Acum vreun an am gasit capota indoita, de parca cineva ar fi dat cu pumnul (cred ca chiar asa s-a si intamplat). Vopseaua nu avea nimic, deci evident am luat legatura cu atelier PDR din Bucuresti, unul foarte laudat, iar cel de acolo (era un "one man show") a facut treaba f buna. Capota mea are mai putina importanta in povestea asta (fyi, indoitura a fost scoasa cu ventuza), dar in atelier era un Golf 4 batut tot de grindina: capota, plafon, aripi, chedere, facute praf. Era adus din Belgia si se pare ca una din "side business-urile" de acolo era tocmai cumpararea de masini de genul asta (luate la un pret de nimic), repararea si revanzarea acestora.
Bun, cat timp am stat acolo, omul a lucrat in paralel la masina mea si acel Golf (fiindca din zisele lui trebuia sa termina Golful in maxim 1 sapt, si era "cam in urma"). Normal ca am fost curios sa vad ce face si cum o va scoate la capat cu toata masina care era facuta praf. In primul rand sa vorbim despre plafon (fiindca asta te intereseaza pe tine). Aici se da jos captionajul vizibil si se baga o tija intre capitonaj si plafon (plafonul nu era dat jos de tot, ci doar distantat putin, deci tija intra paralel cu acesta, fiind indoita in capat, exact ca un levier). Apoi se impinge cu acea tija din interior...si aici apare o "problema": dupa capitonajul vizibil (roof lining) mai exista un strat de ceva material (cred eu, fonoabsorbant) care se pare ca e lipit de tabla si e greu de dat jos. Acel material va fi impuns cu tija respectiva, practic de fiecare data cand impingea, se auzea un zgomot ca si cum ai strapunge cu o surubelnita un cofraj de oua. La exterior rezultatul final era impecabil, doar ca ce era dupa acel plafon...dumnezeu cu mila
). Deci daca ajungi la vreun PDR-ist, intreaba-l exact cum se lucreaza si ai in vedere ce ti-am povestit.
Ah, si ce mi-a zis atunci e ca ventuze se folosesc doar in locuri greu accesibile, in rest, unde se poate, tija fiindca e mai rapida. E si normal, nu o sa stea nimeni sa scoata 80-100 de indoituri mici folosind ventuze, fiindca fiecare dintre ele trebuie lipita cu un adeziv special (lasat si el un anumit timp sa se usuce), apoi trasa cu un fel de cleste. Ca sa-ti faci o idee, la mine, pt o indoitura de 5x5cm, s-a folosit o ventuza care a fost lipita si trasa de vreo 4-5 ori pana sa se ajunga la rezultatul dorit, timpul total de lucru fiind de ~4 ore.
Mai ai grija ca orice element de cauciuc/plastic afectat de grindina va trebui schimbat (gen chedere), astea nu se indreapta cu nimic. Daca vei vrea sa faci reparatia pe cheltuiala ta (fara sa implici casco), atunci intereseaza-te de costurile totale, nu doar manopera la PDR (care in general e relativ ieftina - mie pe capota aia mi-a luat 100 ron).