Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
StefanSC
Subiect Autor
Mesaje: 37
Membru din: 19 Dec 2015, 09:18

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

02 Oct 2017, 17:43

Ugh, nasoala treaba :(.

A mea e fabricatie Septembrie 2015 si incadrata MY2016 si de asta nu imi place ce vad.

M-am uitat de curiozitate acum la stopurile mele si ale unui alt coleg cu Leon (MY2014 cred) si nu am vazut nimic similar cu ce ai tu in poza dar am vazut altceva:
In aceeasi zona din poza ta am, atat pe partea stanga cat si pe dreapta doua "imperfectiuni" solide, drepte, simetrice, perpendiculare pe toata buza unde ai tu fisura din stanga. Arata ca o imbinare/punct de terminare a matritei mai degraba decat a fisura. Colegul nu le are, in schimb are ceva similar cu ce am descris eu mai sus in capatul de pe haion al stopurilor...

A, si am tantari morti in stopuri... wtf...
Seat Leon 5F FR 1.8TSI
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

02 Oct 2017, 18:11

Aaaaaaa tantari, le am si eu, o intreaga colonie... oricum am deja programata masina pentru inspectare faruri si buton frana de mana care la fiecare folosire sare afara...
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
StefanSC
Subiect Autor
Mesaje: 37
Membru din: 19 Dec 2015, 09:18

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

11 Apr 2018, 11:33

Si uite cum am ajuns si la 50000 de km cu ocazia Pastelui acesta.
Masina nu pare sa manance ulei si ar trebui sa o mai spal si eu ca deja e gri :D.

Imi pare ca de la o vreme sta la relanti la 700rpm (inainte era undeva la ~900)

Am trecut pe gume de vara si mi-am luat a doua amenda in..12 ani de soferie (79 km/h in zona cu 50). Daca masina a devenit mai silentioasa, nu m-am uitat la vitezometru..

Per total, foarte multumit de masina.

Un pic OT:
Am fost si la SAB, am vazut diverse modele de la diversi producatori si, in afara de tehnologie, nu imi pare ca au avansat mult fata de unde erau in urma cu 2.5 ani.
Si am stat in Seat Ateca FR si am fost surprins cat de cvasiidentic era dpdv al calitatii materialelor la interior comparat cu Leon FR-ul. Parca m-as fi asteptat la mai mult...
Seat Leon 5F FR 1.8TSI
 
alexs
Mesaje: 88
Membru din: 15 Mai 2016, 17:07

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

11 Apr 2018, 13:18

Stapanesti bine calutii atunci :D
Legat de OT. Am comparat sonorizarea de pe noul polo beats audio cu leon fr 8boxe. Same sh*t, dar antifonarea face diferenta.
sc_fr
 
StefanSC
Subiect Autor
Mesaje: 37
Membru din: 19 Dec 2015, 09:18

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

19 Apr 2018, 18:37

[evacuat frustrarea]
Din seria atunci cand picura, curge, am reusit contraperformanta sa iau a doua amenda in mai putin de 7 zile. 71 km/h in zona de 50.
Nu stiu ce ma frustreaza mai mult... faptul ca singura regula de circulatie pe care o incalc (afaik) e limita de viteza (obicei de motociclist, nu ma simt bine inconjurat de masini si incerc sa ies din turma), faptul ca participantii la trafic nu mai dau flash-uri (cu ocazia asta mi-am instalat Waze) sau faptul ca politistul imi tinea morala despre pericolul vitezei in conditiile in care , cu o ora inainte citisem despre cineva care murise pentru ca nu i s-a acordat prioritate la 50km/h....
[/evacuat frustrarea]

Partea buna la povestea de mai sus e ca mi-am pus masina pe ECO si am inceput sa merg in limitele legale (e mai greu de facut decat credeam... mi-ar fi placut limitator ca la Renault-uri) si consumul a scazut cu ~1litru pe traseul de naveta.

In alta ordinde de idei, in WE am fost cu sor-mea si al ei logodnic in cautare de masini si am facut TD cu Honda Civic 1.5 182CP 6MT si Honda H-RV 1.5 130CP 6MT.

Pe scurt:
Civicul are suspensie mai confortabila decat Leon FR-ul fara a avea ruliu, ambreiajul si cutia de viteze sunt mult superioare fata de tot ce e pe compactele VAG non-hot (nu stiu cum sunt cele de pe R/ RS/ Cupra samd), antifonarea e cam pe acolo, motoarele nu par sa fie foarte diferite (parca mai silentios al Civicului), multimedia e groaznica, calitatea materialelor e un pic inferioare la Civic (subiectiv), si la 1.70 nu am loc cum trebuie la cap in pozitia mea de mers (toata lumea s-a plans de locul la cap in Civic).

