04 Apr 2016, 11:15
Pentru a scurta si a face mai placuta asteptarea, azi mi-am facut timp sa scriu. Trec peste faptul ca de ceva timp ma dau cu Loganul de 1.2 benzina si 75 cp detinut de sotie, cu care merg ca si cu deiselul DPF. Sotia mereu imi reaminteste la drum lung sa am grija la depasiri, viraje si sa nu mai caut a 6 si sa nu mai trantesc portierile ca nu sunt in Audi si ii stric masina. Astfel va povestesc mai jos de ce am ales aceasta masina, ce asteptari am si totodata solicit si niste clarificari de la vetranii in ai Leoanelor. Am ales Leonul pentru raportul imbatabil intre prêt si performante, siguranta, fiabilitate, consum, multumit de cel 4 test driveuri efectuate, feedbackului deosebit oferit de Sailboat si recomandarilor favorabile si prietenoase obtinute de pe acest site. Dupa cum spunea amicul meu Cristi, moderator pe Forumul Audi " in aceiasi bani luand ST FR ai mai multa masina ca O3 ul".
Andrei FR spunea ca Leonul sau de 150 diesel (bara rigida spate) este mai instabil pe curbe in conditii de umezeala, fata de celelate masini conduse (parca si niste O2). Greu de crezut, dar avand in vedere ca are 400.000 km rulati, am luat in considerare si constatarea lui. Sailboat sustinea insa ca a fost extrem de multumit de FR ul lui de 184 indiferent de condittile de drum si de aceea a facut upgrade la Cupra si nu la alt brand. Sailboat este tot persoana cu multi kilometri mancati pe diferite masini (inclusiv O2 RS uri), dar cu un pdv diferit de Andrei. Eu am ales multilink si pt spate, deoarece in ultimii 25 de ani majoritatea masinilor conduse de mine au fost multilink si s-au comportat foarte bine (in conditii in care s-a impus sa trag de masina).
Desi Octavia avea un spatiu mai mare si dotari mai dragi mie (vezi bixenonul), am ales ca si voi Leonul. Acesta mi-a oferit motorul de 184 tdi si cutia M6 iar la Skoda era doar pe RS la un prêt de aproape +4k. La test drive am abuzat in oras si afara de 2 FR ST (150 cp diesel si benzina) si 2 Xperience (150 si 184 cp diesel) care au performat f bine. Nu mi-a placut intarzierile la demaraj pt diesel cu dsg, inchiderea usilor, vederea in retrovizoare, faptul ca trebuie sa ma ridic dupa scaun pt al inalta, lipsa telescopului la capota motor si insonorizarea lui. Plasticaraia din interior este acceptabila, iar consumul care a fost mare pentru toate (13-15%) este ok tinand cont de forjele date.
M-am gandit si la Mazda 3, dar am exclus-o pt ca am 1.91m cu 106 kg + nevasta si 2 copii iar spatial oferit de ea era insuficient nevoilor noastre. Ford si Opel nu am mai vrut pt ca am mai avut 3 respectiv 4 inainte si erau puturoase, galagioase sau neprovocatoare (functie de model). Ca aspect imi era aproape egal intre Golf 7, Leonul 3, O3, Jetta, Astra, Focus si Mazda. Cu ajutorul lui Dumnezeu poate peste cativa ani ma ajutati sa ma decid si intre navele amiral BMW 535 Touring ixDrive benzina biturbo 306 cp si A6 Avant Quattro TFSI 333 cp, amble la un prêt de pornire aproape de 50 k. Revenind la realitatea noastra cotidiana si luand in considerare ca pt mine ST FR 184 cp a fost castigatorul, voi ce parere aveti referitor la:
1. Cum se comporta Leonul multilink spate pe curbe stranse in conditii de aderentza scazuta si viteza moderata spre mare, fata de concurenta (pentru un sofer experimentat rational ce nu are nimic de demonstrat celorlati in trafic)?
2. Ce masina noua similara, dotari si prêt credeti ca ar avea performante dinamice superioare Leonului? Eu nu am gasit-o, dar poate exista.
3. Cum se comporta ST ul fata de cel clasic (ca dinamicitate)? Am auzit ca la Nurburgring alerarga si niste ST uri. Apropo care sunt tarifele acolo?
4. Este Leonul obiectiv vorbind, net superior lui O3 dpv dinamic (stabilitate, subvirare, accelerare franre, distributie mase si consum) pt o motorizare si echipare similara?
5. Care ar fi cea mai buna combinatie acceptata de Leon pentru jantele de otel echipate cu anvelope de iarna cat mai inguste si care sa-mi ridice cel mai mult masina (functie de raza jantei si inaltimii balonului ca procent din latime).
6. Alte recomandari ”got to know” or “must have” referitoare la Leonul din topic.
Leon FR ST, 184 cp, M6.... Drive safe!