Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 29
 
paraschivrazvan25
Mesaje: 6
Membru din: 10 Noi 2017, 15:22

Re: Leon Cupra ST

10 Noi 2017, 15:32

Narcisila scrie:
Ca sa fiu un pic organizat in tot haosul din mintea mea, o sa structurez un pic in 4 puncte.
1. Introducere
2. Intriga
3. Cuprins
4. Incheiere-Concluzii
1. Introducerea
Totul a inceput in data de 3.11.2016, data anterioara botezului Dariei cand a trebuit sa iau parintii Luizei de la gara, cand am fost extrem de jenat de compartimentul bagaje al Leon-ului 1P (cu un troller s-a umplut portbagajul). A trebuit sa schimb anvelopele de iarna, iar portbagajul inutilizabil prin dimensiunea redusa. In seara botezului am facut vreo 6 drumuri in loc de 3 (carucior, familie, etc) in conditiile in care eram rupt de oboseala. Mi s-a pus pata si am zis ca nu mai merge sa-mi neglijez nevoile vietii de familie. (Eu eram fixat de prin vara pe 5F Cupra dar fara planuri serioase de achizitie datorita pretului destul de mare).
2. Intriga
OK, daca tot e sa fie masina de familie, musai DSG si suspensie adaptiva (mi s-a luat de la 1P sa evit orice drum care nu era intr-o stare buna-extrem de buna). Initial m-am uitat de motorizare 2.0 TDI 184, DSG, adaptiv, ST. Simteam ca nu progresez cu nimic fata de noua masina. Atunci am inceput sa ma uit de X-perience, 4 Drive, fun and shit iarna, merg la snowboard (in conditiile in care in ultimii 2 ani am fost doar o data din lipsa de timp, chef). Tot am jucat cu mine un joc psihologic sa ma conving ca X-perience este masina perfecta pentru mine (m-am tot uitat la filmulete pe youtube, WOW ce tare e pe zapada, etc). Am gasit una pe mobile.de care se brodea, km putini, in schimb nu a vrut sa negocieze nimic proprietarul si am tot insistat, el nimic. Am tot vorbit cu Gamer, George Sandu, colegi de pe forum, mecanicul meu, de X-perience. Eram deja activat, nu aveam toti banii, dar eu stiam cert ca trebuie sa iau masina de familie. Eram setat pe X-perience 1.8T,2.0TDI pana intr-o zi cand am facut “greseala” sa-l intreb pe George Sandu ce parere are de motoarele astea 2 (o sa vedeti de ce am pus ghilimelele). Dupa o scurta discutie mi-a insiruit niste cuvinte intr-o ordine care m-au resetat complet. Ceva de genul: “nu face greseala care am facut-o eu” gen sa iau o masina care nu sunt complet satisfacut de ea si sa merg pe Cupra. Apoi ma gandesc, ca in ultima vreme la cat a nins la noi, chiar cred ca e o mutare foarte nepotrivita, sa iei 4Drive in Bucuresti ca sa?CE?. Mai are si Luiza o vorba “go BIG or go home”, gata, reset total Cupra ST, nu ma vroiam in pielea lui George. Am inceput sa caut pe mobile, sh, km putini, investitie considerabil mai mare decat la mini-suvul de familie. Eram extrem de dezamagit de pret, datorii, and shit, dar daca tot am luat-o pe drumul asta, Johnie Walker all the way. Am gasit sh una in Belgia (cu performance pack and si multe dar! 54.000km facuti intr-un singur an), Gamer mi-a spus ca daca tot ma uit la bugetul asta mai pun 2mii si iau noua. Ok am mai sarit inca o data bugetul si am inceput sa caut. Gasisem in Hannover, am sunat, cu 15000. Am vorbit cu Manu care are un prieten in