ix si noul Hyundai i30 (1,4turbo). Ma interesa DOAR motor pe benzina de minim 200CP dupa 2013 cu istoric complet de service. Decizia pentru Cupra 280 am luat-o dupa ce joi am mers cu un Cupra 265 in Bucuresti (este pe olx de vanzare si acum) si m-a impresionat placut, doar ca nu avea nici o dotare optionala si nici garantie (achizitionata din Germania).
Masina din Cluj se afla deja la al doilea proprietar si la vanzare din decembrie, dar parea sa aibe dotari optionale satisfacatoare si garantie inca 2 ani (cred ca este cea suplimentara oferita de dealer si este transmisibila). Optionalele care m-au interesat sunt : Seat Sound, trapa, scaune profilate gen ,,scoica'', posibil sa aibe si altele, dar nu m-am prins eu.
La ora 13.00 am plecat din Cluj cu destinatia Bucuresti mergand pe Sibiu, valea Oltului si autostrada Pitesti, ca impresii dupa acesti km :
- Masina are o dinamica impresionanta, imi ofera incredere in orice situatia intalnita (linie dreapta, curba, depasiri) avand o directie precisa si frane excelente. Am condus masini rapide in linie dreapta, dar cu neincredere in viraje
- Am folosit si modul Eco al motorului (intra in coasting cand nu accelerez, cred ca similar cu modul Neutru deoarece motorul sta la relantii, dar pare sa piarda mai greu viteza ?) trebuie sa mai citesc despre asta.
- Nu m-am obisnuit inca cu DSG-ul in special la frana de motor (pe care o folosesc des pe masina actuala). Eu accelerez lin din motive de poluare si evit sa franez pe cat posibil (pe masina actuala dupa 94.000km am placutele originale de frana) si cutia imi schimba la 2.000 rtm pe drive.
- Scaunele scoica nu sunt atat de confortabile la drum lung, sau nu mi l-am fixat eu perfect ?!
- Manerele interioare de la usi sunt ORIBILE, un plastic subtire, ieftin, nejustificat la nivelul asta (Opelul meu le are cromate solide si soft la atingere). Mi se pare ca le rup cand trag de ele
- Consum cam mare pentru stilul meu de condus si faptul ca necesita benzina de 98 creste putin mentenanta, dar ma asteptam la asta
- O grafica de navigatie atat de urata mai rar am intalnit.
Masina mea precedenta este un Opel Astra H GTC 1,6 turbo 180CP, deci nu am sarit foarte mult, dar destul.