Regula numarul 1 a internetului: Majoritatea posteaza doar cand au probleme de care sa se planga.
Nu am neaparat motiv sa ma plang dar ar fi cazul sa mai fac o recapitulare la ce s-a intamplat in ultimii 3 ani jumatate cu TurboTomata:
1) Gasit masina lovita in parcare pe partea stanga fata. Nu rau, suficient cat sa crape bara. Schimbat totul pe Casco. Noroc cu agentul constator de la Uniqa ce a vrut sa verifice si prin compartimentul motor ca am gasit farul crapat si a fost si asta schimbat (are legatura cu ultima patanie, mai incolo).
2) Pierdut ulei pe la pedalier, schimbat pedala de frana pe garantie (cu vreo doua saptamani inainte sa iasa din garantie).
3) Trecut de la Pirelli Cinturato P7 la Michelin Primacy 4 dupa ce am facut galme la 3 din 6 anvelope Pirelli (facut galma la una, schimbat in pereche, facut galme din nou la cele noi...). Michelin-urile sunt mai silentioase si parca mai confortabile dar rup mult prea usor aderenta daca bag piciorul in acceleratie.
4) Multi km fara probleme (mai putin cele doua dati cand am ramas suspendat pe zapada iarna... urmatoarea masina o sa fie clar ceva cu garda mai ridicata si 4x4). Momentan suntem la 111000km (plus/minus).
5) Motorul a devenit putin mai zgomotos, la ultimele doua revizii nu a mai papat ulei (mi s-a mai intamplat sa pape intre revizii). Uzura normala pe plastice (desi mi se pare ca au tinut foarte bine pentru cat de putin le-am ingrijit). Volanul s-a zgariat extrem de mult, mai ales de cand port verigheta
. Suspensia nu mai e atat de tare ca la inceput dar per total se comporta foarte bine pe drumurile patriei.
6) Ultima patanie a fost mai interesanta: DRL-urile pe dreapta au capatat o tenta mai galbena de culoare (observabila dar nu deranjanta) si intr-un final si-au dat obstescul sfarsit. Asta e farul original al masinii, 6 ani vechime. La prima strigare, paguba de 4700 de lei, far nou (sau vreo 3000 de lei Valeo daca gasesti pe undeva sa fie livrat mai devreme de urmatorul Paste). Norocul meu ca era doar modulul de control al DRL-urilor stricat, asa ca am scapat cu sub 1000 de lei. Tenta galbena a ramas dar nu impacteaza trecerea ITP sau ceva.
Si daca tot a fost in service, am schimbat si un etrier de frana care pierdea lichid. Din ce mi-au spus mecanicii, pandemia a afectat livrarea de piese destul de mult (chestii pe care le obtineau in 2-3 zile acum dureaza 7-10 zile).
Per total, business as usual si in ultimii doi ani masina a fost nepretuita (posibilitatea de a face aprovizionare pe perioade mai lungi de timp, faptul ca am evitat transportul in comun, posibilitatea de a pleca in afara oraselor mari...).
Cand am luat masina, visam sa o duc peste 200 de cai, dar m-am linistit ca sofer intre timp si imi ajunge ce am acum. Probabil ca, daca nu au loc evenimente neprevazute, o sa o mai tin 2-3 ani cel putin, pana se lamuresc producatorii cu hibride si electrice si poate revin preturile si termenele de livrare la normalitate.