Germania, l-am sunat, si i-am zis sa-l contacteze el pe neamt si sa vada de masina, cum a fost, etc. M-a sunat Marian (prietenul lui Manu, foarte de gasca), si in linii mari masina a fost la un Rent-a-Car. Dezamagire extrema, parca 15.000, Cupra, vedeam deja toate talpile date, biletul de avion deja il platisem, asta e. Cautand in continuare am dat peste un dealer in Nurnberg, Cupra ST, DSG, 6.2016 5000km. I-am zis Luizei sa sune ea (nu prea mai aveam chef sa sun, eu). Luiza a dat de o tanti, turcoaica stabilita in Germania, da sa scurtez m-a aranjat Luiza si cu avionul si cu rezervarea masinii, si cu contract semnat, pretul fix. OK (totul s-a intamplat in 3 zile, eu stiam ca Marti dupa Craciun trebuie sa plec). Nu aveam toti banii pregatiti, m-am gandit la o persoana care ar putea avea bani si sa aibe si incredere in mine, si sa-mi inteleaga si nebunia mea de moment. Bineinteles l-am sunat pe Manu, m-a inteles si a zis ca ma ajuta daca e nevoie de ceva (ii multumesc cu ocazia asta pentru votul de incredere, drept multumire o sa fiu cu el de Revelion sa-l pup)
3. Cuprins
M-am trezit cu o gentuta intr-un taxi la 4 dimineata, in ziua de marti, spre aeroport (in conditiile in care eu nu am mai zburat cu avionul pana acum). Mi-am facut check-in, controale, asteptat, urcat in avion (aveam emotii de nu stiam ce e cu mine, dar na, daca lumea era linistita, hai sa stau si eu). Totul bine in Romania, cer senin, pana au aparut norii de se vedeau sub mine. Turbulente ca in filmele alea de nu se termina bine, se aprindeau becuri peste tot, bipaia intr-una ceva prin avion, eram aproape maro la fund. La aterizare la fel, si vant si cadea in gol, in fine, Berlin (faza amuzanta pentru mine, m-a avertizat Luiza ca romanii aplauda la aterizare, perfect adevarat. Cand s-a simtit contactul cu pista toata lumea in extaz, aplauze, parca eram la nustiuce concert). La Berlin alta aventura ca eu aveam pe bilet 9.20 si ma uit la mobil 9.15, panica, aia e l-am pierdut. Bineinteles, ca m-am dus in fata la toata lumea la control pasaport, please please, OK. Ajung la gate pentru Nurnberg, scria 9.20 gol, gata, aia e, sa caut un tren ceva. Ma duc panicat la alta tanti la alt gate, cica nu ca e prea devreme, DUPA aceea sa-mi dau seama de fusul orar etc (romanian poker face). Ok, avion mic, cu elice, ma gandeam la cat am tras cu cel cu reactie stai sa vezi cu asta. Contrar asteptarilor a fost mult mai ok, lin, la aterizare in schimb ceata, tot simteam ca coboara si nu mai iesim din nori. Fu ok, dupa cele doua zboruri eram deja extenuat psihic. M-a asteptat un nene la aeroport de la dealer, foarte ok, ajung, ma intalnesc cu tanti, sa facem actele. NU, sa vad masina, o vad…ce sa mai zic in punctul ala m-am topit, dau o tura de masina, dau 2, porneste motorul, pun degetul pe discuri fata (grad 0, striatii 0, looks cool). Merge domnisoara cu mine rezolvam cu numerele, actele, bani, intr-o ora eram in ea cu intentia sa plec. Caut o ora in tot Nurnberg-ul anvelope de iarna 235.35.19, nicaieri nimic, ma uit la mobil 4 grade, iau decizia sa plec asa, asumandu-mi amenda in caz de ceva. Masina, la prima impresie, gri, curata dsg, motor pe mod