H-RV-ul e definitia masinii pentru gagici... Aceeasi cutie si ambreiaj fenomenal (foarte usoare, foarte precise, cursa foarte scurta), ruliu foarte bine controlat al masinii, directie moale moale moale, materiale la interior sub o Dacia Duster, zgomot la interior peste o Dacia Duster. Design over substance.

A, si ce si-a luat sor-mea: Octavia 1.4 TSI 150CP Style + cam ce optionale am eu pe a mea (minus senzori parcare fata, plus keyless entry and go).
Seat Leon 5F FR 1.8TSI
 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

20 Apr 2018, 08:37

Pai la tren de rulare, masina mai caruta ca si Leon 5F cu tren fix pe spate ( pana la 180CP) nu exista, cu cauciucurile pe 225/45 17 nu filtreaza absolut nimic din socuri si denivelari, le transmite caroseriei asa cum sunt primite, transmitand masinii un val de trepidatii, asa fiind absolut normal ca dupa un timp apar scartaielile si toate cele...
Mai demult in 2011 am avut pentru o scurta perioada de vreme Honda Accord 2.0i VTEC model an 2007, cu pachet sport... pai frate, masina acea se tinea mai bine in curbe ca un FR, absorbea categoric mai bine denivelarile si cutia de viteze era un vis. Si pretul masinii a fost la vremea respectiva 21 600 euro adica cat am dat eu pe masina actuala, masina care este mult inferioara acelui accord... Accordul avea o singura problema: avea consum foarte mare atat urban cat si extraurban daca ii puneai calutii la lucru... stiu ca sub 8.5% extraurban nu mergeam cu acea masina si 12-15% urban. Plus mai nou a trebuit sa aflu ca mai toate piesele de consum de OEM de fabrica sunt mai scumpe la seat ( leon in cazul de fata) ca si la octavia 3 de exemplu. Chiar si stergatoarele fata sunt la extrapret, cea ce mi se pare o gluma de prost gust marca VAG.
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
scuba
Mesaje: 154
Membru din: 13 Mai 2015, 16:10
Localitate: Bucuresti

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

20 Apr 2018, 09:52

@ Andrei
Chiar ca e caruta la suspensii. Pe mine deja ma scoate din minti. Asta e primul motiv la mine pt care urmatoarea masina nu va mai fi seat. Cand ii auzeam pe toti pe aici pe forum, "dar vai, ce bine sta pe curbe". Pai mazda 3, civic, probabil si focus (cu asta n-am facut test cand am vazut interiorul) etc stau si mai bine pe curbe si sunt si mult mai confortabile in acelasi timp. Eu deja ma uit la focusul care a aparut acum si arata ok, noul auris la fel, impreza etc.
2015 Seat Leon FR 1.4 TSI 125

 
Avatar utilizator
Andrei FR
Mesaje: 405
Membru din: 29 Sep 2015, 01:53
Localitate: Cluj

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

20 Apr 2018, 10:46

@Scuba, la fel gandesc si eu, deocamdata nu mai uit inca la nimic ca sunt alte prioritati, si va mai ramane masina o buna bucata de vreme si km cu mine, dar mi-a fost invatatura de minte, da intr-adevar sta binisor pe drum in conditii uscate (numai ca nu este singura cum ai zis si tu care stau bine pe drum cu confort categoric mai bun) si cu alea de 225/17 dar platesti un pret enorm pe drumuri (carpite, sa nu mai zicem de gropi fie ele si mici) care nu sunt perfect plane si calitative ( tot mai dese de altfel de cand ii PSD la guvernare) , ma gandesc ca si bucsi o sa le schimb mai repede...
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011
 
StefanSC
Subiect Autor
Mesaje: 37
Membru din: 19 Dec 2015, 09:18

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

20 Apr 2018, 12:01

@Andrei si @scuba:

Test drive-ul cand am luat Leon l-am facut cu 1.4 150CP ACT. La viteze normale (pana la 90km/h) nu am simtit ceva anume la suspensii gresit (e drept ca veneam dupa o Octavia cu punte spate). Si e drept ca nici nu am tras de ea pe curbe.
Atunci, in drive-test-uri, mersesem cu mai multe modele (Kia Ceed, Ford Focus, Mazda 3, Skoda Octavia) . Dintre acestea impresia pe asflat a fost ca Focusul era clar peste restul (efectiv lua gropi ca o masina din clasa superioara), apoi Seat-ul si Mazda aproape la egalitate (Mazda suferea rau de insonorizare... vb cu un coleg fan Mazda si nici dupa FL nu au rezolvat) Octavia si undeva la urma Ceed.
Oarecum e de astepta ca o Honda proiectata in 2016 sa fie mai buna ca un Seat proiectat in 2013. Tehnologia avanseaza. Nu va ganditi acum ca diferenta e noapte si zi (le-am condus back to back, altfel nu cred ca imi dadeam seama).

Opinia mea e ca in jocul asta, producatorii se sar unul pe altul de la generatie la generatie si adesea e greu sa spui care masina e mai buna pe baza unor criterii subiective.
Mi-a placut cutia de viteze si ambreiajul Hondei, dar infotainmentul si pozitia la volan cred ca m-ar innebuni in timp. Imi place designul Mazdei dar antifonarea aia e oribila. Imi place suspensia Focusului care tocmai isi incheie activitatea, dar materialele si portbagajul mi-ar scoate peri albi.

Asa ca, atat timp nu imi permit sa intru in reprezentanta la Jaguar sa le pun o servieta doldora de euro pe birou si sa le zic: Un XJR alb cu detoate la baiatu... Voi alege masina care indeplineste cele mai multe nevoi, are cele mai putine puncte de frictiune si are un pic de 'je ne sais quoi' in bugetul pe care il am.
Tura asta a fost Leon FR si sunt foarte multumit de alegere, chiar nu am de ce sa ii caut nod in papura.
Tura viitoare s-ar putea sa fie altceva (poate o Ateca FR :D). Cine stie? Mai sunt cel putin 3 ani pana acolo.
Seat Leon 5F FR 1.8TSI
 
StefanSC
Subiect Autor
Mesaje: 37
Membru din: 19 Dec 2015, 09:18

Re: Leon FR 1.8TSI 2016 (TurboTomata)

08 Oct 2021, 12:27

Regula numarul 1 a internetului: Majoritatea posteaza doar cand au probleme de care sa se planga.

Nu am neaparat motiv sa ma plang dar ar fi cazul sa mai fac o recapitulare la ce s-a intamplat in ultimii 3 ani jumatate cu TurboTomata:

1) Gasit masina lovita in parcare pe partea stanga fata. Nu rau, suficient cat sa crape bara. Schimbat totul pe Casco. Noroc cu agentul constator de la Uniqa ce a vrut sa verifice si prin compartimentul motor ca am gasit farul crapat si a fost si asta schimbat (are legatura cu ultima patanie, mai incolo).

2) Pierdut ulei pe la pedalier, schimbat pedala de frana pe garantie (cu vreo doua saptamani inainte sa iasa din garantie).

3) Trecut de la Pirelli Cinturato P7 la Michelin Primacy 4 dupa ce am facut galme la 3 din 6 anvelope Pirelli (facut galma la una, schimbat in pereche, facut galme din nou la cele noi...). Michelin-urile sunt mai silentioase si parca mai confortabile dar rup mult prea usor aderenta daca bag piciorul in acceleratie.

4) Multi km fara probleme (mai putin cele doua dati cand am ramas suspendat pe zapada iarna... urmatoarea masina o sa fie clar ceva cu garda mai ridicata si 4x4). Momentan suntem la 111000km (plus/minus).

5) Motorul a devenit putin mai zgomotos, la ultimele doua revizii nu a mai papat ulei (mi s-a mai intamplat sa pape intre revizii). Uzura normala pe plastice (desi mi se pare ca au tinut foarte bine pentru cat de putin le-am ingrijit). Volanul s-a zgariat extrem de mult, mai ales de cand port verigheta :D. Suspensia nu mai e atat de tare ca la inceput dar per total se comporta foarte bine pe drumurile patriei.

6) Ultima patanie a fost mai interesanta: DRL-urile pe dreapta au capatat o tenta mai galbena de culoare (observabila dar nu deranjanta) si intr-un final si-au dat obstescul sfarsit. Asta e farul original al masinii, 6 ani vechime. La prima strigare, paguba de 4700 de lei, far nou (sau vreo 3000 de lei Valeo daca gasesti pe undeva sa fie livrat mai devreme de urmatorul Paste). Norocul meu ca era doar modulul de control al DRL-urilor stricat, asa ca am scapat cu sub 1000 de lei. Tenta galbena a ramas dar nu impacteaza trecerea ITP sau ceva.
Si daca tot a fost in service, am schimbat si un etrier de frana care pierdea lichid. Din ce mi-au spus mecanicii, pandemia a afectat livrarea de piese destul de mult (chestii pe care le obtineau in 2-3 zile acum dureaza 7-10 zile).

Per total, business as usual si in ultimii doi ani masina a fost nepretuita (posibilitatea de a face aprovizionare pe perioade mai lungi de timp, faptul ca am evitat transportul in comun, posibilitatea de a pleca in afara oraselor mari...).

Cand am luat masina, visam sa o duc peste 200 de cai, dar m-am linistit ca sofer intre timp si imi ajunge ce am acum. Probabil ca, daca nu au loc evenimente neprevazute, o sa o mai tin 2-3 ani cel putin, pana se lamuresc producatorii cu hibride si electrice si poate revin preturile si termenele de livrare la normalitate.
Seat Leon 5F FR 1.8TSI

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori