Buuun. Am revenit printre ardeleni dupa 5 zile zile petrecute la marea noastra deosebit de mizerabil amenajata (alt subiect - alta data).
Am trecut de 2700 km parcursi in conditiile in care la plecare aveam doar ~1000. Am cunoscut-o, am inceput s-o descopar, am inceput s-o invat, timp in care ea a terminat cu "adolescenta". Am fost cuminte primii 300 km din calatorie dupa care nu am mai avut rabdare si doar in cupra am tinut-o pana la mare.
Nu poate fi totul roz, desigur asa ca incep lista cu negativele:
- Gumele Conti. 1. Se cam chinuie cu 290 de cai. Nu torque steer-ul sau aderenta ma deranjeaza neaparat ci brutalitatea oferita timoneriei in momentul in care derapeaza. Are acel hop in derapaj care zguduie violent toata masina. Ma gandesc serios la 18" si ceva gume mai putin "bouncy". 2. Zgomot la rulaj >100kmh de raman doar cu bass-ul de pe seat sound system, fara medii sau inalte. De vocile celor din interior nici n-are rost sa mentionez. Sunt constient ca drumurile sunt romanesti calitativ dar tot mi se par enorm de zgomoase anvelopele.
- Am un greieras in usa soferului
ceva sunet metalic care apare doar la vibratiile motorului in cupra sau pe asfaltul mai aspru. E ca un carait constant. Help?
Suficient. Pozitivele:
- Toata masina per total. O vad ca pe bursucul ala nebun care mananca serpi si baga spaima in lei (honey badger). Agresiva, brutala, absolut dementa impachetata intr-un ambalaj, prin comparatie, anost. Nu zic unde am incercat
dar viteza maxima din specificatiile producatorului sunt o minciuna, merge peste, mult peste (am sa urc candva si pozele din concediu si daca nu imi iau ceva warn/ban, o pun si pe cea cu viteza de pe ceas).
- Modul Confort! motor rafinat, suspensie ce mi-a adormit oamenii in masina fara efort, directie moale dar tot la fel de sensibila si precisa.
- Modul Cupra! motor vruuuum brblbrbrlbrbl pocpoc brblrl, suspensie ce-mi zice tot ce se intampla pe asfalt, directia!! vrajitorie si magie pe 4 roti. Nu credeam ca e posibil sa conduci asa o masina cu tractiune frontala.
- Puterea ca putere dar cuplul respecta cifrele de pe foaia cu specificatii. In depasiri, la 2000 rpm in viteza a 4-a nu era nevoie de retrogradare pentru a fi in siguranta.
- Cutia manuala. Scurta, precisa, exact pe placul meu.
- Consum. 3 persoane in masina. FULL bagaje (inclusiv pe bancheta din spate). OMV MaxxMotion - 8l la dus (verificat 7.86 la pompa) drum relativ liber, 8.6l la intoarcere cu trafic serios. Masina inca nu are consumul asezat, e proaspata si totusi s-a descurcat asa de bine in conditiile in care am calcat-o bine de tot si am prins si trafic.
Cupra - food for soul