Confort, vis. Dau pe waze budapesta, ma ruteaza, dau si pe navigatie acelasi drum. De acolo pana la granita cu austria, 300km autostrada fara limita de viteza, BUN, masina sta exceptional de bine la viteze 180-230, raspuns extrem de prompt al motorului. Opresc in parcare, bineinteles ca opreste masina de politie fix la un minut dupa poza aceea cu camionul. Se uita la frane “big brakes, nice”, apoi “Vinter tires”eu nein Nurnberg. S-a suit in masina a stat 2 minute a plecat, OK. Ajung in Viena ploaie amestecata cu lapovita, ma cazeaza Lizuca la un hotel din scurt, fix in mijlocul cartierului chinezesc la ei cred, numai magazine chinezesti, in fine, am adormit totul ok. A doua zi la 4 ma trezesc, merg la masina, dau bucuresti ok 1337km. 4grade lapovita, vant, pornesc usor spre budapesta. Fix la granita se insenineaza (vroiam sa iau cauciucuri din Budapesta), dar cand am vazut ca e senin, ce sa ma mai complic, hai acasa. Pe M0 la 6.10 aproximativ filtru de 10 masini de politie opreau tot, efectiv tot. Dau actele, vede ca nu am winter tires, ia actele se duce in masina, vine dupa 5 minute imi da actele, la revedere. In tara la granita, ma opreste iar politia noastra, cauciucuri de iarna, a comentat ceva si m-a lasat sa plec. Ajung in timisoara, caut la toti furnizorii de anvelope ceva nou, nimic pe stoc doar pe comanda, gasesc unul SH iau 2, dot 2012, aia e, decat deloc bune si alea zic eu. Ce sa zic, la noi in tara , nu ai cum sa fi relaxat in trafic; ori blana si depasesti tot, ori esti violat (la 110 drum national ma depaseste unul cu dacia 1310, ho cu tata, usor). Per total 1400km facuti intr-o zi m-au terminat. Ajuns acasa sanatos, fara complicatii. Totul in 36 de ore.
4. Concluzii:
- Zborul cu avionul e the shit (daca ai turbulente cel putin medii)
- Dealerul din Germania extrem de cooperant (practic fata a facut tot, eu am fost spectatorul cu banii)
- Civilizatie in trafic in diaspora dusa la extrem (no fun)
- DSG D/S. D e sa nu zici ca nu ai automata, S = THE SHIT.
- Sta bine rau la viteza mare/constanta (comparand cu 1P)
- Un mic disconfort la accelerare brutala la viteze de peste 100km/h (la noi in tara unde nu sunt drumuri perfecte, cam trebuie sa corectezi din volan, altfel se duce de nebuna).
- Vopseaua cauciucata de pe elemente pare foarte fragila (gen ai unghii taiate bine ori porti manusi)
- Rezervorul 50l pentru un combi cu aceasta motorizare pare un pic subdimensionat (parca as fi fost cu motorul, opriri destul de dese)
- Politistii nu sunt oameni atat de rai, indiferent de tara.
- Erectia a persistat destul de mult, dupa ce am luat masina.
- Lane Assist un pic disturbing, l-am dezactivat.
- Front Assist e prea tare in combinatie cu Cruise control (cel putin afara, la noi prea multe ruperi de ritm oriunde ca sa fie folosit eficient)
- Se aude vantul la geam in stanga, problema de proiectare, la anumite viteze.
- Intr-adevar Cupra e Cupra (incomparabil cu 1P FR, altceva)
- Fun.
Multumesc comunitatii ClubSeat (Gamer, Manu, prietenul lui Manu, George Sandu, etc) si celor care au facut posibila toata aventura.
Scuze pentru toate greselile gramaticale, am pus doar gandurile pe un monitor.


O mare parte a masinilor de vanzare din Belgia au fost pe rent a car.
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290

10 Noi 2017, 15:34

:(. Si acum apari? pe 10 Nov 2017, cand am facut deja 36k km? Daca stiam mai devreme, nu o mai luam.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
Sgt. Darian
Mesaje: 164
Membru din: 29 Aug 2016, 20:52
Localitate: Bucuresti

Re: Leon Cupra ST 290

10 Noi 2017, 17:03

Narcisila scrie:
:(. Si acum apari? pe 10 Nov 2017, cand am facut deja 36k km? Daca stiam mai devreme, nu o mai luam.


: )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
17.10.95
Cupra 5F 290 2016^^ - Factory Stock
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Leon Cupra ST 290

10 Noi 2017, 17:05

:yh Maxima zilei asta! Vinde'o repede..poate scoti banii pe ea :)))
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290

17 Noi 2017, 12:07

Pana una alta, in dreapta, Mircea care urmeaza sa-si ia un Leon 2.0 TSI. :D
Imagine
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
 
Avatar utilizator
Mirciuliqa
Mesaje: 928
Membru din: 17 Sep 2009, 15:21
Localitate: Bucuresti, Metalurgiei
Contact:

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

17 Noi 2017, 15:48

In saptamana 26 din 2018 se introduce pe Leon noul motor 2.0 TSI de 190 CP si dispare 1.8 de 180 CP. :mrgreen: :mrgreen:
CUPRA LEON 2022 1.5 eTSI - B 293 EGO
SEAT Leon 5F FR 2018 1.8 TSI - B 293 MIC
EX - SEAT Leon 1P FR 2008 2.0 TDI
EX - SEAT Leon 5F 2013 1.6 TDI - IF 16 EGO
EX - SEAT Leon 1M 2003 1.8 20V - IL 03 BDA
EX - VOLKSWAGEN Passat B6 2006 1.9 TDI - B 48 MMT

 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9838
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

17 Noi 2017, 15:57

Pai ia direct Cupra R 310 si ai terminat povestea...sau, ma rog, incepi una noua ;)
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

17 Noi 2017, 15:57

Si dupa aceea vrei turbosuflanta de la mine din boxa si voila... 350.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

23 Noi 2017, 14:30

(Moment de melancolie)
Am facut o scurta retrospectiva a 2017. Un an frumos pentru mine, atat din punct de vedere al masinii cat si al oamenilor din clubseat. Multumesc.
Imagine


Imagine



Imagine



Imagine


Imagine


Imagine
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
Mirciuliqa
Mesaje: 928
Membru din: 17 Sep 2009, 15:21
Localitate: Bucuresti, Metalurgiei
Contact:

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

23 Noi 2017, 15:14

Laic!!!!
CUPRA LEON 2022 1.5 eTSI - B 293 EGO
SEAT Leon 5F FR 2018 1.8 TSI - B 293 MIC
EX - SEAT Leon 1P FR 2008 2.0 TDI
EX - SEAT Leon 5F 2013 1.6 TDI - IF 16 EGO
EX - SEAT Leon 1M 2003 1.8 20V - IL 03 BDA
EX - VOLKSWAGEN Passat B6 2006 1.9 TDI - B 48 MMT
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

13 Dec 2017, 15:04

Am niste sunete si piese care rezoneaza prin masina. Cautand pe youtube

si de rezolvare


In caz ca aveti sunete asemanatoare, stiti de unde ar putea veni.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

21 Dec 2017, 12:23

Salutare. Ca si update, avand o mica pacaneala la flansa stanga (gropi, jante 19`, samd) am fost nevoit sa le schimb pentru ca ma "agata psihologic" cum spunea un coleg. Cu ocazia asta am revenit la arcurile stock de cupra. O diferenta colosala intre eibach prokit si cele de fabrica la modul:
- drumul a devenit mult mai confortabil
- are tendinte subviratorii mai mari si raspunde mai elastic la schimbarea de directie
- ruliu mai mare
- volanul sesizabil mai usor de invartit.
- in schimb la viteze mari sta cam la fel.
- nu mai fac trecerea la arcurile eibach cu amortizoarele DCC stock.
- gropile si gurile de canal sunt atacate mult mai usor si nu mai da socuri in caroserie.

Cu ocazia asta am vazut si ca amortizorul stanga pierde ulei. Iar, jante 19, arcuri mai scurte, drumuri proaste.
Ziua buna.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

21 Dec 2017, 12:30

mersi pt update, interesanta concluzie. deci nu e de jucat cu arcuri, daca e cazul se schimba suspensia cu totul.
 
Avatar utilizator
Narcisila
Subiect Autor
Mesaje: 853
Membru din: 02 Sep 2014, 12:38
Localitate: Bucuresti - Berceni

Re: Leon Cupra ST 290 "MUC"

21 Dec 2017, 12:33

Clar DCC nu este facut sa lucreze cu arcuri mai scurte. In schimb o diferenta notabila ma astept sa fie la schimbarea barii stabilizatoare, cea stock avand 23.1mm cea aftermarket 24mm cu 2 reglaje.
Seat Leon ST , Unica in felul ei :)
Seat Leon FR ,BMN, 125kw PowerFlex bushes, H&R SwayBars, KONI Sport, Stage 1+
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 29

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori