Dat fiind ca am citit cap-coada jurnalele de bord ale celorlalti cat mi-am asteptat masina si dat fiind ca motorizarea aleasa e destul de rara, voi adauga aici jurnalul de bord pentru TurboTomata mea, in speranta ca va fi de folos altor oameni interesati de acest model.
Nota: jurnalul exista si pe vw forum si va, ca si posturi din partea mea, identic.
Deci, here we go:
Asta vara pe la inceputul lui Iulie, dintr-o serie de circumstante, am ramas fara masina mea, o Skoda Octavia Tour 1.9AXR, pe care o aveam de noua, de 7 ani si ~115000 km.
Ca atare, m-am apucat de cautat inlocuitor...
Lista de cerinta era simpla: masina din clasa compacta, motor pe benzina, 0-100 sub 9 secunde, pret in jur de 20000 de euro.
Dupa doua saptamani de plimbare prin reprezentantele majoritatii dealer-ilor, eram chitit pe Ford Focus, cand, la sugestia unui amic, am facut un test drive si cu Leon FR (initial evitasem Seat datorita interioarelor foarte slabe pe care le stiam din generatiile anterioare si datorita imaginii de "masina luata de parinti copiilor la 18 ani").
Dupa test-drive am fost foarte impresionat de masina si, dupa ce am evaluat plusurile si minusurile Ford-ului vs Leon, am ales Leon-ul.
Dupa o asteptare cam lunga, pe data de 30 Septembrie am intrat in posesia acestuia.
Configuratia:
Leon FR 1.8TSI 180CP/250Nm.
Dotari (peste dotarile de serie ale echiparii FR):
- Pachetul de iarna
- Pachetul confort
- Media System Plus
- Cotiera spate
- Pachetul de iluminare LED interior
- Farurile LED.
In rest, am facut ~1000km, majoritatea pe un drum Bucuresti-Transalpina - Transfagarasan - Bucuresti si sunt incantat de masina.
Update de 2400 km:
- Consumul mediu pe ultimii 2400 de km: 8.2%.
- Prima zgarietura serioasa, pe haion, de la un catel binevoitor ce a vrut sa prinda o pisica refugiata pe plafonul meu. Cu ocazia aceasta dedic multe urari de bine iubitorilor de animale ce nu pricep ca dragostea de necuvantatoare inseamna mai mult de a ii duce o punga cu mancare dimineata.
- Primul greieras, in torpedou.
Am trecut pe anvelope de iarna Conti TS850 (si jante de otel de 16). Nu ii mai fac poze pana la primavara ca urat arata cu jantele de otel. Ca schimbari notabile ca urmare a trecerii: au disparut o gramada de gropi din asfalt, masina a devenit mai silentioasa ( :dry: ) dar si-a pierdut din caracterul de "sta lipita pe sosea no matter what".
Apropo... grele mai sunt rotile alea pe 17" .
Si in final, mi s-a facut dor de Skoda cu al ei portbagaj imens. Dar doar cat am mers cu rotile de vara in portbagaj .
TurboTomata ramane o masina spre care ma indrept cu bucurie in fiecare dimineata.
Update de 4000km:
Consumul e undeva la 8.5%.
Cum s-a lasat vremea rece, am ajuns sa apreciez scaunele incalzite si faptul ca se incalzeste motorul mult mai repede dimineata fata de fostul 1.9TDI. Nu imi mai iau masina fara scaune incalzite.
Si vorbind de fosta Octavia, am mers cu ea zilele trecute. Wow ce diferenta e...
In Leon simti ca stai in masina in timp ce la Octavie ai impresia ca stai pe masina.
Toate comenzile Leonului sunt 'snappy' si raspund imediat in timp ce Octavia cere un timp de gandire inainte sa schimbe directia sau sa puna frana. E drept, 100000+ km fata de 4000 km.
Ca sa citez pasagerii, comparativ cu Octavia, Leonul zici ca nici nu merge, atat de silentios e. E drept, diesel vs benzina.
Suspensiile sunt total diferite. In timp ce Leonul se simte bine infipt bine pe sosea (si uneori mai 'sare' de colo colo) Octavia zici ca e o barca pe valuri.
Unde Octavia iese in fata Leonului fara drept de apel e flexibilitatea intre 1500 si 2500 de rpm, unde se afla mai mereu ambele. Pur si simplu puterea si felul cum e livrata aceasta la dieselul de pe Octavie face viata mai usoara, in special la mersul prin oras. Lucru care mie mi se pare ciudat, dat fiind ca au acelasi cuplu pe plaja respectiva de turatii.